eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Peugeot 2008 1.2 PureTech Allure - crossover dla wymagających

Peugeot 2008 1.2 PureTech Allure - crossover dla wymagających

2014-10-07 14:59

Peugeot 2008 1.2 PureTech Allure - crossover dla wymagających

Peugeot 2008 1.2 PureTech Allure © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (15)

Miejskie crossovery wypełniły europejskie ulice. Nawet te w Polsce. Były, są i będą ciekawą alternatywą dla „klasycznych” przedstawicieli segmentu B. Czy modny wygląd to ich jedyna zaleta? Oczywiście, że nie. Peugeot 2008 udowadnia, że oferują znacznie więcej, niż można się po nich spodziewać.

Przeczytaj także: Peugeot 2008 1.6 VTi Allure - uterenowione lwiątko

Karoseria


Jak już wspomniałem, crossovery wyglądają bardzo dobrze. I nie inaczej jest w tym przypadku. Pas przedni „DwaTysiąceÓsemki” tworzą eleganckie reflektory, chromowany grill o charakterystycznym kształcie i masywny zderzak. Tylna część karoserii jest równie udana dzięki wyraźnie pochylonej szybie zintegrowanej ze spojlerem, lampom w kształcie bumerangu i klapie, która ma więcej przetłoczeń niż niejedna limuzyna z Niemiec... Przyjemnym dla oka dopełnieniem sylwetki są chromowane wstawki i 16-calowe felgi aluminiowe.

fot. mat. prasowe

Peugeot 2008 1.2 PureTech Allure - widok z przodu i boku

Pas przedni „DwaTysiąceÓsemki” tworzą eleganckie reflektory, chromowany grill o charakterystycznym kształcie i masywny zderzak.


fot. mat. prasowe

Peugeot 2008 1.2 PureTech Allure - widok z tyłu i boku

Tylna część karoserii jest równie udana dzięki wyraźnie pochylonej szybie zintegrowanej ze spojlerem, lampom w kształcie bumerangu i klapie.


Wnętrze


Kokpit francuskiego crossovera został przeniesiony z modelu 208. To oznacza, że jest ciekawie zaprojektowany, dobrze wykonany i ergonomiczny. Rolę centrum dowodzenia pełni dotykowy ekran multimedialny, pod którym znalazło się miejsce na panel klimatyzacji. Wszystkie przyciski są tu w zasięgu ręki kierowcy. Na pochwałę zasługują także świetnie leżąca w dłoniach, niewielka kierownica i klasyczne zegary, które umieszczono na podszybiu. I nie jest prawdą, że cokolwiek je zasłania. Chyba że jakiś „klient” lubi prowadzić z rękoma umieszczonymi nad głową…

fot. mat. prasowe

Peugeot 2008 1.2 PureTech Allure - wnętrze

Kokpit francuskiego crossovera jest ciekawie zaprojektowany, dobrze wykonany i ergonomiczny. Rolę centrum dowodzenia pełni dotykowy ekran multimedialny, pod którym znalazło się miejsce na panel klimatyzacji.


Kolejnym mocnym punktem kabiny są fotele. Nie wyróżniają się wielkością, ale zostały bardzo dobrze wyprofilowane, dzięki czemu sprawdzają się podczas wielogodzinnej jazdy. Mają też duży zakres regulacji umożliwiający dobranie odpowiedniej pozycji. Najbardziej zaskakuje jednak tylna kanapa. Kąt pochylenia i wysokość oparcia są wręcz wzorcowe. Nie bez znaczenia jest również ilość miejsca – zarówno na nogi, jak i głowy. Dwie, nawet wysokie osoby na pewno nie będą narzekać. Tym bardziej że nad ich głowami znajdzie się szklany dach podświetlany po zmroku na niebiesko.

fot. mat. prasowe

Peugeot 2008 1.2 PureTech Allure - przednie i tylne fotele

Fotele nie wyróżniają się wielkością, ale zostały bardzo dobrze wyprofilowane, dzięki czemu sprawdzają się podczas wielogodzinnej jazdy.


Mimo tego że „2008” bazuje na przedstawicielu segmentu B, to jego bagażnik przypomina bardziej samochody kompaktowe. Pojemność? Przyzwoite 350 litrów. Do tego dochodzą regularne kształty i dobre wykończenie. Jeśli będzie taka potrzeba, to zawsze można złożyć kanapę – wtedy przestrzeń bagażowa wzrośnie do 1194 litrów.

 

1 2

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: