eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Mercedes GLA 200 CDI 7G-DCT 4MATIC

Mercedes GLA 200 CDI 7G-DCT 4MATIC

2014-12-03 17:05

Mercedes GLA 200 CDI 7G-DCT 4MATIC

Mercedes GLA 200 CDI 7G-DCT 4MATIC © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (12)

Mercedes wkroczył, czy może właściwie wjechał do coraz popularniejszego segmentu kompaktowych crossoverów. GLA ma wyjątkowo trudne zadanie. O portfele, a dokładniej ich zawartość, walczy z BMW X1 i Audi Q3. Konkurencja jest obecna na rynku znacznie dłużej, więc ma już swoją stałą klientelę. Czy GLA da sobie z nimi radę?

Przeczytaj także: Mercedes C 180 7G-Tronic, czyli prestiż, jakość i styl

Z zewnątrz…


Są dwie szkoły budowania crossoverów. Pierwsza mówi o dodaniu do dostępnego nadwozia bardziej terenowego zawieszenia. Potem całość „uterenawia się” plastikowymi dodatkami i kilkoma chromami. Druga, to zbudowanie auta na nowo. Mercedes połączył obie te szkoły. GLA, przynajmniej teoretycznie powstał na bazie klasy A. I to widać już na pierwszy rzut oka. Ale widać także to, że produkt finalny jest większy od dawcy. Innymi słowy, prezentowany Mercedes ma zdecydowanie zindywidualizowane nadwozie. I choć to crossover, wygląda bardziej sportowo niż terenowo.

fot. mat. prasowe

Mercedes GLA 200 CDI 7G-DCT 4MATIC - widok z tyłu i boku

Patrząc na auto z profilu, dostrzegamy jak bardzo „podwyższają” go plastikowe nadkola w kontrastującym z nadwoziem kolorze. Niby nic a z 10 cm do góry!


Najbardziej zaskakująca jest różnica wysokości obydwu modeli. Dzieli je… 61 mm. Choć GLA wygląda znacznie potężniej, jest tylko nieco większy. Tym większy więc „szacun” dla designera, który, dzięki kilku optycznym sztuczkom, „rozbudował” klasę A. Patrząc na auto z profilu, dostrzegamy jak bardzo „podwyższają” go plastikowe nadkola w kontrastującym z nadwoziem kolorze. Niby nic a z 10 cm do góry! Z pozoru… Reasumując, magik Dynamo mógłby się wiele nauczyć…

fot. mat. prasowe

Mercedes GLA 200 CDI 7G-DCT 4MATIC - wnętrze

We wnętrzu auta znacznie lepiej widać, że GLA i klasa A to bliskie rodzeństwo. Aranżacja, materiały wykończeniowe, deska, panel środkowy są w zasadzie identyczne.


… i w środku


We wnętrzu auta znacznie lepiej widać, że GLA i klasa A to bliskie rodzeństwo. Aranżacja, materiały wykończeniowe, deska, panel środkowy są w zasadzie identyczne. Wnętrze gwarantuje podobną ilość miejsca. Jedyna różnica, to ta przy wsiadaniu do auta. Jak już wspomniałem, GLA jest wyższe o 61 mm od klasy A, co znacznie ułatwia znalezienie się w środku.

fot. mat. prasowe

Mercedes GLA 200 CDI 7G-DCT 4MATIC - przednie i tylne fotele

Fotele są bardzo wygodne.


Tak naprawdę nie mamy się absolutnie do czego przyczepić. Jest tu porządnie, ergonomicznie i przytulnie. Wszystkim rozczarowanym faktem, że we wnętrzu jest w zasadzie tyle samo miejsca co w klasie A podpowiadamy, że bagażnik w crossoverze urósł w porównaniu do hatchbacka o 80 litrów. Jego pojemność wynosi 421 litrów do linii okien, 836 litrów do dachu, a kiedy poskładamy fotele, uzyskamy 1235 litrów i płaska podłogę. I są to zacne jak na tę klasę auta wymiary.

fot. mat. prasowe

Mercedes GLA 200 CDI 7G-DCT 4MATIC - bagażnik

Jego pojemność wynosi 421 litrów do linii okien, 836 litrów do dachu, a kiedy poskładamy fotele, uzyskamy 1235 litrów i płaska podłogę. I są to zacne jak na tę klasę auta wymiary.


 

1 2

następna

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: