eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Fiat Panda Cross 1.3 MultiJet - mały, ale twardziel

Fiat Panda Cross 1.3 MultiJet - mały, ale twardziel

2015-04-13 15:40

Przeczytaj także: Fiat Panda 4X4 1.3 Multijet idealny do miejskiej dżungli


Jego zaletą jest pełna automatyka działania, bez konieczności obsługi ze strony kierowcy. Jako jedyna w swoim segmencie, Panda Cross oferuje selektor jazdy, który pozwala amatorom off-roadowej jazdy włączyć napęd 4x4, w zależności od panujących warunków, wybierając jeden z trzech trybów pracy: Auto, Off-road i Hill Descent Control.

W trybie Auto, moment obrotowy jest rozkładany optymalnie pomiędzy oboma osiami pojazdu, zależnie od stopnia przyczepności podłoża oraz bez konieczności włączania przez kierowcę napędu. Na normalnym podłożu, 98% momentu kierowane jest na koła przednie. Natomiast kiedy podłoże jest śliskie albo jazda odbywa się po nierównościach, system kieruje automatycznie moment obrotowy tam, gdzie jest potrzebny. W trybie Off-road, napęd 4x4 do prędkości 50 km/h jest stały. To, według producenta zapewnia natychmiastową reakcję auta na zmianę podłoża.

fot. mat. prasowe

Fiat Panda Cross 1.3 MultiJet - widok z boku

Auto ma długość 3700 mm, szerokość 1550 mm i wysokość 1660 mm. Rozstaw osi to 2300 mm.


Wrażenia z jazdy


Jak jeździ się Pandą Cross? Zaskakująco wygodnie. Crossovery do delikatnych nie należą. Cross przeczy tej oczywistej oczywistości. Być może jest to tylko moje subiektywne odczucie, ale tym autem jeździło mi się bardziej komfortowo niż Pandą 4x4.

Odmiana Cross idealnie nadaje się w teren. Nadwozie zawieszono 160 mm nad ziemią, kąt natarcia wynosi 24°, zjazdu 33°, rampowy 20°, a auto szturmuje wzniesienia do 31.5° (70%)! Nie oparłem się pokusie i… jestem zaskoczony. Nigdy, absolutnie nigdy o taka dzielność terenową auta zbudowanego na miejskim jeździdełku segmentu A nie podejrzewałem. Nie, nie będę opowiadał. Każdy powinien przekonać się sam. Z mojej strony RESPECT!

fot. mat. prasowe

Fiat Panda Cross 1.3 MultiJet - widok z przodu i boku, zdjęcie nr 3

Cross, jak można się było spodziewać, najtańszą wersją Pandy nie jest. Auto w Polsce staruje od 72 200 zł.


Okiem przedsiębiorcy


Cross, jak można się było spodziewać, najtańszą wersją Pandy nie jest. Auto w Polsce staruje od 72 200 zł. Za egzemplarz z dieslem 1.3 MultiJet trzeba zapłacić 75 200 zł. Auto ma jednak bardzo bogate seryjne wyposażenie: elektrycznie sterowane lusterka boczne, klimatyzację automatyczną, kierownicę oraz gałkę zmiany biegów pokryte skórą, radioodtwarzacz CD/MP3 plus 6 głośników z wejściem USB oczywiście.

fot. mat. prasowe

Fiat Panda Cross 1.3 MultiJet - bagażnik

Posiada 225 litrów w standardzie i 1000 litrów w opcji czyli, po złożeniu oparcia.


W ofercie włoskiego producenta jest oczywiście kredyt realizowany przez Fiat Bank. Ta forma spłaty jest możliwa nawet bez wpłaty własnej. Obok kredytów jest też leasing operacyjny z czynszem inicjalnym od 0% i okresem trwania umowy od 23 do 59 miesięcy.

Podsumowanie


Panda Cross to samochód wszechstronny. Dzięki napędowi na cztery koła oraz elektronicznej blokadzie mechanizmu różnicowego pokona większość przeszkód terenowych. Dzięki prostemu, ale sympatycznemu wnętrzu, trafia nawet w wybredne gusta. A przez imponujący exterier, nie może się nie podobać. Minus? Cena. Ale to już zupełnie inna historia.

poprzednia  

1 2

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: