eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Nissan Qashqai dCi 110 Tekna bije na głowę poprzednika

Nissan Qashqai dCi 110 Tekna bije na głowę poprzednika

2015-04-09 16:22

Nissan Qashqai dCi 110 Tekna bije na głowę poprzednika

Nissan Qashqai dCi 110 Tekna - widok z przodu i boku © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (13)

Nissan postanowił, że zaczyna robić ładne samochody. I chwała mu za to. Pierwszy Qashqai był ładny… inaczej. A jednak podniecająca niczym brama zakładu karnego stylistyka urzekła wielu rodaków. Nigdy nie zrozumiem fenomenu pierwszej generacji tego modelu. Za to drugie wcielenie to już zupełnie inna historia. Jest zaprzeczeniem poprzednika. Ładnie wygląda tak z zewnątrz, jak i w środku, dobrze jeździ i jest nieprzesadnie wycenione.

Przeczytaj także: Wyjątkowo udany Nissan Qashqai dCi 130 4x4 Tekna

Z zewnątrz…


Poprzednik był w mojej prywatnej opinii przykładem designerskiej entropii. Ktoś kiedyś wygląd Qashqaia pierwszej generacji spointował, jako ponury żart z Murano. Celne. Tym razem o spontanicznym designie mowy nie ma. Wszystko przemyślano i wyszło super. Teraz, kiedy na rynku pojawił się nowy X-Trail czy Pulsar, wiadomo że QII był prekursorem nowej linii stylistycznej. A do niej nawet nie zamierzam się przyczepiać. Dlaczego? Bo mi się podoba! Wyrazisty przód z ciekawym grillem i dynamicznie zarysowaną linią lamp nieźle komponują się z prostymi liniami nadwozia i niewyszukanym, za to „nieprzefajnionym” kuprem. Nowy Qashqai jest od swojego poprzednika nieco większy – mierzy 4380 mm (dłuższy od poprzednika o 450 mm). Pozostałe wymiary to: 1900 mm szerokości i 1590 mm wysokości i rozstaw osi 2646 mm.

fot. mat. prasowe

Nissan Qashqai dCi 110 Tekna - widok z przodu i boku

Wyrazisty przód z ciekawym grillem i dynamicznie zarysowaną linią lamp nieźle komponują się z prostymi liniami nadwozia.


… i we wnętrzu


Wnętrze nie odstaje od tego, co na zewnątrz. Cały kokpit auta zaprojektowano na nowo. Nowe są więc niezłej jakości materiały i plastiki, zegary, strefa audio z panelem środkowym. Design konsoli centralnej może się podobać. Co więcej, ergonomia nie budzi najmniejszych zastrzeżeń.

fot. mat. prasowe

Nissan Qashqai dCi 110 Tekna - widok z przodu

Podstawowy wariant (Visia) to wydatek co najmniej 75 tys. zł. Najbogatszą wersję (Tekna) wyceniono na minimum 106 tysięcy.


Od nowa zaprojektowano również fotele i tylną kanapę. Wreszcie jest wygodnie i… przytulnie. Co istotne, miejsca na nogi i głowy nie brakuje w obu rzędach. Trzeba jednak pamiętać, że z tyłu, ze względu na kompaktową szerokość, najwygodniej będzie podróżować we dwójkę.

fot. mat. prasowe

Nissan Qashqai dCi 110 Tekna - widok z tyłu i boku

Kiedy na rynku pojawił się nowy X-Trail czy Pulsar, wiadomo że QII był prekursorem nowej linii stylistycznej.


Przestrzeń bagażowa również zasługuje na pochwałę. Dokładnie 401 litrów, to tyle, ile trzeba, by spakować 4-osobową rodzinę na 2-tygodniowe wakacje. Załadunek ułatwia stosunkowo niski prób i szeroki otwór.

fot. mat. prasowe

Nissan Qashqai dCi 110 Tekna - widok z tyłu

Według danych fabrycznych auto ma palić 3,9 litra średnio, 4,2 w mieście i 3,6 na trasie. Z tym że to raczej niewykonalne.


Technologia


Gama jednostek napędowych dostępnych w Qashqaiu jest naprawdę spora. Tym razem w moje ręce trafiły kluczyki do egzemplarza ze 110-konnym dieslem o pojemności 1,5 litra. Jednostka pełną moc osiąga od 4 tysięcy, a maksymalne 260 Nm - w zakresie 1750-2500 obrotów. To w zupełności wystarcza do zapewnienia autu akceptowalnego przyspieszenia do pierwszej setki, które trwa 12,4 sekundy. Z kolei prędkość maksymalna to przyzwoite 180 km/h.

fot. mat. prasowe

Nissan Qashqai dCi 110 Tekna - wnętrze

Cały kokpit auta zaprojektowano na nowo. Nowe są więc niezłej jakości materiały i plastiki, zegary, strefa audio z panelem środkowym.


W zakresie bezpieczeństwa, Nissan znów chce być pionierem na rynku. Świadczy o tym liczba dostępnych w tym aucie systemów zwiększających aktywną ochronę. Pakiet Nissan Safety Shield obejmuje elektryczny hamulec awaryjny, rozpoznawanie znaków drogowych, ostrzeganie o zmęczeniu kierowcy, niezamierzonej zmianie pasa ruchu, pojeździe w martwym polu i poruszających się obiektach oraz adaptacyjne światła drogowe. Ponadto Qashqai oferuje system aktywnej kontroli zawieszenia, inteligentny system parkowania prostopadłego i równoległego wraz z systemem kamer pokazujących widok auta z każdej strony.

fot. mat. prasowe

Nissan Qashqai dCi 110 Tekna - przednie i tylne fotele

Od nowa zaprojektowano również fotele i tylną kanapę. Wreszcie jest wygodnie i… przytulnie.


 

1 2

następna

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: