Ssangyong Rexton W - egzotyka w rozsądnej cenie
2015-06-03 17:14
Przeczytaj także: SsangYong Rexton D20DTR 4WD AT - zaskakująco dobre auto
Rexton z rozstawem osi 2835 mm gwarantuje sporo miejsca dla 5 pasażerów, a w razie potrzeby dysponuje jeszcze dodatkowymi, dwoma miejscami (kosztem bagażnika). Co ciekawe nawet tylna kanapa jest podgrzewana. Jakość materiałów oraz ich spasowanie jest dobra. Szkoda tylko niektórych rozwiązań. Przykładowo pomimo automatycznej klimatyzacji, tempomatu czy elektrycznych lusterek auto nie posiada komputera pokładowego przez co nie mamy pojęcia o spalaniu lub ilości pozostałych kilometrów.
fot. mat. prasowe
Ssangyong Rexton W - wnętrze, zdjęcie nr 3
A jak dużo tego spalonego paliwa będzie Rexton potrzebować zależy od 2-litrowego diesla charakteryzującego się 155 KM i maksymalnym momentem obrotowym równym 360 NM. Praktycznie rzecz ujmując samochód spala średnio około 10-11 litrów. Oczywiście w mieście spalanie może wzrosnąć aż do 15 l/100 km, a w trasie spaść do 8-9 litrów. Co najważniejsze silnik ponad dwutonowego Rextona porusza bardzo ok. Teoretycznie można by sądzić, że auto się toczy, a nie jeździ. Na szczęście jednak tak nie jest! Co do dynamiki i przyspieszenia można mieć zastrzeżenia, ale jazda na poziomie 50-80 km/h jest bardzo przyjemna.
fot. mat. prasowe
Ssangyong Rexton W - zegary
Rexton jest też dobrym off-roadowcem, ponieważ oferowany napęd to tylko 2H+4H+4L, aczkolwiek predyspozycje są. Widać to chociaż po 5-biegowym automacie, który posiada opcję WINTER. Jak na 2015 rok jest on zbyt przestarzały i niezbyt szybki, ale nie irytuje w tego typu aucie. Osobiście nie przepadam za taplaniem się samochodem w błocie, aczkolwiek Rexton sprawia wrażenie bezpiecznego, więc dojazd do domku w Bieszczady nawet późną jesienią lub zimą nie stresowałby mnie tak bardzo jak w innym aucie. Pamiętajcie jednak, że nie posiada on mechanizmu różnicowego, więc nie pojeździcie z napędem AWD szybko po asfalcie.
Jeśli chodzi o zawieszenie, Rexton dobrze sprawdza się w mieście (krawężniki, dziury) i również poza miejskimi arteriami. Jest komfortowo i miękko. Prowadzi się dość pewnie, a tylny napęd nie powoduje problemów przy szybkich prędkościach. Jednakże trzeba pamiętać o ograniczonych możliwościach terenowych, a także o rozmiarach auta podczas parkowania. Nie nazwałbym jednak Rextona autem wymagającym, a jedynie wartym rozwagi.
fot. mat. prasowe
Ssangyong Rexton W - silnik
Okiem przedsiębiorcy
Teraz ile taka Ameryka z Korei kosztuje? O dziwo nie tak dużo, ponieważ Rexton W startuje już od 94 000 zł. Jak na tak wielkie auto to raczej niewiele. Konkurencja (może lepiej wyglądająca, ale gorzej wyposażona) kosztuje znacznie więcej. Nasz testowy egzemplarz dobił do 140 tys. zł, ale można by go trochę ogołocić by zmniejszyć tę kwotę.
Dlatego też Ssangyong Rexton W był dla mnie naprawdę niezłym kompanem, aczkolwiek bardziej odpowiadałaby mu farma na wsi niż miejskie osiedle. Peuntując widać więc, że koreański producent dąży w odpowiednim kierunku. Musi jedynie mocno przyspieszyć i stanie się pełnoprawnym egzotykiem bez ironicznych komentarzy na boku.
1 2
oprac. : Konrad Stopa / Auto-strefa.pl
Przeczytaj także
-
SsangYong Rexton e-XDi AT 4WD Sapphire: prosty, lecz porządny SUV
-
Egzotyczny SsangYong Rodius 2.0 e-XDi E-Tronic 4WD Sapphire
-
SsangYong Korando 2.0 e-XDi AT AWD Sapphire - dobry pomysł na SUV-a
-
Oryginalny SsangYong Rodius 2.0 e-XDi E-Tronic Sapphire
-
MINI Cooper SD Paceman ALL4
-
Ford Ranger Wildtrak 3.2 TDCi vs Mitsubishi L200 2.5 D-ID Dakar vs SsangYong Actyon Sports 2.0 D Sapphire AT FL
-
SsangYong Rexton G4 2.2d kontra Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD
-
SsangYong Rexton G4 2.2 D 7AT AWD Sapphire
-
SsangYong Rexton W 2.2 D AT 4WD Executive
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)