eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Ssangyong Rexton W - egzotyka w rozsądnej cenie

Ssangyong Rexton W - egzotyka w rozsądnej cenie

2015-06-03 17:14

Przeczytaj także: SsangYong Rexton D20DTR 4WD AT - zaskakująco dobre auto


Rexton z rozstawem osi 2835 mm gwarantuje sporo miejsca dla 5 pasażerów, a w razie potrzeby dysponuje jeszcze dodatkowymi, dwoma miejscami (kosztem bagażnika). Co ciekawe nawet tylna kanapa jest podgrzewana. Jakość materiałów oraz ich spasowanie jest dobra. Szkoda tylko niektórych rozwiązań. Przykładowo pomimo automatycznej klimatyzacji, tempomatu czy elektrycznych lusterek auto nie posiada komputera pokładowego przez co nie mamy pojęcia o spalaniu lub ilości pozostałych kilometrów.

fot. mat. prasowe

Ssangyong Rexton W - wnętrze, zdjęcie nr 3

Projekt wnętrza lata swojej świetności przeżył za czasów Michaela Jordana lecz nadal przypomina elegancję.


A jak dużo tego spalonego paliwa będzie Rexton potrzebować zależy od 2-litrowego diesla charakteryzującego się 155 KM i maksymalnym momentem obrotowym równym 360 NM. Praktycznie rzecz ujmując samochód spala średnio około 10-11 litrów. Oczywiście w mieście spalanie może wzrosnąć aż do 15 l/100 km, a w trasie spaść do 8-9 litrów. Co najważniejsze silnik ponad dwutonowego Rextona porusza bardzo ok. Teoretycznie można by sądzić, że auto się toczy, a nie jeździ. Na szczęście jednak tak nie jest! Co do dynamiki i przyspieszenia można mieć zastrzeżenia, ale jazda na poziomie 50-80 km/h jest bardzo przyjemna.

fot. mat. prasowe

Ssangyong Rexton W - zegary

Auto posiada czytelne zegary


Rexton jest też dobrym off-roadowcem, ponieważ oferowany napęd to tylko 2H+4H+4L, aczkolwiek predyspozycje są. Widać to chociaż po 5-biegowym automacie, który posiada opcję WINTER. Jak na 2015 rok jest on zbyt przestarzały i niezbyt szybki, ale nie irytuje w tego typu aucie. Osobiście nie przepadam za taplaniem się samochodem w błocie, aczkolwiek Rexton sprawia wrażenie bezpiecznego, więc dojazd do domku w Bieszczady nawet późną jesienią lub zimą nie stresowałby mnie tak bardzo jak w innym aucie. Pamiętajcie jednak, że nie posiada on mechanizmu różnicowego, więc nie pojeździcie z napędem AWD szybko po asfalcie.

Jeśli chodzi o zawieszenie, Rexton dobrze sprawdza się w mieście (krawężniki, dziury) i również poza miejskimi arteriami. Jest komfortowo i miękko. Prowadzi się dość pewnie, a tylny napęd nie powoduje problemów przy szybkich prędkościach. Jednakże trzeba pamiętać o ograniczonych możliwościach terenowych, a także o rozmiarach auta podczas parkowania. Nie nazwałbym jednak Rextona autem wymagającym, a jedynie wartym rozwagi.

fot. mat. prasowe

Ssangyong Rexton W - silnik

Co do dynamiki i przyspieszenia można mieć zastrzeżenia, ale jazda na poziomie 50-80 km/h jest bardzo przyjemna.


Okiem przedsiębiorcy


Teraz ile taka Ameryka z Korei kosztuje? O dziwo nie tak dużo, ponieważ Rexton W startuje już od 94 000 zł. Jak na tak wielkie auto to raczej niewiele. Konkurencja (może lepiej wyglądająca, ale gorzej wyposażona) kosztuje znacznie więcej. Nasz testowy egzemplarz dobił do 140 tys. zł, ale można by go trochę ogołocić by zmniejszyć tę kwotę.

Dlatego też Ssangyong Rexton W był dla mnie naprawdę niezłym kompanem, aczkolwiek bardziej odpowiadałaby mu farma na wsi niż miejskie osiedle. Peuntując widać więc, że koreański producent dąży w odpowiednim kierunku. Musi jedynie mocno przyspieszyć i stanie się pełnoprawnym egzotykiem bez ironicznych komentarzy na boku.

poprzednia  

1 2

oprac. : Konrad Stopa / Auto-strefa.pl Auto-strefa.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: