eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Ford Ranger Wildtrak 3.2 TDCi vs Mitsubishi L200 2.5 D-ID Dakar vs SsangYong Actyon Sports 2.0 D Sapphire AT FL

Ford Ranger Wildtrak 3.2 TDCi vs Mitsubishi L200 2.5 D-ID Dakar vs SsangYong Actyon Sports 2.0 D Sapphire AT FL

2013-04-23 12:46

Ford Ranger Wildtrak 3.2 TDCi vs Mitsubishi L200 2.5 D-ID Dakar vs SsangYong Actyon Sports 2.0 D Sapphire AT FL

Ford, Mitsubishi, SsangYong © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (35)

Choć z miesiąca na miesiąc i z roku na rok stajemy się krajem coraz bardziej “cywilizowanym” to jednak wciąż trudno wyzbyć się nam pewnych cech narodowych. Jedną z głównych naszych wizytówek jest kombinowanie. Kombinują wszyscy. Trudno się temu dziwić, lata zaborów i okupacji musiały z czasem odcisnąć się trwale na narodzie. Kombinować nauczyli się wszyscy. I choć wcześniej było to przynajmniej dla większości uzasadnione, bo państwo nasze nie do końca było nasze i pewne obowiązki „wypadało” omijać, to jednak kombinowanie weszło nam tak w krew, że nawet „po przemianach” ciężko nam się go wyzbyć. Minusem kombinowania przez wszystkich jest jednak to, że rządzący również wywodzą się z kombinatorów, a co za tym idzie żeby ich oszukać trzeba nakombinować się jeszcze więcej. Przykładów nie trzeba długo szukać.

Przeczytaj także: Ford Focus ST diesel sprawia zabójcze wrażenie

Pamiętacie jak ktoś wykombinował samochód z kratką, od którego można odliczać VAT i dzięki któremu nawet Seicento mogło być ciężarówką? Doszło wtedy do absurdalnych sytuacji, w których kierowcy „osobowych ciężarówek” na granicy stali w wielodniowych kolejkach razem z kierowcami Tirów. Nie trwało to jednak długo. Kombinatorzy po „drugiej stronie barykady” wykombinowali, co zrobić żeby rejestrowanie Seicento jako ciężarówki przestało się opłacać. Jesteśmy dumnym niepokornym narodem, który każde prawo potrafi obejść, więc również z tym sobie poradzono. Teraz na naszych oczach zbliżamy się do kolejnego absurdu, w którym to niebawem po naszych drogach poruszać się będzie coraz więcej półciężarówek. Coraz więcej firm decyduje się na zakup pickupów. I nie chodzi tu wcale o boom budowlany. W wielu firmach samochód tego typu jest zupełnie niepotrzebny, mało tego jest nawet kłopotliwy. Pickupy nie oferują takiego komfortu jak samochody osobowe, czy SUVy, są (poza stosowaniem z przeznaczeniem) pojazdami totalnie niepraktycznymi w codziennym użytkowaniu, ciężko nimi gdziekolwiek zaparkować, a korzystanie z bagażnika podczas zwykłych zakupów spożywczych ocierają się o totalny absurd. Pamiętajmy jednak, że mają one jedną zasadniczą zaletę, dzięki której można zrezygnować z komfortu i niepraktyczności. Mowa tutaj o możliwości pełnego odjęcia VAT-u, również na paliwo. A w narodzie, w którym każdy (no może prawie każdy) kombinuje co zrobić, by do wspólnej kasy dołożyć jak najmniej to nie byle jaki atut. Przejdźmy do rzeczy.

fot. mat. prasowe

SsangYong Actyon Sports 2.0 D Sapphire AT FL

Samochód z odświeżonym przodem zyskał dynamiczność i nowoczesność.


SsangYong Actyon Sports 2.0 D Sapphire A/T FL

Samochód ze zdecydowanie najdłuższą nazwą z dzisiaj testowanych.

Z zewnątrz

Samochód wygląda tak, jakby projektowały go dwie, a nawet trzy zmiany designerów – z każdej strony inaczej. Najefektowniej prezentuje się przód samochodu. Styliści chyba bardzo dosłownie podeszli do zwrotu ‘face lifting’. „Jak ‘face’ to ‘face’ nie będziemy zmieniać nic więcej”. W porównaniu do poprzednika przód Actyona wygląda zdecydowanie lepiej. Samochód z odświeżonym przodem zyskał dynamiczność i nowoczesność. Widać tu co prawda „inspiracje” innymi markami (chociażby Mitsubishi), ale całość prezentuje się dobrze. Bok samochodu również nie wygląda źle. Niektórym owszem nie przypadnie do gustu tego typu suvo-pickupowa linia nadwozia, ale zwróćmy uwagę na drobne szczegóły dodające autu uroku. Masywne chromowane progi i listwy drzwiowe. Ostre linie tylnych drzwi i nadkoli. Samochód naprawdę prezentuje się dynamicznie (jak na swoje gabaryty). A przeszklona poprowadzona równo z linią dachu zabudowa bagażnika sprawia, że auto na pierwszy rzut oka wygląda jak reprezentacyjny SUV.

fot. mat. prasowe

SsangYong Actyon Sports 2.0 D Sapphire AT FL - wnętrze

W SsangYongu użyte materiały są bardzo miękkie. Model Actyon to naprawdę udany samochód. Wnętrze jest estetyczne i ładne.


 

1 2 ... 5

następna

Przeczytaj także

Lexus GS 250 Prestige

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: