eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Hyundai i20 1.4 CRDi Comfort dla europejskiego odbiorcy?

Hyundai i20 1.4 CRDi Comfort dla europejskiego odbiorcy?

2015-07-09 16:48

Przeczytaj także: Hyundai i20 5d 1.2 Comfort vs Peugeot 208 1.2 VTi Allure


Wrażenia z jazdy


Bardzo trudno znaleźć teraz auto, o którym można powiedzieć, że wygląda okropnie, a jeździ jeszcze gorzej. Wszyscy producenci odrobili lekcje z projektowania i budowy aut. Prymusami okazali się Koreańczycy. Hyundai i20 wygląda i jeździ naprawdę dobrze. A szczególnie, oszczędnie. Producent podaje, że auto z 90-konnym dieslem powinno konsumować około 5 litrów w mieście, 3,5 na trasie i niewiele ponad 4 średnio. W redakcyjnym teście i20 potwierdził, że dane te nie są wyssane z koreańskiego palca. Różnica pomiędzy spalaniem deklarowanym a realnym wyniosła około 0,5 litra!

fot. mat. prasowe

Hyundai i20 1.4 CRDi Comfort - tył

Tył, nie przeładowany stylistycznymi detalami z podkreślającym dodatkowo sportowy look plastikiem a`la dyfuzor, także może się podobać.


Trudno też przyczepić się do elastyczności silnika. Auto przyspiesza nawet na 6 biegu. Choć oczywiście, czyni to mniej chętnie niż na 3 czy 4, ale… da się! Sześciobiegowa skrzynia manualna bardzo dobrze współpracuje z silnikiem. Działa lekko i precyzyjnie. Można zaryzykować stwierdzenie, że intuicyjnie.

Zawieszenie auta, w zasadzie jest standardowe. Przód osadzono na w pełni niezależnych kolumnach MacPhersona oraz półzależnych belkach skrętnych z tyłu. Nie jest to szczyt technicznego wyrafinowania, ale… takowy po prostu nie był potrzebny. Auto w tej konfiguracji doskonale trzyma się drogi i bez problemów „gasi” wszystkie nierówności i inne drogowe niedoróbki. Także do układu kierowniczego nie zgłaszamy zastrzeżeń. Jest precyzyjny i dość bezpośredni. W sumie, jazda i20 jest bardzo przyjemna, bo jest bardzo przewidywalny w swoich zachowaniach.

fot. mat. prasowe

Hyundai i20 1.4 CRDi Comfort z przodu

Hyundai i20 wygląda i jeździ naprawdę dobrze. A szczególnie, oszczędnie.


Okiem przedsiębiorcy


Hyundai i20 zaczyna powoli trafiać do flot. Na pierwszy ogień poszły Wojewódzkie Ośrodki Ruchu Drogowego w kilku miastach w Polsce, które zakupiły ten model do egzaminowania przyszłych kierowców. Znaczy, pierwsze koty za płoty!

Koreański przedstawiciel segmentu B kosztuje, w zależności od wersji i silnika, od niespełna 44 do około 64 tys. złotych. Na tyle właśnie wyceniono auto testowe. Jak kupić Hyundaia? Nic prostszego. Hyundai ma w polskiej ofercie dość szeroki wachlarz finansowy. Klienci indywidualni zainteresowani zakupem testowanego modelu mogą wybrać jeden z dwóch wariantów kredytowych: 50/50 (wpłata początkowa 50% ceny pojazdu, oprocentowanie 0%, okres kredytowania 12 miesięcy) lub 3×33 (wpłata początkowa 33,4% ceny pojazdu, oprocentowanie 0%, ubezpieczenie od 2,99%, okres kredytowania 24 miesiące, druga wpłata po 12-tym, a trzecie po 24 miesiącu umowy). Dla firm Hyundai przygotował leasing finansowy (od 12 do 60 miesięcy) i operacyjny (od 24 do 60 miesięcy). W obu przypadkach wpłata początkowa może wynosić od 0%, a wiek pojazdu plus okres leasingu nie może przekroczyć 11 lat.

Podsumowanie


Kiedyś, o autach z Korei mówiło się, że są przyzwoicie zrobione, co znaczyło, że nic więcej dobrego powiedzieć się o nich nie da. Ale te czasy bezpowrotnie minęły. Styl projektowania Fluidic Sculpture i europejski wkład w projektowanie jak i technologie oraz sam proces budowy sprawiły, że Hyundai stał się konkurencją dla wielu europejskich marek. I to wcale nie przez dumpingowe ceny…

poprzednia  

1 2

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: