eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Volvo V40 Cross Country: off-road plus osiągi

Volvo V40 Cross Country: off-road plus osiągi

2015-08-15 06:31

Przeczytaj także: Volvo V40 T3 Momentum na piątkę z plusem


Sam projekt deski rozdzielczej jest typowy dla Volvo – ciemny, lecz elegancki z dobrej jakości materiałów i aluminiowymi wstawkami z wystającą konsolą. Niestety środek auta nadal naszpikowany jest sporą ilością przycisków i pokręteł przez co nie do końca jest intuicyjny. Szybka i bezproblemowa obsługa wymaga kilku dni praktyk, co niestety nie jest do końca bezpieczne.

Problemy pojawiają się również z przestrzennością auta. O ile w pierwszym rzędzie miejsce znajdzie dwójka nawet wysokich i barczystych mężczyzn na wygodnych fotelach (odcinek lędźwiowy regulowany ręcznie i to w trudno dostępnym miejscu) to tylna kanapa zadowoli jedynie dwójkę mniejszych autostopowiczów. O dziwo niemałe gabaryty samochodu nie mają przełożenia na bagażnik – 324 litry pojemności o raz wysoki próg załadunku to trochę mało jak na auto tej klasy.

To jednak coś, na co można przymknąć oko. Frajda z jazdy oraz wyposażenie Volvo V40 Cross Country nadrabiają te wady, a pamiętajmy, że Volvo to mistrz bezpieczeństwa. Znajdziemy tu komplet poduszek powietrznych, ISOFIX, ABS, ESP, aktywny tempomat, awaryjne hamowanie, BLIS, asystent pasa ruchu lub badanie zmęczenia kierowcy. Co ważne, działają one wzorowo!

To, co jednak jest limitowane, bardzo dobrze wyposażone i szybkie zarazem często sporo kosztuje. Nie inaczej jest w tym przypadku. Volvo V40 w tej konfiguracji startuje z poziomu 160 tysięcy złotych (T5 z AWD w wersji CC). To jednak nie koniec – doposażenie V40 o kilka dodatków (m. in. stałe połączenie z Internetem około 20 tys. zł!) kosztowało kolejne 40 tys. zł i tak końcowa kwota zatrzymała się w okolicach 206 000 zł. Dobrze, że Volvo oferuje chociaż w cenie 5-letnią gwarancję.

fot. mat. prasowe

Volvo V40 CC - wnętrze

Producent zadbał o 3 tryby wyglądu zegarów - możemy wybrać motyw Sport (czerwień), ECO (zieleń) lub Elegance (szarość).


Wiem, że przy szybkich autach ciężko mówi się o spalaniu, ale nie sposób tego pominąć. W mieście samochód ten spalał nawet 13-14 litrów PB 95 na 100 km. Przy dłuższej przejażdżce (spora część po autostradzie) wyszło około 11-12 litrów i realnie rzecz ujmując do takich wartości trzeba się przyzwyczaić. Producent w prospektach reklamowych wspomina coś o 5-6 litrach na 100 km bezołowiowej, ale ja nie wiem jakim cudem – może jeździłem innym egzemplarzem.

fot. mat. prasowe

Volvo V40 CC - sylwetka

Spalanie w mieście jest niemałe - około 13-14 litrów PB 95 na 100 km.


Podsumowując, ten terenowy hot-hatch to nie lada ewenement, który zapewne rzadko wybierany jest przez klientów, ale o dziwo świetnie radzi sobie z połączeniem tych jakże odległych przeciwności (off-road i osiągi). Oczywiście przez taki mix auto nie jest stuprocentowo ani terenowe, ani sportowe, ale dzięki temu V40 staje się ciekawą alternatywą, i co ważne nie jest pozbawione sensu. Ciężko jednak jednoznacznie i logicznie wytłumaczyć jak to możliwe!

poprzednia  

1 2

oprac. : Konrad Stopa / Motoryzacyjnie Pod Prąd Motoryzacyjnie Pod Prąd

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: