eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Peugeot 208 1.2 PureTech Allure: czeka go zawrotna kariera?

Peugeot 208 1.2 PureTech Allure: czeka go zawrotna kariera?

2015-11-26 09:39

Przeczytaj także: Peugeot 208 1.6 e-HDi Allure FL stanowczo za drogi


Wrażenia z jazdy


Na dość zróżnicowanych drogach, na których przyszło mi sprawdzać auto, Peugeot spisywał się doskonale. Kompaktowa, bardzo sportowa kierownica w połączeniu ze stosunkowo niewielkimi wymiarami auta, zapewnia wyjątkową zwrotność. Auto prowadzi się bardzo bezpośrednio. Reakcja na ruchy kierownicą jest błyskawiczna. To na pewno ułatwia jazdę, ale też manewrowanie na ciasnych parkingach.

Tym razem inżynierowie PSA nie zdecydowali się na żadne zmiany w zawieszeniu auta. I bardzo dobrze, bo poprzednik prowadził się świetnie. Nie ma więc powodów do narzekania. Zawieszenie jest zatem adekwatne do przeznaczenia auta - dostatecznie sztywne czy może raczej sprężyste. To idealnie pasuje do jazdy na krótszych, miejskich dystansach. Choć i w dłuższej trasie nie zmęczy. Przeskakiwanie głębszych kolein nie jest jakimś specjalnym problemem i nie pozostawia w psychice kierowcy oraz pasażerów traumatycznych przeżyć.

fot. mat. prasowe

Peugeot 208 1.2 PureTech Allure - przód

Nowa linia świateł i zmieniony obrys grilla, zderzak i kratka wyraźnie odmłodziły auto.


Z kolei silnik spisał się bardzo dobrze. Auto jest dynamiczne i przyspiesza bez oporów nawet na wysokich biegach. Dzięki wysokiemu momentowi uzyskiwanemu od 1500 obrotów zadowalającą dynamikę da się wykrzesać nawet na piątce, co w autach segmentu B nie jest standardem. Testowany Peugeot jest też w miarę oszczędny. Choć katalogowe 3,9 na trasie i 5,8 litra w mieście da się włożyć raczej między „laboratoryjne bajki”. Francuski mieszczuch w naszym teście zadowalał się średnio 5 litrami benzyny (cykl mieszany), w mieście zasysał około 6,5 litra, a na trasie - nieznacznie poniżej 5 litrów. Nie twierdzę, że wyników podawanych przez PSA uzyskać się nie da, tylko… po co? Wszak prowadzenie auta ma być nie tylko prostym przemieszczaniem się z punktu A do punktu B, ale też przyjemnością…

Okiem przedsiębiorcy


Peugeot 208 coraz częściej pojawia się nie tylko w prywatnych garażach, ale też we flotach. Zasługą jest jego multilateralność, a także nieźle skalkulowana cena. Auto pojawiło się w salonach w 3 wersjach: Access, Active i Allure. I w zależności od wersji kosztuje od 53 do 72 tysięcy. Klienci zainteresowani jego zakupem mogą zdecydować się na kredyt od 6 do 84 miesięcy (w PLN) już od 0% wpłaty własnej. Warto dodać, że raty mogą być równe lub malejące. Może on zostać udzielony także na egzemplarz używany i demonstracyjny. Obecnie w promocji są też cztery warianty kredytowe: 50/50 0%, 3×33%, 4×25% oraz Kredyt Komfort. Szeroki wachlarz finansowy francuskiej marki obejmuje również leasing od 2 do 5 lat przy oprocentowaniu stałym lub zmiennym oraz czynszu inicjalnym od 0 do 45%. Warto także wspomnieć o możliwości wynajmu długoterminowego, ponieważ ta forma korzystania z auta zyskuje coraz większą popularność.

Podsumowanie


208 po liftingu to atrakcyjniejsza stylistyka, pakiety personalizujące, nowe technologie, silniki, kolory (w tym matowe) i wzory felg. A cena? W zasadzie nie wystrzeliła do góry. Wróżymy więc francuskiemu przedstawicielowi segmentu B długą i bogatą karierę…
Przeczytaj także: Peugeot 208 GTi Peugeot 208 GTi

poprzednia  

1 2

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: