eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Usportowiony Seat Leon ST Cupra dla rodziny

Usportowiony Seat Leon ST Cupra dla rodziny

2016-01-17 00:55

Przeczytaj także: Temperamentny Seat Leon ST Cupra 280


Wrażenia z jazdy


Jak już wspomniałem, duża moc hiszpańskiego kombi ułatwia wyprzedzanie. Nie jest jednak tajemnicą, że są też inne zalety. Na prostej drodze auto zachowuje się bardzo stabilnie i szybko osiąga taką prędkość, jaką sobie zażyczy kierowca. Są jednak samochody, którym uda się dotrzymać kroku. Dużo ciekawiej robi się tam, gdzie prosta zamienia się w kręte ścieżki. Właśnie w takich warunkach Leon ST Cupra czuje się genialnie, co jest zasługą świetnego układu kierowniczego i sportowo zestrojonego zawieszenia. W tej kategorii próżno szukać równie skutecznego połykacza zakrętów za zbliżone pieniądze (o walorach praktycznych nawet nie wspominając...). Te słowa potwierdzają zresztą świetne wyniki na Nurburgringu.

fot. mat. prasowe

Seat Leon ST Cupra - z przodu

Leon Cupra ST jest skutecznym sportowcem, który na co dzień będzie przyjacielem rodziny gwarantującym praktyczność, bezpieczeństwo i emocje.


To jednak zalety, które mogą być wykorzystywane głównie podczas jazdy po torze. W codziennej eksploatacji można natomiast docenić świetną widoczność na wszystkie strony. Gdyby jednak ktoś nie czuł się pewnie to z pomocą przychodzą czujniki parkowania ułatwiające manewrowanie po zatłoczonych parkingach. Co z komfortem jazdy? No cóż, nie jest to mistrz tłumienia nierówności, co oczywiście jest związane ze świetnymi właściwościami jezdnymi. Mimo tego, trudno się przesadnie przyczepiać, bo i tak dziury pokonywane są w sposób cywilizowany, choć nie da się też ukryć, że większe koleiny potrafią poinformować o swoim istnieniu.

fot. mat. prasowe

Seat Leon ST Cupra - przód

Egzemplarz testowy to wydatek około 150 tysięcy.


Okiem przedsiębiorcy


Leon ST Cupra jest oczywiście propozycją głównie dla klientów indywidualnych. Za topowe, hiszpańskie kombi w najmocniejszej odmianie (jest też słabsza, 265-konna) trzeba zapłacić co najmniej 134 600 zł. Warto jednak dodać, że teraz z salonu wyjeżdżają Cupry o 10 KM mocniejsze (czyli 290-konne). Egzemplarz testowy to wydatek około 150 tysięcy. To znacznie mniej niż rodzinny konkurent - Golf Variant R.

fot. mat. prasowe

Seat Leon ST Cupra - tył

Najważniejszym, prorodzinnym atrybutem Leona ST jest jednak bagażnik.


Oczywistym jest, że Seat ma w swojej ofercie duży zakres finansowania. Pierwszą metodą jest kredyt klasyczny umożliwiający wyjechanie nowym autem po zapłaceniu wkładu własnego w wysokości 10% wartości auta. Umowa może być podpisana na okres od 12 do 84 miesięcy. Można zdecydować się też na AutoKredyt z wkładem własnym od 0% i 36- lub 48-miesięcznym okresem umowy. W obu przypadkach oprocentowanie wynosi aktualnie 3,99% (styczeń 2015). Wariantem dla przedsiębiorców jest natomiast leasing z opłatą wstępną od 10% wartości auta, umową na okres 24, 36, 48 lub 60 miesięcy i wykupem od 1 do 19% wartości auta.

Podsumowanie


W Seacie znają się na rzeczy. Usportowione, kompaktowe kombi to coraz częstsze uzupełnienia gam modelowych wielu marek, ale nikt nie stworzył tego typu konstrukcji o tak dobrych właściwościach jezdnych. Leon Cupra ST jest skutecznym sportowcem, który na co dzień będzie przyjacielem rodziny gwarantującym praktyczność, bezpieczeństwo i emocje. A jeśli masz psa i chcesz go wozić autem, to ten pies zostanie najszybszym psem w mieście...

poprzednia  

1 2

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: