Skoda Superb 2.0 TDI DSG 4x4 Laurin & Klement
2016-02-23 10:15
Przeczytaj także: Skoda Superb nie rozczarowuje
Wrażenia z jazdy
Idealna partnerka musi dobrze tańczyć. A Skoda Superb tańczy znakomicie. I to bez warunku na typ tańca i podłoża, po którym stawia kroki. Potrafi być komfortowa i genialnie tłumić wszelkiego rodzaju nierówności. Ma tak wydajne zawieszenie, że często ukrywa istnienie wielu wad polskiego asfaltu. Co więcej, świetnie się prowadzi, głównie dzięki zastosowaniu precyzyjnego układu kierowniczego. Obojętnie, który tryb jazdy wybierze jej partner, zawsze jej zachowanie będzie przewidywalne.
fot. mat. prasowe
Skoda Superb 2.0 TDI DSG 4x4 Laurin & Klement - z przodu
Mimo słusznych, wspomnianych już gabarytów, gdy robi się ciasno nie sprawia wrażenia za dużej. Jest bardzo zwrotna i pozwala na naprawdę niezłą widoczność. Jeśli jednak ktoś nie będzie czuł się pewnie podczas parkowania, może mu pomóc. Warto także dodać, że jej duży potencjał można dostrzec także zimą, kiedy nawierzchnia bywa bardzo śliska. Właśnie w takich warunkach napęd na wszystkie koła okazuje się wyjątkowo przydatny.
fot. mat. prasowe
Skoda Superb 2.0 TDI DSG 4x4 Laurin & Klement - tył
Nie bez znaczenia jest również komfort akustyczny, który panuje nawet przy prędkościach autostradowych. A owe prędkości autostradowe osiągane są bardzo szybko, co jest zasługą sporej mocy. I w tym momencie nie sposób pominąć wątek udanego duetu - silnika TDI i dwusprzęgłowej skrzyni biegów. Dzięki zgranej pracy zespołu napędowego można się cieszyć dynamiką, komfortem i wysoką kulturą, choć nie ukrywam, że przydałoby się siódme przełożenie.
Okiem przedsiębiorcy
Jak każda szanująca się dama, Skoda Superb zna swoją wartość. Nie ma przesadnie nadmuchanego ego, dlatego wycenia się na tyle, ile jest warta. A kto wie, czy na tle konkurentek nie jest warta więcej... Ceny wszechstronnej Czeszki startują od 86 000 zł. I jest to kwota adekwatna do tego, co otrzymuje się w zamian. Egzemplarz z topowym wyposażeniem (Laurin & Klement) to koszt co najmniej 132 600 zł. Testowa sztuka, mająca topowy zestaw napędowy i niemal wszystkie dostępne opcje została wyceniona na około 170 tysięcy. I na tle konkurentów wypada pod tym względem bardzo dobrze.
Skoda jest liderką sprzedaży w Polsce, co jest również zasługą dobrych warunków finansowania. Aktualnie Skoda oferuje 3 warianty kredytowe: Kredyt Niskich Rat (miesięczne zobowiązanie w wysokości 1% wartości auta, umowa na 4 lata, limit 20 000 km rocznie), Kredyt 3,99% (wkład własny od 0%, okres umowy od 24 do 84 miesięcy, prowizja bankowa 5%, oprocentowanie od 3,99%) i Kredyt 0% (wkład własny 50%, umowa na 36 miesięcy, prowizja bankowa 5%).Dla przedsiębiorców przygotowano natomiast dwie opcje leasingowe: Leasing Niskich Rat (wkład własny od 0 do 45%, umowa na 24, 36 lub 48 miesięcy, na koniec wykup lub zwrot auta) oraz Leasing 102% (wkład własny od 0 do 45%, umowa na 24, 36, 48 lub 60 miesięcy, wartość wykupu od 1 do 25%).
Podsumowanie
Nowa Skoda Superb jest dla mnie cichą liderką segmentu D. Dobrze wygląda, jest bardzo komfortowa, przyzwoicie wyceniona i niezwykle przestronna. W tej klasie trudno o bardziej wszechstronny samochód. Podejrzewam, że przez wiele lat będzie się cieszyć nieustającym zainteresowaniem klientów. Również tych, którzy do tej pory nie brali samochodów tej marki pod uwagę.
1 2
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
-
Skoda Superb Sportline 2.0 TDI 4x4 190 KM - nie do końca sport
-
Skoda Superb Combi 2.0 TSI DSG 4x4 Style
-
Skoda Superb Combi 2.0 TSI 4x4 280 KM - dwa w jednym
-
Skoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4x4 Laurin & Klement
-
Skoda Superb Combi 2.0 TDI 190 KM - jak w salonie
-
Skoda Superb 2.0 TDI Laurin&Klement
-
Skoda Octavia RS 2.0 TSI DSG, usportowiony kompakt z długą listą zalet
-
Skoda Karoq 2.0 TDI 115 DSG, czyli SUV na trudne czasy
-
Skoda Kodiaq 1.5 TSI DSG 4x4 Style na krótkie dystanse
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)