eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC Lifestyle. Jedyną jej wadą jest cena

Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC Lifestyle. Jedyną jej wadą jest cena

2016-02-27 00:20

Przeczytaj także: Nietuzinkowa Honda Civic Tourer


Technologia


Nikogo nie powinno dziwić, że pod maską japońskiego kombi pracuje 1,6-litrowy diesel common rail o mocy 120 KM. Owe 120 koni jednostka osiąga przy 4000 obrotów, a maksymalny moment obrotowy, czyli 300 Nm - od 2000 obrotów. Przyzwoite parametry sprawiają, że auto naprawdę dynamicznie przyspiesza na niższych biegach, a 10,5 sekundy do 100 km/h to rezultat lepiej niż zadowalający. Civic Tourer został wyposażony w nieczęsto spotykane w tej klasie systemy bezpieczeństwa. Obok wspomnianych już kamer parkowania jest też radar zbliżeniowy, który współpracuje z aktywnym tempomatem czy działający na podobnej zasadzie radar laserowy. Brzmi mocno futurystycznie, ale to w końcu Japończycy zminiaturyzowali radio, odtwarzacz kaset czy płyt kompaktowych. Dlatego obecność radaru laserowego na pokładzie Civica nie powinna zaskakiwać…

fot. mat. prasowe

Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC Lifestyle - tył

Civic Tourer ma dwa bagażniki. Jeden tradycyjny o pojemności 507 litrów i drugi, pod podłogą, pozwalający zapakować kolejne 117 litrów.


Wrażenia z jazdy


Mogłoby się wydawać, że jazda rodzinnym kombi jest nudna i przewidywalna. No cóż, Civic ze 120-konnym dieslem istotnie nie jest demonem szybkości, ale porusza się zadziwiająco sprawnie. Auto entuzjastycznie reaguje na wciśnięcie pedału gazu. Jak już wspomniałem, 10,5 do pierwszej setki w rodzinnym kombi bez sportowych aspiracji to przyzwoity rezultat. Układ kierowniczy i całe podwozie, zgodnie z tradycją Hondy, idealnie ze sobą współpracują. Zawieszenie lepiej niż nieźle tłumi wszelkie nierówności.

fot. mat. prasowe

Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC Lifestyle - przód

Ceny Civica Tourera zaczynają się od 83 tys. za podstawę, a kończą na około 110 tys. złotych.


Auto ma jeszcze jeden „plus dodatni”. Dużo przeszkleń. A to oznacza dobrą widoczność w każdą stronę. To ważne, gdyż kierowca siedzi bardzo nisko. Jeżeli dodamy do tego systemy wspomagania parkowania to poruszanie się po zakorkowanym mieście lub zatłoczonych parkingach sporym, bądź co bądź, autem staje się wyjątkowo niekłopotliwe. Baaaardzo rzadko zdarza mi się jeździć samochodami, które palą tyle, ile w specyfikacji technicznej podaje producent. Honda Civic Tourer to jeden z takich przypadków. Według producenta auto powinno palić 4,3 litra oleju napędowego w cyklu miejskim, 3,7 w trasie i 3,9 średnio. W naszym redakcyjnym teście, spalanie w cyklu miejskim wyniosło 4,5 litra, w trasie 3,9, a średnio 4 litry. Respekt.

Okiem przedsiębiorcy


Ceny Civica Tourera zaczynają się od 83 tys. za podstawę, a kończą na około 110 tys. złotych. Oczywiście mówimy tu o kwotach wyjściowych, bez jakichkolwiek dodatków. Wysoką cenę tłumaczy niezawodność całej gamy modelowej Hondy. Sporą zaletą jest też spora wartość rezydualna Civica.

Ze względu na wysoką cenę, wielu potencjalnych nabywców zainteresuje kredyt. Okres jego spłaty można rozłożyć nawet do 84 miesięcy, zarówno przy ratach równych, jak i malejących. Wysokość oprocentowania zależy oczywiście od konkretnej sytuacji. Dla przedsiębiorców przygotowano natomiast leasing (operacyjny lub finansowy) – okres trwania umowy od 24 do 60 miesięcy, elastyczne dopasowanie płatności, możliwość wyboru jednej z trzech walut: PLN, EUR lub USD. Oferta dotyczy samochodów nowych, jak i używanych. Auta japońskiego producenta objęte są trzyletnią gwarancją mechaniczną z limitem do 100 tys. kilometrów

Podsumowanie


I na koniec słów kilka o całokształcie. Jedyną wadą Hondy Civic Tourer jest cena. Auta japońskiego producenta są droższe niż europejska czy azjatycka konkurencja. W przypadku ósmej generacji Civica, nie miało to znaczenia. Teraz chyba jednak ma. Japoński kompakt sprzedaje się dobrze, ale nie rewelacyjnie. I ma niewielkie szanse na „przebicie” wyników poprzednika. Szkoda, bo dziewiąte wcielenie tego modelu to mój ulubiony przedstawiciel segmentu C.

poprzednia  

1 2

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: