eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Volkswagen Golf R - rajdówka na życzenie

Volkswagen Golf R - rajdówka na życzenie

2016-03-07 00:22

Przeczytaj także: Volkswagen Golf GTI Performance - kontynuuje legendę


Pamiętajmy, że to jednak nadal flagowy kompakt VW. Jest jednak w trzydrzwiowym nadwoziu z dużymi 18-calowymi alufelgami o pięknym wzorze. Nadal znajdziemy tu spory bagażnik (380 litrów) oraz rozstaw osi pozwalający podróżować 4 pasażerów w wygodnych warunkach. Na pokładzie znajdziemy również wiele cywilizowanych umilaczy jak dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, podgrzewane siedzenia i elektrycznie regulowane ze skórzaną tapicerką. To samo można powiedzieć o dotykowym i genialnie rozwiązanym systemie infomedialnym z dużym kolorowym wyświetlaczem. Kombajn ten skrywa nawigację, odtwarzanie wszystkich znanych mi źródeł muzyki itp. Gorzej z wygodą i resorowaniem auta, które potrafi czasem przypomnieć o swoich pseudorajdowych korzeniach.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Golf R - fotele

Kubełkowe fotele czynią kierowcę pewnym prowadzącym.


Sam środek samochodu wygląda bardzo elegancko, ponieważ wszędobylska czerń przeplata się jedynie z niebieskim podświetleniem (czytelne zegary) i lakierowanym plastikiem. Ergonomia stoi oczywiście na najwyższym poziomie, ale projekt wnętrza nadal jest spokojny. Mimo to mała, dobrze leżąca w dłoniach kierownica oraz wygodne, a kubełkowe fotele czynią kierowcę pewnym prowadzącym. Niestety zamiast prawowitego drążka hamulca ręcznego pojawił się przycisk, a wspomniane DSG nie pozwoli na ciągłe machanie lewarkiem, jak to w sportowych autach kiedyś bywało.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Golf R - wnętrze

Ergonomia stoi oczywiście na najwyższym poziomie, ale projekt wnętrza nadal jest spokojny.


To, że bebechy Golfa R są naprawdę niezłe już wiecie. Drugim aspektem jednak emocjonującego samochodu to jego wygląd. W środku „erka” nie szokuje, a jak jest na zewnątrz? Naprawdę nieźle. Golf R różni się od standardowej odmiany już na pierwszy rzut oka. I nie mówię tutaj o trzydrzwiowym nadwoziu czy dużych felgach. Chodzi mi o przeprojektowane zderzaki z wlotami powietrza i czarnymi zaślepkami, a także lotką przy tylnej szybie, przyciemnionymi szybami i oczywiście czterema końcówkami rur wydechowych (to w slangu małych chłopców najważniejsza cecha, no na liczniku Golf R ma aż 300 km/h więc szacunek by był). Smaczku dodają emblematy z ciemną literą „R”. Nasz testowy egzemplarz polakierowany na biały kolor, dzięki czemu auto było przedstawieniem fajnego kontrastu.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Golf R - wnętrze, fot.2

Wszędobylska czerń przeplata się jedynie z niebieskim podświetleniem (czytelne zegary) i lakierowanym plastikiem.


Okiem przedsiębiorcy


Skoro Golf R to takie świetne „wow” musi być gdzieś haczyk. No tak – samochód kosztuje około 152 tysiące złotych w najuboższej wersji (chodzi o wyposażenie i wersję z manualną skrzynią biegów). Nasz testowy egzemplarz z kilkoma opcjami dodatkowymi (zarówno technicznymi, jak i jedynie bajerami elektronicznymi) to wydatek już 200 tys. złotych. Dużo, ale mniej niż S3 (i na pewno RS3), zwłaszcza, że auto jest mocne i pięknie wygląda, ale nie jest tak świetne jak choćby Focus RS. Na pewno bije na głowę przednionapędówki (Megane RS), ale ciężko je też ze sobą zestawiać ze względu właśnie na AWD.

Jeśli chodzi o spalanie waha się ono jak ostatnio temperatura w Polsce. Owszem Golfem można spalić 8-9 litrów benzyny na 100 km, ale wówczas autem jeździ się jak zwykłym Golfem. Nie po to przecież kupowało się „R” – jazda „jak Pan Bóg przykazał” to 15, a nawet 20 litrów, a tak naprawdę portfel jest Twoim ograniczeniem, a nie auto.

Ciężko zatem jednoznacznie określić Golfa R. Na pewno jest bardziej kontrowersyjny niż GTI, a różnica pomiędzy trybami jazdy i możliwościami auta jest naprawdę spora. Przez to auto może nam służyć na co dzień z pewnymi mankamentami, ale też dać sporo frajdy wtedy kiedy tego potrzebujemy. Czy to najlepszy rally-hatch?– Nie wiem, ale Volkswagen Golf R na pewno jest nietuzinkowy!

poprzednia  

1 2

oprac. : Konrad Stopa / Auto-strefa.pl Auto-strefa.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: