SEAT Toledo 1.4 TSI DSG FR - kawał auta za rozsądne pieniądze
2016-05-18 00:50
Przeczytaj także: SEAT Alhambra 2.0 TDI DSG Style Advanced
Wrażenia z jazdy
Toledo nie zaskakuje niczym szczególnym, ale podczas jazdy daje dozę pewności charakterystyczną dla samochodów o segment większych. Układ kierowniczy ma dużą precyzję, a zawieszenie należy uznać za bardzo sprężyste, co sprawdza się podczas gwałtownych zmian toru jazdy. Oczekiwałbym tylko nieco lepszego wyciszenia przy wyższych prędkościach. Uprzedzając pytanie, bliźniacza Skoda ma dokładnie ten sam problem. Mimo 17-calowych felg, komfort jazdy stoi na bardzo rozsądnym poziomie. Owszem, auto nie przepływa przez nierówności, ale pokonuje je w taki sposób, że nie musimy przypominać sobie o tym, co jedliśmy na obiad. A może i kolację, gdy jedziemy nocą.
fot. mat. prasowe
SEAT Toledo - z przodu
Z kolei wspomniany już zestaw napędowy to naprawdę zgrane połączenie. Silnik jest wystarczająco mocny, dlatego wyprzedzanie na autostradach czy drogach szybkiego ruchu nie stanowi najmniejszego problemu. Ma też wysoką kulturę pracy. Skrzynia działa natomiast bardzo płynnie, a jeżeli wciśniemy mocno pedał gazu to szybko zredukuje bieg na właściwy. DSG należy do tych automatów, które się nie gubią, co jest bardzo pożądaną zaletą...
Toledo nie jest przesadnie dużym autem, dlatego jazda nim po zatłoczonych miastach nie stanowi specjalnego wyzwania. Owszem, liftback to nie hatchback, ale w testowanym egzemplarzu cofanie ułatwia kamera o przyzwoitej rozdzielczości. Co więcej, przeszklenia są duże, podobnie jak lusterka, dlatego parkowanie należy uznać za raczej prostą czynność, nawet dla mało wprawnego kierowcy.
fot. mat. prasowe
SEAT Toledo - przód
Okiem przedsiębiorcy
Ceny tego modelu rozpoczynają się od 50 300 zł. W podstawie mamy jednak 90-konnego benzyniaka, 5-biegowy manual i kiepskie wyposażenie. Wersja FR z topowym benzyniakiem znajdująca się na drugim biegunie cennika kosztuje w aktualnej promocji 79 200 zł. I są to całkiem rozsądne pieniądze, jak na kawał samochodu, jaki klient otrzymuje.
Możliwości finansowania zakupu są oczywiście szerokie. SEAT oferuje dwa warianty kredytowe: AutoKredyt (wkład własny od 0% wartości auta, umowa na okres 36 lub 48 miesięcy, oprocentowanie 3,99%) i Kredyt Klasyczny 3,99% (wkład własny od 10% wartości auta, raty dostosowywane indywidualnie, umowa na okres od 12 do 84 miesięcy, oprocentowanie 3,99%). Dla firm przygotowano natomiast Leasing Klasyczny 103,99% (opłata wstępna od 10% wartości auta, umowa na okres od 24 do 60 miesięcy, raty ustalane indywidualnie, suma opłat 103,99% dla parametrów 36 miesięcy, 20% opłaty i 1% wykup) oraz Leasing z Wysoką Wartością Końcową (opłata wstępna od 10 do 30%, wartości auta, umowa na okres od 24 do 60 miesięcy, na koniec zwrot lub wykup pojazdu).
fot. mat. prasowe
SEAT Toledo - tył
Podsumowanie
Test udowodnił, że Toledo jest tak samo dobrym samochodem, jak Skoda Rapid, tyle że wyraźnie ładniejszym. Mniejsze zainteresowanie tym modelem można uzasadnić tylko słabszą popularnością hiszpańskiej marki. To jednak żadna wada, dlatego gdybym miał wybierać pomiędzy tymi dwoma modelami, to z pewnością postawiłbym na SEAT-a.
1 2
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
-
SEAT Arona 1.0 TSI DSG Xperience
-
SEAT Ateca 2.0 TSI DSG FR daje poczucie pewności
-
SEAT Tarraco e-Hybrid FR
-
SEAT Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive FR
-
SEAT Leon 1.5 eTSI DSG FR - kompakt z charakterem
-
SEAT Tarraco 2.0 TSI DSG Xcellence
-
SEAT Arona 1.0 TSI DSG Xcellence sprawdzi się w mieście i w trasie
-
SEAT Tarraco 2.0 TDI DSG 4Drive Xcellence
-
Seat Leon ST - na majówkę
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)