eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi Active - idealne kombi

Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi Active - idealne kombi

2016-06-02 15:06

Przeczytaj także: Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDi cieszy nie tylko oko


Wrażenia z jazdy


Miałem już do czynienia z 308 SW, tyle że w innej konfiguracji silnikowej. Jeśli jednak chodzi o jakość prowadzenia to nie ma znaczenia, który wariant wybierzemy. Każda, normalna wersja ma ten sam precyzyjny układ kierowniczy, który pozwala na integrację z autem. Zawieszenie jest natomiast całkiem komfortowe, ale, co bardzo ważne, nie pozwala na przesadne przechyły karoserii. Staranność i dopracowanie zdradza także świetne wyciszenie, które umożliwia swobodną konwersację nawet przy prędkościach przekraczających dozwolone na autostradach 140 km/h.

fot. mat. prasowe

Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi Active - z boku

Nie zabrakło atrakcyjnych, 5-ramiennych felg.


Francuskie kombi ma ponad 4,5 metra długości, dlatego przydatnym elementem są tylne czujniki parkowania pozwalające na uniknięcie przytulenia karoserii do kwietnika, słupka, barierek czy innych miejskich przeszkód. Poza tym, całkiem duże lusterka, wysokie okna i dobra zwrotność ułatwiają każdy manewr, także na tych najbardziej zatłoczonych parkingach.

fot. mat. prasowe

Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi Active - przód

Ceny 308 SW startują od 71 500 zł.


Sam zespół napędowy nie budzi najmniejszych zastrzeżeń. W praktyce 1,6-litrowy diesel okazuje się wystarczająco mocnym źródłem napędu, nawet jeśli autem podróżują cztery osoby i kompletny bagaż. Oczywiście, przy wyższych prędkościach nie przyspiesza jak GTi, ale i tak w polskich warunkach sprawdza się w 100 procentach. Jak już wspomniałem, skrzynia została odpowiednio zestopniowana, ale przydałyby się nieco krótsze skoki lewarka.

Okiem przedsiębiorcy


Ceny 308 SW startują od 71 500 zł. Za tę kwotę otrzymujemy egzemplarz ze 110-konnym silnikiem benzynowym, 5-biegowym manualem i podstawowym wyposażeniem (Access). Sztuka ze 120-konnym dieslem, 6-stopniową skrzynią i drugim poziomem wyposażenia (Active) to koszt 88 400 zł bez opcji dodatkowych. I śmiało można stwierdzić, że auto jest warte tej ceny.

fot. mat. prasowe

Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi Active - tył

Atutem testowanego samochodu jest także bagażnik. W standardowej konfiguracji zmieści on 556 litrów różności.


Poza gotówką, zakup można sfinansować za pośrednictwem jednej z opcji kredytowych: 50/50 (wpłata wstępna 50%, umowa na 12 miesięcy, jednorazowa spłata na koniec), 3x33% (wpłata wstępna 33%, umowa na 24 miesiące, spłata w dwóch ratach kolejno co 12 miesiący), 4x25% (wpłata wstępna 25%, umowa na 36 miesięcy, spłata w trzech ratach kolejno co 12 miesięcy), Kredyt Niska Rata (wpłata wstępna 10%, umowa na okres od 24 do 60 miesięcy, spłata w miesięcznych ratach) i Kredyt Komfort (wpłata wstępna od 10%, spłata w miesięcznych ratach, promocyjne oprocentowanie). Dla przedsiębiorców stworzono natomiast Leasing 101% z wpłatą własną od 10 do 45%, umową na okres od 24 do 60 miesięcy i wartością wykupu na poziomie 19%. W ofercie jest też promocyjny Easy Business Rental z wpłatą początkową od 0%.

Podsumowanie


Jeśli więc szukasz kompaktowego kombi, Peugeot 308 SW będzie w pełni uzasadnionym wyborem. Francuskie auto jest bardzo dobrze wykonane, stabilne podczas jazdy, odpowiednio wyposażone i w tej konfiguracji wystarczająco dynamiczne oraz oszczędne jednocześnie.

poprzednia  

1 2

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: