Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi Active - idealne kombi
2016-06-02 15:06
Przeczytaj także: Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDi cieszy nie tylko oko
Wrażenia z jazdy
Miałem już do czynienia z 308 SW, tyle że w innej konfiguracji silnikowej. Jeśli jednak chodzi o jakość prowadzenia to nie ma znaczenia, który wariant wybierzemy. Każda, normalna wersja ma ten sam precyzyjny układ kierowniczy, który pozwala na integrację z autem. Zawieszenie jest natomiast całkiem komfortowe, ale, co bardzo ważne, nie pozwala na przesadne przechyły karoserii. Staranność i dopracowanie zdradza także świetne wyciszenie, które umożliwia swobodną konwersację nawet przy prędkościach przekraczających dozwolone na autostradach 140 km/h.
fot. mat. prasowe
Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi Active - z boku
Francuskie kombi ma ponad 4,5 metra długości, dlatego przydatnym elementem są tylne czujniki parkowania pozwalające na uniknięcie przytulenia karoserii do kwietnika, słupka, barierek czy innych miejskich przeszkód. Poza tym, całkiem duże lusterka, wysokie okna i dobra zwrotność ułatwiają każdy manewr, także na tych najbardziej zatłoczonych parkingach.
fot. mat. prasowe
Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi Active - przód
Sam zespół napędowy nie budzi najmniejszych zastrzeżeń. W praktyce 1,6-litrowy diesel okazuje się wystarczająco mocnym źródłem napędu, nawet jeśli autem podróżują cztery osoby i kompletny bagaż. Oczywiście, przy wyższych prędkościach nie przyspiesza jak GTi, ale i tak w polskich warunkach sprawdza się w 100 procentach. Jak już wspomniałem, skrzynia została odpowiednio zestopniowana, ale przydałyby się nieco krótsze skoki lewarka.
Okiem przedsiębiorcy
Ceny 308 SW startują od 71 500 zł. Za tę kwotę otrzymujemy egzemplarz ze 110-konnym silnikiem benzynowym, 5-biegowym manualem i podstawowym wyposażeniem (Access). Sztuka ze 120-konnym dieslem, 6-stopniową skrzynią i drugim poziomem wyposażenia (Active) to koszt 88 400 zł bez opcji dodatkowych. I śmiało można stwierdzić, że auto jest warte tej ceny.
fot. mat. prasowe
Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi Active - tył
Poza gotówką, zakup można sfinansować za pośrednictwem jednej z opcji kredytowych: 50/50 (wpłata wstępna 50%, umowa na 12 miesięcy, jednorazowa spłata na koniec), 3x33% (wpłata wstępna 33%, umowa na 24 miesiące, spłata w dwóch ratach kolejno co 12 miesiący), 4x25% (wpłata wstępna 25%, umowa na 36 miesięcy, spłata w trzech ratach kolejno co 12 miesięcy), Kredyt Niska Rata (wpłata wstępna 10%, umowa na okres od 24 do 60 miesięcy, spłata w miesięcznych ratach) i Kredyt Komfort (wpłata wstępna od 10%, spłata w miesięcznych ratach, promocyjne oprocentowanie). Dla przedsiębiorców stworzono natomiast Leasing 101% z wpłatą własną od 10 do 45%, umową na okres od 24 do 60 miesięcy i wartością wykupu na poziomie 19%. W ofercie jest też promocyjny Easy Business Rental z wpłatą początkową od 0%.
Podsumowanie
Jeśli więc szukasz kompaktowego kombi, Peugeot 308 SW będzie w pełni uzasadnionym wyborem. Francuskie auto jest bardzo dobrze wykonane, stabilne podczas jazdy, odpowiednio wyposażone i w tej konfiguracji wystarczająco dynamiczne oraz oszczędne jednocześnie.
1 2
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
-
Peugeot 308 SW 1.6 120 KM - potrafi podrapać
-
Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi EAT6 Active nie ma słabych stron
-
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech 130KM wciąż świeży
-
Peugeot 308 SW PHEV puka do drzwi klasy premium
-
Peugeot 308 1.2 Puretech EAT6 Allure - mocny gracz
-
Peugeot 308 SW GT = ekonomia+osiągi
-
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech Allure to kombi kompletne
-
Peugeot 508 SW Plug-in Hybrid 225 z długą listą zalet
-
Peugeot 508 SW PSE, czyli atrakcyjne kombi
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)