eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne › Samochód służbowy. Nie tylko narzędzie pracy?

Samochód służbowy. Nie tylko narzędzie pracy?

2017-05-31 09:12

Samochód służbowy. Nie tylko narzędzie pracy?

Samochód służbowy © len44ik - Fotolia.com.jpg

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Wprawdzie zdecydowana większość przedstawicieli sektora postrzega samochód służbowy jako narzędzie pracy, to jednak coraz częściej istotne okazują się również inne aspekty. Z badania zrealizowanego przez Instytut Keralla na zlecenie Carefleet S.A. wynika, że flota bywa postrzegana jako element wizerunku firmy, a firmowe auto podkreśla status pracownika.

Przeczytaj także: Samochód służbowy do celów prywatnych w co 3. firmie

O tym, że samochód służbowy jest elementem budowania firmowego wizerunku przekonanych jest 48,7 proc. badanych przedstawicieli sektora MŚP. 35 proc. ankietowanych wychodzi z założenia, że auto podkreśla status pracownika, a co trzeci uważa z kolei, że może być rodzajem pozapłacowego benefitu.
- Małe i średnie przedsiębiorstwa przyznają, że samochód służbowy to dla nich przede wszystkim narzędzie pracy. Ma być zatem funkcjonalny i ekonomiczny – mówi Ilona Ochęduszko, Zastępca Dyrektora Departamentu Account Management w Carefleet S.A. - Jednocześnie jednak sektor MŚP coraz częściej postrzega flotę firmową jako jeden z elementów budowania wizerunku marki. Dlatego też nie jest niczym zaskakującym, że mali i średni przedsiębiorcy wzmagają swoje zainteresowanie pojazdami klasy premium, które jasno komunikują dobrą kondycję finansową przedsiębiorstwa. Rośnie również popularność hybryd i aut elektrycznych wybieranych przede wszystkim przez firmy, które chcą się pozycjonować jako innowacyjne i proekologiczne. Nieoczywisty samochód służbowy, taki jak np. Mini Cooper, to z kolei doskonały sposób na zakomunikowanie kreatywności i nieszablonowego myślenia decydentów firmy, np. w branży reklamowej – dodaje.

Przedstawiciele firm transportowych znacznie częściej niż inni ankietowani zwracają uwagę na wizerunkową rolę floty. Ponad 63 proc. reprezentantów przedsiębiorstw z branży wskazało ten aspekt jako istotny w wyborze służbowych samochodów. Dla porównania, na kwestie wizerunkowe uwagę zwraca 46,2 proc. respondentów z firm produkcyjnych, 44,3 proc. z branży usługowej i 43,4 proc. z branży budowlanej.

Jak wynika z badania, samochód służbowy to narzędzie pracy dla 94,9 proc. średnich firm, 91,1 proc. małych i 72,5 proc. mikroprzedsiębiorstw.
- Najmniejsze firmy częściej poszukują aut uniwersalnych, przeznaczonych nie tylko do pracy. W korporacjach i dużych przedsiębiorstwach każdy z samochodów pełni ściśle określoną funkcję. Inne auta wybierane są dla członków zarządu, inne dla kadry menedżerskiej, a jeszcze inne np. dla przedstawicieli handlowych. Podobnie sytuacja wygląda w sektorze MŚP w średnich flotach – mówi Ilona Ochęduszko. - Z kolei przedsiębiorcy, którzy posiadają jeden lub dwa firmowe samochody, poszukują kompromisu nie tylko pomiędzy autem funkcjonalnym i reprezentacyjnym, ale często również rodzinnym. Wynika to z faktu, iż samochody te wykorzystywane są przez właścicieli firm nie tylko do celów biznesowych, ale również do użytku prywatnego – dodaje.

fot. mat. prasowe

Rola samochodów firmowych w sektorze MŚP - infografika

1/3 badanych uważa, że samochód służbowy pełni funkcję motywatora.


O badaniu
Skaner MŚP, realizowany przez Instytut Keralla Research, to projekt badań prowadzonych wśród mikro, małych i średnich przedsiębiorstw od 2009 roku. Próba jest ogólnopolska, reprezentatywna, wynosi N = 600. Błąd pomiaru +- 4 proc., poziom ufności 95 proc. Próba oddaje strukturę firm MŚP; badanie uwzględnia reprezentację firm mikro – zatrudniających do 9 osób. W badaniu biorą udział wyłącznie firmy prywatne, prowadzące aktywną działalność zarobkową (wyłączony z badań jest sektor publiczny, firmy państwowe, podmioty w stanie zawieszenia lub upadłości likwidacyjnej, fundacje, stowarzyszenia, organizacje pożytku publicznego itp.). Respondentami są osoby odpowiedzialne lub współodpowiedzialne za zarządzanie firmą.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • janusz.z / 2017-06-05 09:48:56

    U mnie tez samochod firmowy staje sie w weekendy rodzinnym. Mam c4 grand picasso bo czesto jezdze z klientami za granice na zwiedzanie naszej fabryki wiec sie sprawdza bo jest 7 osobowy i wygodny a i do uzytku prywatnego szef mi go uzycza wiec na wakacje sie zabieramy z trojka maluchow bez zadnego problemu odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: