2019-07-29 12:56
Przeczytaj także: Mechanicy ocenili układ napędowy aut. Kto wygrywa?
– Najwyżej ocenione marki samochodowe są najmniej awaryjne, ale nie oznacza to, że całkowicie niezawodne. Pod względem układów elektrycznych sytuacja wygląda niemal wzorowo. Jednak napęd czy zawieszenie, nawet w przypadku wyróżnionych marek, mogą przysparzać problemów. Niektóre modele mają swoje „typowe” usterki, jak np. awaryjna automatyczna skrzynia biegów w Toyocie Yaris II czy szybko zużywające się amortyzatory w Hondzie Civic VIII – mówi Mariusz Maksym, ekspert ProfiAuto.
– Ponad połowa mechaników biorących udział w badaniu stwierdziła, że przekonanie dotyczące solidności niemieckich samochodów nie do końca ma odzwierciedlenie w rzeczywistości, ale może być ugruntowane przez wizerunek marek premium takich jak Mercedes, Audi czy BMW. Potwierdził się za to stereotyp dotyczący niezawodnych, ale drogich w naprawie modeli japońskich marek. Toyota Yaris II czy Honda Civic VII rzadko goszczą w warsztatach, ale jeśli już się tam pojawią, to ich naprawa nie będzie należała do tanich – dodaje Mariusz Maksym.
fot. mat. prasowe
Najmniej awaryjne auta
Niemieckie Audi uplasowało się na trzeciej pozycji
– Stereotyp dotyczący francuskich samochodów idzie w parze z ocenami mechaników i wynikami „Rankingu awaryjności według polskich mechaników“. W modelach tych marek mechanicy odnotowali najwięcej zgłoszonych usterek. Następne w kolejności były Fordy. Oczywiście wielu kierowców chwali sobie wybrane modele Renault, Peugeota, Citroëna czy Forda i nie skarży się na żadne usterki, jednak statystyki muszą bazować na uogólnieniach - mówi Mariusz Maksym. - W autach znad Sekwany najczęściej zawodził układ elektryczny oraz szybko zużywające się zawieszenie. Z kolei w Fordach najczęstszym problemem była korodująca karoseria, awarie koła dwumasowego w modelach z silnikami Diesla oraz usterki układu napędowego – dodaje Maksym.
– Średni wynik Opla, wahający się między szkolną trójką a czwórką, przełamuje stereotyp niemieckiej solidności. Nie oznacza to jednak, że są to złe samochody. Musimy pamiętać o tym, że najpopularniejsze modele tego producenta to tak zwana średnia półka, czyli chętnie kupowane auta miejskie, jak np. Corsa czy Astra. Na polskich drogach jeździ ich naprawdę sporo i jest większe prawdopodobieństwo, że częściej można je spotkać u mechanika. Popularność tych modeli przekłada się z kolei na przystępne ceny napraw, a to ze względu na duży wybór i dostęp do części zamiennych – dodaje Mariusz Maksym.
oprac. : eGospodarka.pl
Najmniej awaryjne auta w przedziale 20-30 tys. zł
Najmniej awaryjne auta w przedziale 10-20 tys. zł
Mechanicy wybrali najmniej awaryjne auta
Najczęstsze problemy z elektryką samochodową
Najczęstsze problemy z zawieszeniem samochodu
Sprawdź, ile naprawdę kosztuje tani samochód
Mechanicy obalają stereotypy motoryzacyjne
Transport aut: samochody z Niemiec ciągle topie
10 najdziwniejszych samochodów, które wciąż można kupić
Witam, prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą zajmującą się sprzedażą pojazdów (PKD 45.11.Z) w związku z powyższym mam ...
Dzień dobry, czy posiadając jednoosobową działalność gospodarczą jako lekarz mogę kupić auto na firmę bez VAT ?
eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
Grzegorz Faluszczak GFX-Consulting
Gdzie podąża logistyka miejska w Polsce?
Cyberbezpieczeństwo: szpitale, praca zdalna i chmura na celowniku
10 zasad skutecznego zarządzania projektami
Wynagrodzenia absolwentów publicznych uniwersytetów w Polsce w 2020 roku
Najlepsze lokaty bankowe i konta oszczędnościowe II 2021 r.
Panattoni zbuduje City Logistics Warsaw VI
PPK na ostatniej i najdłuższej prostej