2020-08-26 09:38
Leasing © nito - Fotolia.com
Przeczytaj także: Automotive: 4 trendy, które napędzają transformację sektora
W komentarzu do opracowanego przez Deloitte raportu „The Future of Automotive Sales and After Sales. Impact of current industry trends on OEM revenues and profits until 2035” Daniel Martyniuk, Partner, lider doradztwa technologicznego w Deloitte, wskazuje, że oferty finansowe w branży automotive kształtowane będą przez cały szereg czynników. Ekspert wymienia tu m.in.:– Udział wpływów z usług finansowych w całości przychodów branży wzrośnie z 11 do 14 proc. Na usługi finansowe składają się kredytowanie, leasing, finansowanie dużych klientów, takich jak producenci czy dilerzy samochodowi, a także ubezpieczenia i płatności, w tym płatności mobilne – wyjaśnia Przemysław Szczygielski, Partner, lider zarządzania ryzykiem oraz doradztwa regulacyjnego dla sektora finansowego Deloitte w Polsce.
fot. nito - Fotolia.com
Leasing
W przyszłości finansowanie w branży motoryzacyjnej będzie się opierać głównie na leasingu.
– Leasingodawcy będą także zyskiwać na rozwoju flot aut oferowanych na minuty czy godziny, zarówno klientom indywidualnym, jak i biznesowym – zauważa Przemysław Szczygielski.
– Tego typu rozwiązania, zarówno na poziomie innowacyjności samego produktu, jak i sposobu jego oferowania klientom, wiążą się ze znacznie większą niepewnością w sferze prawno-regulacyjnej. W dużym stopniu zapewne ograniczy to możliwości ich bezpośredniego nabycia w systemie kredytowym, a wyraźnie faworyzuje bardziej elastyczne oferty leasingowe z większą łatwością dopasowujące się do błyskawicznie zmieniających się wymagań konsumentów. Dla atrakcyjności leasingu ważne jest jednak, aby ustawodawca w Polsce w końcu dostrzegł konieczność zniesienia wymogu formy pisemnej ad solemnitatem dla umowy leasingu, który to wymóg już w obecnych realiach rynkowych i prawnych jest nieproporcjonalny i niezrozumiały – mówi Łukasz Szymański, Radca Prawny, Partner Associate, Deloitte Legal.
– Będzie to miało duże znaczenie w relacjach pomiędzy klientami a ubezpieczycielami. Prawdopodobnie sposób, w jaki użytkujemy nasze auta się zmieni, a co za tym idzie zmieni się nasze podejście do zawierania umów długoterminowych z ubezpieczycielami. Stąd też przewidujemy rozwój produktów mikro-ubezpieczeniowych, w przypadku których umowa ulegnie znacznemu skróceniu – mówi Przemysław Szczygielski i dodaje - Oznacza to przede wszystkim, że firmy ubezpieczeniowe będą musiały być znacznie bardziej elastyczne niż dotychczas.
oprac. : eGospodarka.pl
Jak zachowają się ceny samochodów? 3 możliwe scenariusze
Automotive straci na koronawirusie 7 mld USD. Jakie skutki dla Polski?
Producenci części samochodowych nie boją się kryzysu. 2/3 prognozuje wzrost
Wynajem długoterminowy i Rent a Car: czy 2020 rok to tylko straty?
Europejski Zielony Ład: limity emisji CO2 zbyt wyśrubowane?
Samochody elektryczne w końcu ruszyły
Za wcześnie na elektromobilność. Diesel wyprzedza auta elektryczne
Więcej aut w garażach i etatów w automotive
Niemotoryzacyjne marki samochodów bez szans na sukces?
Jak prawidłowo zaliczyć do kosztów ratę leasingową za samochód w leasingu operacyjnym, jeśli na fakturze podana jest jedna kwota, a rata ...
Do samochodu ciężarowego w leasingu zakupiłem ubezpieczenie. Czy normalnie zaliczam je do kosztów? Mam KPiR, płatności kwartalnie.
Ulga termomodernizacyjna dopiero od 2019 r.
Usługi dla biznesu potrzebują pracowników. Podwyżki planuje 50% firm
Podstawa opodatkowania w PIT-28 za 2020 r.: odliczenia i ulga na złe długi
Palio Office Park A w Gdańsku z pozwoleniem na użytkowanie
GUS: PKB w IV kw. 2020 spadł o 2,8% r/r
BIK: mniej pożyczek to "efekt stycznia"?
Niewypłacalność w styczniu 2021 ogłosiło 80% więcej firm niż rok temu