Ekologiczna gama Renault powiększa się o Clio, Captur i Megane
2020-09-18 09:51
Ekologiczna gama Renault © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Renault Captur 2020
Renault Clio E-Tech
Zacznijmy od tego najmniejszego modelu. Clio E-Tech jako jedyne w tym towarzystwie posiada klasyczny napęd hybrydowy. Jego fundamentem jest benzynowa jednostka wolnossąca o pojemności 1,6 litra. Oferuje ona 91 KM (przy 5600 obr./min.). Uzupełniają ją dwie konstrukcje elektryczne. Pierwsza z nich to tzw. E-Motor o mocy 36 kW. Druga jest rozrusznikiem/generatorem oddającym do dyspozycji 15 kW. Moc systemowa tego zestawu do 140 KM. dopełnieniem tej technologii jest bateria litowo-jonowa o pojemności 1,2 kWh.
Masa własna tak skonfigurowanego Renault to 1238 kg. Osiągi? Całkiem przyzwoite. Sprint do pierwszej setki zajmuje 9,9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. Średnie zużycie paliwa (zgodnie z normami WLTP) w cyklu mieszanym to 4,3 litra.
fot. mat. prasowe
Renault Clio E-Tech
Renault Captur E-Tech i Megane Grandtour E-Tech
Kolejne dwie propozycje należą do różnych segmentów, ale korzystają z takich samych zestawów napędowych. Podobnie jak w Clio, bazą jest 1,6-litrowy wolnossący silnik o pojemności 1,6 litra i mocy 91 KM. Jego uzupełnieniem są elektryczne jednostki E-Motor (49 kW) i rozrusznik z generatorem (25 kW). Moc systemowa tego układu to 158 KM. W tym przypadku mamy do dyspozycji baterię o pojemności 9,8 kWh. Warto dodać, że można ją ładować z siłą 50 kW.
fot. mat. prasowe
Megane Grandtour E-Tech
Osiągi obu aut są zbliżone. Captur E-Tech i Megane Grandtour E-Tech przyspieszają do 100 km/h odpowiednio w 10,1 sekundy i 9,8 sekundy oraz rozpędzają się do 173 km/h i 183 km/h. Spalanie cyklu mieszanym (z naładowaną baterią) wynosi 1,3-1,4 litra (standard WLTP). Na samym prądzie, zasięg wynosi 50-65 km. Ładowanie może odbywać się za pośrednictwem domowego/garażowego gniazdka lub stacji ładowania. Pojemność każdego ze zbiorników paliwa spadła natomiast do 39 litrów.
fot. mat. prasowe
Renault Captur E-Tech
Ciekawy układ skrzyń biegów
Oba układy hybrydowe, które pojawiły się w nowych modelach Renault korzystają z oryginalnego zestawu skrzyń biegów. W trybie spalinowym wykorzystywana jest klasyczna przekładnia czterobiegowa. Gdy korzystamy jednak z samego prądu, pałeczkę przejmuje dwubiegowy selektor. Takie rozwiązanie pozwala na optymalizacje osiągów przy zachowaniu płynności jazdy., Wykorzystaną technologię uzupełniono systemem odzyskiwania energii podczas zwalniania i hamowania. To tzw. tryb B-Mode.
fot. mat. prasowe
Ekologiczne Clio, Captur i Megane
Wnętrza zyskały zaktualizowane wyświetlacze
Kabiny nie zmieniły się diametralnie. Każdy z kokpitów zyskał cyfrowe wskaźniki z nowymi motywami, które ujawniają dane pochodzące z trybów hybrydowych oraz elektrycznych. Animacje pracy całego układu pojawiły się także na centralnych ekranach dotykowych. Pod względem przestrzeni w kabinie, nie ma różnic w porównaniu do konwencjonalnych wariantów spalinowych. Bagażniki straciły jednak na swoich pojemnościach. Najbardziej ten w Clio, który zmalał do 299 litrów (z 391 litrów).
Ceny wersji hybrydowych
Renault Clio E-Tech dostępne jest w trzech wersjach wyposażenia: Zen, Intens oraz R.S. Line. Za bazowy wariant trzeba zapłacić 88 400 zł. Za najlepiej skonfigurowaną sztukę trzeba zapłacić 97 900 zł. Captur E-Tech został natomiast połączony tylko z jedną odmianą (topową, Intens) za 129 400 zł. Z kolei Megane Grandtour E-Tech startuje od 131 900 zł. Najbogatsza konfiguracja to wydatek 144 400 zł.
oprac. : NaMasce.pl
Przeczytaj także
-
Citroen e-C3 debiutuje w Polsce
-
Renault Clio E-Tech 2023, udany mieszczuch w wersji hybrydowej
-
Renault Clio po liftingu
-
Renault Megane E-TECH EV60 Techno jest naprawdę udany
-
Renault Captur E-TECH R.S. Line dla spokojnych kierowców
-
Renault Megane E-TECH spełnia oczekiwania?
-
Renault Arkana E-TECH, czyli styl, komfort i oszczędność
-
Renault Captur E-TECH Plug-in Hybrid
-
Renault Megane Grandtour E-TECH - hybryda dla oszczędnych
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)