eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

Nowe Audi A6

2010-12-03 11:04

Przeczytaj także: Nowe Audi A6 wjechało do salonów


System MMI Navigation plus współpracuje blisko z opcjonalnymi systemami wspierającymi kierowcę. Kieruje on zebrane dane do urządzeń sterujących reflektorów, automatycznej skrzyni biegów, czy też systemu adaptive cruise control z funkcją Stop & Go. Dzięki temu systemy te mogą analizować kompleksowe scenariusze i wspierać kierowcę. W wielu sytuacjach system bezpieczeństwa Audi pre sense może w znacznym stopniu zminimalizować skutki wypadku, lub nawet pozwolić go uniknąć. Audi active lane assist pomaga kierowcy utrzymać A6 na właściwym pasie ruchu, a asystent parkowania przejmuje kierownicę przy parkowaniu.

W ofercie jednostek napędowych dla nowego A6 jest pięć mocnych i wydajnych silników; dwie jednostki benzynowe oraz trzy TDI. Ich moc wynosi od 130 kW (177 KM) do 220 kW (300 KM). Wszystkie wykorzystują ważne technologie z modułowego systemu efektywności Audi – system Start – Stop, system rekuperacji i nowoczesny system zarządzania temperaturą.

Nowa seria A6 zużywa w porównaniu z poprzednim modelem do 19% mniej paliwa. Najbardziej wydajnym silnikiem w ofercie A6 jest jednostka 2.0 TDI. Współpracując z manualną skrzynią biegów zużywa średnio 4,9 l paliwa na 100 km – co odpowiada emisji 129 gram CO2. Nieco później na rynku pojawi się A6 hybrid – silnik 2.0 TFSI i silnik elektryczny oferują moc 180 kW (245 KM) przy średnim zużyciu paliwa 6,2 l na 100 km (wartość tymczasowa).

Podobnie jak w poprzednim modelu bogata jest oferta skrzyń biegów. W zależności od silnika montowane są: manualna sześciobiegowa skrzynia biegów, multitronic lub S tronic. Poprzez przekładnie moc przekazywana jest na koła osi przedniej lub na cztery koła – napęd quattro z centralnym mechanizmem różnicowym z kołem koronowym i z rozdziałem momentu obrotowego na poszczególne koła gwarantuje maksymalną trakcję, stabilność i dynamikę. W wersjach z najmocniejszymi silnikami Audi będzie oferowało opcjonalnie sportowy mechanizm różnicowy.

Zawieszenie nowego A6 łączy w sobie sportową precyzję i komfort. Jego elementy zbudowane są z aluminium, a nowy system wspomagania wykorzystuje wysokowydajny, elektromechaniczny napęd. Ta biznesowa limuzyna porusza się na kołach o średnicy od 16 do 20 cali.
Przeczytaj także: Audi A8 hybrid Audi A8 hybrid

poprzednia  

1 2

oprac. : Moto Target

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: