eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne › Nowe modele Audi S

Nowe modele Audi S

2011-09-08 10:22

Przeczytaj także: Audi A2 concept



Audi S8


Audi S8, które pojawi się na rynku wiosną 2012 roku, jest nową głową rodziny modeli S – dużą, luksusową limuzyną o nadzwyczajnej sile. Nowy silnik 4.0 TFSI dysponuje mocą aż 382 kW (520 KM) od 1.700 do 5.500 obr./min rozwija moment obrotowy 650 Nm. Osiągi są równie imponujące: na przyspieszenie do 100 km/h ta duża limuzyna potrzebuje zaledwie 4,2 sekundy. Prędkość jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h.

Przy takich osiągach zużycie paliwa przez ten spokojnie pracujący silnik V8 biturbo o pełnym brzmieniu jest zadziwiająco niskie: na 100 km spala średnio zaledwie 10,2 litra - znacznie mniej, niż jego konkurenci. Bezsprężarkowy silnik 5,2 litra V10 w poprzednim modelu zadowalał się średnio 13,2 litrami na 100 km. Spalanie zmniejszyło się prawie o 23 procent, przy czym moc znacznie wzrosła – o 51 kW (70 KM).

Za tak doskonałymi wynikami Audi S8 stoją technologie z Modułowego Zespołu Efektywności Audi, w tym system rekuperacji i system Start-Stop. Wyjątkową rolę odgrywa nowa technologia „cylinder on demand”. Przy częściowym obciążeniu wyłącza ona cztery z ośmiu cylindrów. Znacznie poprawia to efektywność i jest odczuwalne głównie podczas jazdy z równą prędkością na autostradzie. Pakiet rozwiązań akustycznych, w tym Active Noise Cancellation System, minimalizuje ewentualne niepożądane dźwięki i wibracje.

Także ośmiostopniowa przekładnia tiptronic wnosi znaczny wkład w sportowe możliwości i efektywność S8. Wykorzystuje, w miarę możliwości, wysokie biegi z niskimi prędkościami obrotowymi, jednak szybko i komfortowo zmienia przełożenie na niższe, jeżeli kierowca sobie tego życzy. Siły są przekazywane przez napęd quattro łączący samoblokujący centralny mechanizm różnicowy ze sportowym mechanizmem różnicowym na tylnej osi. Przy dynamicznej jeździe siły przekazywane są głównie na koło na zewnętrznej stronie łuku i dosłownie wciskają limuzynę w zakręt.

Zawieszenie

Również zawieszenie nowego Audi S8 nie ma sobie równych. Jednym z jego seryjnych elementów jest specjalnie dostrojone adaptive air suspension – pneumatyczne zawieszenie ze zmiennym tłumieniem, które pozwala ustawić trzy wysokości nadwozia. Wrażenie podczas jazdy jest niepowtarzalne. Zawieszenie to doskonale współpracuje z również seryjną dynamiczną przekładnią kierowniczą, która swoje przełożenie i wspomaganie dostosowuje do prędkości jazdy. W granicznym zakresie przy pokonywaniu zakrętów stabilizuje S8 niewielkimi, prawie niezauważalnymi ingerencjami w kąt skrętu kół.

System dynamiki jazdy Audi drive select łączy oba te systemy oraz system zarządzania silnikiem, ośmiostopniową przekładnią tiptronic i sportowy mechanizm różnicowy. Kierowca może określić, jak mają pracować te podzespoły. Do wyboru jest tryb comfort, auto, dynamic, individual i efficiency.
Przeczytaj także: Nowe Audi Q7 Nowe Audi Q7

poprzednia  

1 ... 5 6 7 8

następna

oprac. : Moto Target

Jaguar C-X16

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: