eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne › Volkswagen Passat Alltrack w Polsce

Volkswagen Passat Alltrack w Polsce

2012-04-17 10:41

Volkswagen Passat Alltrack w Polsce

Volkswagen Passat Alltrack © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Volkswagen wypełnia lukę między samochodem osobowym a SUVem. W porównaniu ze znanym już Passatem Variantem nowy model charakteryzuje się między innymi specjalnymi zderzakami oraz poszerzonymi nadkolami i progami. Udoskonalone zostały także cechy niezbędne do jazdy w terenie: duży kąt rampowy, kąty natarcia i zejścia, znacznie zwiększony prześwit poprzeczny oraz osłona przodu i tyłu podłogi czynią z Passata Alltrack alternatywę dla SUVa. Modyfikacje zewnętrzne dodatkowo nadały Passatowi Alltrack wyraźnie terenowy charakter.

Przeczytaj także: Volkswagen Passat Alltrack

fot. mat. prasowe

Volkswagen Passat Alltrack

Volkswagen Passat Alltrack - przód


Duże momenty obrotowe. Passat Alltrack, którego można już zamawiać w niektórych krajach Europy, będzie oferowany z napędem na przednią oś i napędem na wszystkie koła 4MOTION. Niezależnie od wersji napędu jest on przystosowany do holowania dużej przyczepy (nawet do 2.200 kg) oraz poruszania się poza utwardzonymi drogami. Z tego powodu w najnowszym Volkswagenie montowane są wyłącznie mocne silniki z turbodoładowaniem – 2 silniki benzynowe (TSI) i 2 wysokoprężne (TDI). Maksymalny moment obrotowy wynosi od 250 do 350 Nm. Żaden z silników nie potrzebuje do rozwinięcia maksymalnego momentu większej prędkości obrotowej, niż 1.750 obr./min.

Oszczędne silniki czterocylindrowe. Silniki benzynowe tego Volkswagena mają moc 118 kW/160 KM i 155 kW/210 KM, silniki wysokoprężne – 103 kW/140 KM i 125 kW/170 KM. Oba TDI oferowane są zawsze jako wersje z BlueMotion Technology (BMT), zatem z systemami Start-Stop i odzyskiwania energii hamowania. Najmocniejsze wersje Passata Alltrack – TDI 170 KM i TSI 210 KM są wyposażone seryjnie w stały napęd na wszystkie koła 4MOTION, elektroniczną poprzeczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS i dwusprzęgłową przekładnię DSG. Dla Passata Alltrack TDI 140 KM Volkswagen oferuje napęd na wszystkie koła jako opcję. O efektywności silników Passata Alltrack, także z inteligentnie sterowanym napędem na wszystkie koła 4MOTION, świadczą wartości spalania jednostek TDI: wersja 140 KM zużywa średnio 5,7 l/100 km paliwa (emisja CO2 150 g/km), wariant o mocy 170 KM – 5,9 l/100 km (155 g/km CO2).

fot. mat. prasowe

Volkswagen Passat Alltrack

Volkswagen Passat Alltrack - widok z boku


Zabezpieczony układ napędowy. Silniki są zabezpieczone od spodu masywną osłoną układu napędowego wykonaną z blachy stalowej. Chroni ona silnik, przekładnię, miskę olejową, układ wydechowy (przednią część) oraz przewody przed uszkodzeniem podczas jazdy w terenie.

Passat z trybem jazdy terenowej. O tym, że Passat Alltrack porusza się na granicy między samochodem osobowym a SUVem, świadczy seryjny tryb jazdy terenowej. Po wciśnięciu przycisku najważniejsze systemy jazdy i systemy wspierające kierowcę zostają dostosowane do warunków panujących w terenie. Należą do nich ABS (zmiana progu częstotliwości ingerencji – na kamieniach i żwirze tworzy się hamujący klin przed oponami), asystent ruszania pod górę, sposób działania mechanizmów różnicowych (EDS), charakterystyka pedału gazu (bardziej płaska, przez co precyzyjniejsze dozowanie) oraz DSG (podwyższenie punktów zmiany przełożenia i brak automatycznej zmiany na wyższy bieg w trybie manualnym). Dotychczas tryby jazdy Offroad były stosowane przez Volkswagena tylko w samochodach terenowych, takich jak Tiguan i Touareg. W Passacie Alltrack system ten debiutuje w klasycznym samochodzie osobowym.

Parametry umożliwiające poruszanie się w terenie. Passat Alltrack ma długość 4.771 mm, czyli dokładnie tyle samo, co Passat Variant. Również szerokość, mimo poszerzonych nadkoli, jest identyczna: 1.820 mm. Inne są jednak parametry wpływające na jazdę w terenie: w porównaniu z Passatem Variantem prześwit poprzeczny został zwiększony z 135 mm do 165 mm. Kąt natarcia zwiększył się z 13,5 stopnia do 16 stopni, kąt zejścia wynosi 13,6 stopni (Passat Variant: 11,9 stopni). Podczas jazdy w terenie nie mniej ważny jest kąt rampowy, pozwalający na pokonywanie pagórków. W tym przypadku wartość poprawiła się z 9,5 stopnia do 12,8.

 

1 2

następna

oprac. : Moto Target

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: