eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Honda Civic 5d 1.8 i-VTEC Sport vs Honda Civic 4d 1.8 i-VTEC Executive

Honda Civic 5d 1.8 i-VTEC Sport vs Honda Civic 4d 1.8 i-VTEC Executive

2012-11-14 09:57

Przeczytaj także: Suzuki Jimny 1.3 VVT Elegance


Wewnątrz

Te dwie wersje różnią się od siebie także w kabinie. Spuścizną po poprzedniej generacji jest futurystyczny kokpit. Oczywiście został on bardzo poważnie zmodyfikowany. Warto dodać, że materiały, z których został wykonany są bardzo dobrej jakości. Przed kierownicą wariantu 5-drzwiowego znalazły się trzy tuby – w centralnej znajduje się obrotomierz, a w pozostałych dwóch wskaźnik paliwa i temperatury cieczy chłodzącej. Prędkościomierz umieszczono nieco wyżej (pod daszkiem), gdzie sąsiaduje z wyświetlaczem komputera pokładowego (obsługującego również multimedia). Całość wygląda nietuzinkowo, aczkolwiek nie ma kłopotów z czytelnością. Konsola centralna jest łatwa w obsłudze, a umieszczone na niej przyciski mają duży rozmiar – nikt nie powinien mieć problemów z wykorzystaniem wszystkich funkcji. Przednie fotele zasługują na kilka ciepłych słów. Mają dobre podparcie boczne i odpowiednią twardość siedzisk. Ich rozmiar też powinien sprostać europejskim wymaganiom. Na tylnej kanapie jest całkiem sporo wolnej przestrzeni, szczególnie na nogi. Trzeba zaznaczyć, iż środkowe miejsce jest dużo węższe od tych zewnętrznych, dlatego też najwygodniej będzie tutaj dwójce. Istnieje możliwość podniesienia tylnych siedzisk, bez składania oparć (Magic Seats). Wtedy powstaje dodatkowa przestrzeń załadunkowa. Największą praktyczną zaletą tego auta jest ogromny jak na kompakt bagażnik. Może on „pochłonąć” aż 477 litrów bagażu! Można? Można.

Wnętrze wersji sedan zostało stworzone w podobnych klimatach, dlatego po zajęciu miejsca ma się wrażenie, że już się tu kiedyś było... Kokpit prezentuje się równie futurystycznie, ale zmieniono kilka elementów. Tuż przed kierownicą można dostrzec tylko obrotomierz, a środkowe dysze nawiewu znalazły się obok panelu radia (a nie nad nim, jak w wersji 5-drzwiowej). Zmieniono również konsolę centralną, ale czytelność oraz ergonomia pozostały na takim samym, bardzo dobrym poziomie. Jakość materiałów jest również wysoka. Przednie fotele osadzono na niższej wysokości, jednakże nie jest to jedyna odmienność. Mają one bardziej komfortowy charakter. Brakuje im jednak lepszego podparcia bocznego. Na tylnej kanapie zagospodarowano podobną ilość miejsca, dlatego trudno doszukiwać się tu wielkich różnic. Te pojawiają się natomiast po otwarciu klapy bagażnika, która skrywa mniejszy obszar załadunkowy niż w przypadku wersji hatchback. To dość dziwne... Poza tym, trudniej go wykorzystać z powodu wnikających zawiasów do środka.

fot. mat. prasowe

Honda Civic 4d 1.8 i-VTEC Executive - przednie fotele

Przednie fotele osadzono na niższej wysokości, jednakże nie jest to jedyna odmienność. Mają one bardziej komfortowy charakter. Brakuje im jednak lepszego podparcia bocznego.


Technika

Pod maską obu egzemplarzy znalazł się benzynowy silnik i-VTEC o pojemności 1,8 litra i mocy 142 KM zintegrowany z 6-biegową skrzynią manualną. Osiągi są bardzo zbliżone – w przypadku wersji sedan sprint do pierwszej setki trwa 9 sekund (hatchback wolniej o 0,1 sekundy), a prędkość maksymalna wynosi 200 km/h (hatchback – 215 km/h). Różnica w masach własnych jest minimalna i wynosi tyle, co większa walizka modnej pani – 19 kg. Warto zaznaczyć, iż pojawiły się pewne rozbieżności w zużyciu paliwa. W cyklu mieszanym model 4-drzwiowy spalił 7,8 litra, natomiast „UFO” dokładnie o litr mniej. Jak na tę moc i przyzwoite osiągi, oba wyniki należy jednak uznać za satysfakcjonujące. Należy zaznaczyć, że ta jednostka nie ma nic wspólnego z popularnym ostatnio downsizingiem i charakteryzuje ją bardzo wysoka trwałość. Ma to odbicie na emisji dwutlenku węgla (156 g/km), ale rolę „zielonego” samochodu w Hondzie pełni model Insight. I całe szczęście. Co ciekawe, różnice między tymi wersjami znajdują się w tylnym zawieszeniu. W wersji 5-drzwiowej zamontowano popularną belkę skrętną, a sedan może pochwalić się rozwiązaniem wielowahaczowym.

fot. mat. prasowe

Honda Civic 5d 1.8 i-VTEC Sport vs - kokpit

Kokpit prezentuje się równie futurystycznie, przed kierownicą można dostrzec tylko obrotomierz, a środkowe dysze nawiewu znalazły się obok panelu radia.


Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: