eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Ford Fiesta 1.4 Duratec Trend SVP

Ford Fiesta 1.4 Duratec Trend SVP

2012-12-07 00:16

Ford Fiesta 1.4 Duratec Trend SVP

Ford Fiesta 1.4 Duratec Trend SVP - zdjęcie z boku © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (24)

Segment B należy do najpopularniejszych w Europie. Nie tak dawno debiutował Peugeot 208, a od jakiegoś czasu na ulicach pojawiło się nowe Renault Clio. Jednak dzisiejszy bohater jest weteranem tej klasy. Choć od jego narodzin minęło sporo czasu, wciąż jest jednym z kluczowych graczy. Ford wypuścił w 2008 roku samochód, który może skutecznie bronić się przed coraz młodszą konkurencją. Zapraszamy na test modelu Fiesta z benzynową jednostką o pojemności 1,4 litra!

Przeczytaj także: Ford Fiesta Black Edition potrafi podnieść adrenalinę

Z zewnątrz

Nie przez przypadek zaznaczyłem, że Fiesta z podniesionym czołem może rywalizować z młodszymi przedstawicielami tej klasy. Dowodem na to jest choćby jej wygląd zewnętrzny. Mocno pochylona maska, duże reflektory i zderzak o typowym dla marki kształcie tworzą bardzo udany i wciąż nowocześnie wyglądający przód samochodu. Tylna część nadwozia emanuje dynamiką za sprawą wysoko umieszczonych lamp i dyskretnie prezentującego się spojlera dachowego. Sylwetka tego Forda, choć jest już znana od ponad 4 lat, wciąż bije na głowę swą spójnością większość konkurentów. Mimo powodzenia na rynku, marka postanowiła przeprowadzić drobny lifting. Ma on na celu upodobnić ten model do kolejnej generacji Mondeo. Przyznam szczerze, że na zdjęciach odmłodzona Fiesta wygląda jeszcze lepiej.

fot. mat. prasowe

Ford Fiesta 1.4 Duratec Trend SVP

Ford Fiesta z benzynową jednostką o pojemności 1,4 litra.


fot. mat. prasowe

Ford Fiesta 1.4 Duratec Trend SVP - zdjęcie z boku

Ford Fiesta posiada pochyloną maskę, duże reflektory i zderzak o typowym dla marki kształcie.


Wnętrze

Kabina małego Forda również nie odczuwa kryzysu wieku średniego. Materiały oraz spasowanie są na dobrym poziomie. Konsola środkowa ma sporo przycisków, jednakże po krótkiej chwili można się do tego przyzwyczaić. Zegary natomiast zbierają wysokie noty za sportowy charakter i wzorową czytelność. Przydałby się jednak nieco większy wyświetlacz znajdujący się między nimi. Najlepsza ocena należy się standardowo fordowskiej kierownicy – nie jest przesadnie duża, a jej wieniec świetnie leży w dłoniach. Testowany egzemplarz został wyposażony we wszystko, co niezbędne w codziennej eksploatacji. Oprócz elektryki, znajdziemy tu m.in. klimatyzację, radio CD/MP3 z możliwością podpięcia pamięci przenośnej (USB), ilość poduszek powietrznych niczym we własnym łóżku, komputer pokładowy, podgrzewaną przednią szybę i wycieraczki z czujnikiem deszczu. Przednie fotele osadzono nisko, co spodoba się bardziej dynamicznym kierowcom. Są wygodne, mają odpowiednią twardość i wystarczającą długość siedzisk. Nikt nie powinien narzekać. Z tyłu sytuacja jest trochę inna. Brakuje trochę miejsca na nogi oraz głowy podróżnych. Proponuję, by zasiadali tam mniejsi pasażerowie. Pojemność bagażnika wynosi przyzwoite 281 litrów. Jeśli to nie wystarczy, zawsze można złożyć oparcia tylnych siedzeń. Wtedy przestrzeń wzrasta do 965 litrów.

fot. mat. prasowe

Ford Fiesta 1.4 Duratec Trend SVP - wnętrze

W Fordzie materiały są spasowanie na dobrym poziomie. Konsola środkowa ma sporo przycisków, jednakże po krótkiej chwili można się do tego przyzwyczaić. Zegary natomiast zbierają wysokie noty za sportowy charakter i wzorową czytelność.


Przeczytaj także: Ford Fiesta ST Ford Fiesta ST

 

1 2

następna

oprac. : Wojciech Krzemińsk / Auto-strefa.pl Auto-strefa.pl

Więcej na ten temat: Ford Fiesta, Ford, samochody, testy aut

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: