eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Suzuki Splash 1,0 Club

Suzuki Splash 1,0 Club

2013-04-04 09:01

Przeczytaj także: Suzuki Jimny 1.3 VVT Elegance


Technika

Pod maską testowanego Splasha znalazł się litrowy, 3-cylindrowy silnik o mocy 68 KM. Współpracuje on z 5-biegową skrzynią manualną. Jak można się domyślać, osiągi nie są powalające. Na papierze 14,7 sekundy do 100 km/h rzeczywiście nikomu nie zaimponuje, ale w praktyce auto jest całkiem żwawe. Warto również pochwalić tę wersję silnikową za niewielki apetyt. Producent twierdzi, że w mieście można zmieścić się w 5,6 litra. Co ciekawe, te dane nieznacznie różnią się od rzeczywistości. W prawdziwych, miejskich warunkach udało mi się zejść do 6 litrów, natomiast w cyklu mieszanym osiągnąłem 5,5 litra. To naprawdę bardzo dobre rezultaty. Tym bardziej, że wcale nie próbowałem być „eco”…

Wrażenia z jazdy

Na wstępie zaznaczę, iż spodziewałem się zupełnie innych wrażeń. Miałem kilka obaw z powodu wysokiego i jednocześnie dość wąskiego nadwozia. Jak się szybko okazało, byłem w sporym błędzie. Pierwszym zaskoczeniem okazało się zachowanie auta przy wyższych prędkościach. Przede wszystkim Splash nie jest podatny na silne podmuchy wiatru, co wcale nie jest w tego typu konstrukcjach oczywiste. Kolejnym miłym doświadczeniem było pokonywanie zakrętów. Nawet dynamiczna zmiana toru jazdy nie sprawia, iż samochód zaczyna podpierać się lusterkami. Oczywiście w skrajnych sytuacjach pojawia się podsterowność, ale przy normalnej jeździe nie ma o niej mowy. Na plus zasługuje również sama jednostka napędowa, która nie ma problemów z manierami – nawet na wysokich obrotach.

fot. mat. prasowe

Suzuki Splash - bagażnik

Suzuki Splash posiada niewielki bagażnik o pojemności 178 litrów.


Naturalnym środowiskiem tego modelu jest oczywiście miasto. Właśnie w nim Splash czuje się jak ptak w powietrzu albo tradycyjna ryba w wodzie. Tak czy inaczej, manewrowanie małym Suzuki jest prostsze niż robienie kanapki. Dobra widoczność na wszystkie strony, duże lusterka, krótka maska i ścięty tył uniemożliwiają wjechanie w jakąkolwiek przeszkodę. Jeśli jednak ktoś się zagapi, odezwą się bez wątpienia czujniki parkowania, w które nasza wersja została wyposażona. Po zimie (która jeszcze o sobie czasem przypomina…) pojawiają się natomiast prawdziwi wrogowie zawieszenia – polskie dziury wielkości dużej pizzy. Co istotne, Splash radzi sobie z nimi naprawdę przyzwoicie. Kluczowym faktem jest to, że nie podskakuje na poprzecznych nierównościach, co jest zasługą owego, miękkiego „zawiasu”. Podsumowując, właściwości jezdne miejskiego Japończyka należy ocenić na mocną czwórkę.

Okiem przedsiębiorcy

Prezentowany egzemplarz miał przyzwoite, jak na miejskie auto, wyposażenie. Obejmowało ono m.in. komputer pokładowy, radioodtwarzacz CD/MP3, obsługę multimediów z kierownicy, elektryczne szyby przednie, a także klimatyzację. W tej konfiguracji Splash kosztuje 43 600 zł. Nie jest to niska cena, ale trzeba mieć na uwadze to, iż w zamian otrzymujemy praktycznie najprzestronniejsze auto segmentu A z niezawodnym i ekonomicznym silnikiem.

fot. mat. prasowe

Suzuki Splash - tył auta

Tył został natomiast zdominowany przez ostre linie, długie lampy i pionowo umieszczoną szybę.


Suzuki współpracuje z Santander Consumer Bankiem, dzięki któremu można wziąć kredyt na nowy samochód. W tym przypadku okres spłaty może trwać nawet do 96 miesięcy z dostępem do pełnego zakresu ochrony ubezpieczeniowej. Jeśli chodzi o oprocentowanie, ustalane jest ono indywidualnie.

Za pośrednictwem Santander Consumer Multirent, marka oferuje także leasing. Do wyboru są trzy opcje: MultiLeasing Start, MultiLeasing Bezpieczny i Leasing konsumencki – opłata wstępna już od 0%. Wartość końcowa może wynosić od 1 do nawet 35%. Japoński producent oferuje również elastyczne finansowanie, dzięki czemu łatwo dostosować ofertę do swoich potrzeb.

Podsumowanie

Suzuki Splash 1,0 Club to propozycja dla tych, którzy szukają przestronnego i ekonomicznego auta miejskiego wyróżniającego się komfortowym zawieszeniem. Ze względu na spore doświadczenie rynkowe tego modelu, łatwo wynegocjować całkiem niezłe rabaty w salonach, co znacznie wpływa na atrakcyjność zakupu.

poprzednia  

1 2

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Honda Civic 1,6 i-DTEC

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: