eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Toyota Auris Valvematic 130 Multidrive S Prestige

Toyota Auris Valvematic 130 Multidrive S Prestige

2013-07-10 11:33

Przeczytaj także: Toyota Auris Touring Sports 1.6 D-4D z szansą na sukces?


Wrażenia z jazdy

Wsiadając do auta pierwszy raz nieco obawiałem się bezstopniowej skrzyni CVT. Zazwyczaj nie są one ani najszybsze ani najcichsze w działaniu. Tymczasem, zaskoczenie. Bezstopniowy automat dał sobie świetnie radę z 132-konnym, benzynowym silnikiem o pojemności 1,6 litra. Nie było ani głośno, ani wolno. Auto rozpędziło się do prawie 200 km/h, a od 0-100 km/h w około 11 sekund.

fot. mat. prasowe

Toyota Auris Valvematic 130 Multidrive S Prestige

Toyota Auris Valvematic mierzy 4275 mm długości, 1460 wysokości i 1760 szerokości.


Także zużycie paliwa nie zaskoczyło nas negatywnie. Producent podaje, że auto powinno konsumować 7,9 litra w ruchu miejskim, 4,8 na trasie i 6,1 w ruchu mieszanym. W naszym teście wyniki spalania były nieco wyższe. Wszak nie jeździmy w laboratorium. Średnia z testu po przejechaniu ponad 1300 km wyniosła 5,4 litra.

Praca zawieszenia i układu kierowniczego – bez uwag. Cicho, precyzyjnie, czyli… w standardzie Toyoty.

Okiem przedsiębiorcy

Toyota, z racji swojej legendarnej wprost niezawodności cieszy się sporym powodzeniem wśród przedsiębiorców. Nie inaczej jest z Aurisem. Przy cenie od 59,5 tys. złotych stanowi niezłą alternatywę dla aut z Niemiec czy Francji. Testowany egzemplarz jest jednak sporo droższy – kosztuje bowiem 101 700 zł.

fot. mat. prasowe

Toyota Auris Valvematic, tył

Tył auta, wąskie światła, sporo płaskich powierzchni nadają mu majestatyczności minivana.


Producent zapewnia Aurisowi 3-letnią gwarancję (lub do 100 tys. kilometrów), którą można przedłużyć o dodatkowe 2 lata. 3-letnią ochroną objęta jest też powłoka lakiernicza a 12-letnią, perforacja nadwozia.

Finansowanie zapewnia Toyota Bank. Obecnie, Toyota proponuje trzy formy nabycia auta: kredyt, leasing w tym konsumencki i najem długoterminowy, który zyskuj coraz większą popularność. Oferty dostosowywane są indywidualnie, dlatego o szczegóły należy pytać w salonach Toyoty.

Podsumowanie
Czy Auris zaskoczył nas czymś w czasie testu? W zasadzie, nie. Spodziewaliśmy się ciekawego auta o niezłych właściwościach trakcyjnych i… właśnie takim autem jeździliśmy. Jedyny „plus ujemny”, jaki odkryliśmy to umiarkowanie pakowny bagażnik. Ale, to zdecydowanie zbyt mało, żeby zgłaszać jakiekolwiek zastrzeżenia do japońskiego kompaktu. Bo lista „plusów dodatnich” jest zdecydowanie dłuższa.

poprzednia  

1 2

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: