Toyota Auris Valvematic 130 Multidrive S Prestige
2013-07-10 11:33
Przeczytaj także: Toyota Auris Touring Sports 1.6 D-4D z szansą na sukces?
Wrażenia z jazdy
Wsiadając do auta pierwszy raz nieco obawiałem się bezstopniowej skrzyni CVT. Zazwyczaj nie są one ani najszybsze ani najcichsze w działaniu. Tymczasem, zaskoczenie. Bezstopniowy automat dał sobie świetnie radę z 132-konnym, benzynowym silnikiem o pojemności 1,6 litra. Nie było ani głośno, ani wolno. Auto rozpędziło się do prawie 200 km/h, a od 0-100 km/h w około 11 sekund.
fot. mat. prasowe
Toyota Auris Valvematic 130 Multidrive S Prestige
Także zużycie paliwa nie zaskoczyło nas negatywnie. Producent podaje, że auto powinno konsumować 7,9 litra w ruchu miejskim, 4,8 na trasie i 6,1 w ruchu mieszanym. W naszym teście wyniki spalania były nieco wyższe. Wszak nie jeździmy w laboratorium. Średnia z testu po przejechaniu ponad 1300 km wyniosła 5,4 litra.
Praca zawieszenia i układu kierowniczego – bez uwag. Cicho, precyzyjnie, czyli… w standardzie Toyoty.
Okiem przedsiębiorcy
Toyota, z racji swojej legendarnej wprost niezawodności cieszy się sporym powodzeniem wśród przedsiębiorców. Nie inaczej jest z Aurisem. Przy cenie od 59,5 tys. złotych stanowi niezłą alternatywę dla aut z Niemiec czy Francji. Testowany egzemplarz jest jednak sporo droższy – kosztuje bowiem 101 700 zł.
fot. mat. prasowe
Toyota Auris Valvematic, tył
Producent zapewnia Aurisowi 3-letnią gwarancję (lub do 100 tys. kilometrów), którą można przedłużyć o dodatkowe 2 lata. 3-letnią ochroną objęta jest też powłoka lakiernicza a 12-letnią, perforacja nadwozia.
Finansowanie zapewnia Toyota Bank. Obecnie, Toyota proponuje trzy formy nabycia auta: kredyt, leasing w tym konsumencki i najem długoterminowy, który zyskuj coraz większą popularność. Oferty dostosowywane są indywidualnie, dlatego o szczegóły należy pytać w salonach Toyoty.
Podsumowanie
Czy Auris zaskoczył nas czymś w czasie testu? W zasadzie, nie. Spodziewaliśmy się ciekawego auta o niezłych właściwościach trakcyjnych i… właśnie takim autem jeździliśmy. Jedyny „plus ujemny”, jaki odkryliśmy to umiarkowanie pakowny bagażnik. Ale, to zdecydowanie zbyt mało, żeby zgłaszać jakiekolwiek zastrzeżenia do japońskiego kompaktu. Bo lista „plusów dodatnich” jest zdecydowanie dłuższa.
1 2
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
-
Toyota Auris Touring Sports Hybrid dostarczy sporo frajdy
-
Toyota Auris Hybrid – popija benzynę przez słomkę
-
Toyota Avensis Touring Sports 2.0 D-4D Premium
-
Toyota Aygo 1.0 - jeżdżąca kostka
-
Toyota Yaris 1.33 Dynamic nie tylko dla kobiety
-
Ekologiczna Toyota Auris Hybrid Touring Sports
-
Toyota Auris Valvematic 130 Multidrive S Prestige
-
Suzuki Jimny 1.3 VVT Elegance
-
Toyota RAV4 Valvematic 150 Multidrive S
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)