eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Peugeot 508 SW 2.0 HDI Allure

Peugeot 508 SW 2.0 HDI Allure

2013-08-12 11:56

Przeczytaj także: Peugeot 508 SW 2,0 HDI Allure


Technologia

W prawie pięciometrowym aucie o masie 1540 kg należy spodziewać się przyzwoitej mocy. I rzeczywiście, pod maską testowanego egzemplarza znalazła się 2-litrowa jednostka HDI generująca 163 KM i 340 Nm. Miałem już okazję jeździć słabszą, 140-konną odmianą i różnica jest naprawdę spora. Mocniejszy wariant pozwala na osiągnięcie 222 km/h i przyspieszanie do setki w 8,9 sekundy. Pomaga w tym 6-biegowa skrzynia manualna, do której pracy nie mam kompletnie żadnych zastrzeżeń. Co ciekawe, tym autem nawet dynamiczni kierowcy nie powinni przekroczyć 7 litrów w cyklu mieszanym. Mnie udało się osiągnąć 6,5 litra, co oznacza ponad 1000 km jazdy bez tankowania (72-litrowy zbiornik paliwa). A co z zawieszeniem? W tej dziedzinie nie ma żadnych niespodzianek – z przodu znalazły się kolumny MacPhersona, a z tyłu układ wielowahaczowy.

fot. mat. prasowe

Peugeot 508 SW 2.0 HDI Allure - silnik

W prawie pięciometrowym aucie o masie 1540 kg należy spodziewać się przyzwoitej mocy. I rzeczywiście, pod maską testowanego egzemplarza znalazła się 2-litrowa jednostka HDI generująca 163 KM i 340 Nm.


Wrażenia z jazdy

Peugeot 508 SW nie prowadzi się „po francusku”. Wręcz przeciwnie. Ostre zakręty nie są dla niego żadną przeszkodą. Dobrze zestrojone zawieszenie trzyma samochód w ryzach nawet w skrajnych sytuacjach. Ponadto nie ma mowy o przesadnej podsterowności, z którą borykał się model 407. Największym krokiem naprzód jest jednak układ kierowniczy – jego precyzyjność pozwala na szybką integrację z autem.
A co z komfortem? Mimo 18-calowych felg, 508 SW przyzwoicie tłumi wszelkiego rodzaju nierówności, aczkolwiek nie tak dobrze jak Citroen C5. Pod tym względem nie wyróżnia się więc na tle konkurentów tak jak kiedyś robili to poprzednicy.

Francuski przedstawiciel segmentu D najlepiej czuje się w dalekich trasach. Świetne wyciszenie wnętrza, bardzo bogate wyposażenie i dobry system audio sprawiają, że za „kółkiem” można odpocząć. To jednak nie oznacza, że jazda tym autem po mieście jest problematyczna. Nic z tych rzeczy. Dobra widoczność na wszystkie strony (nawet do góry…), kamera cofania i niezła zwrotność ułatwiają manewrowanie nawet w najciaśniejszych uliczkach.

fot. mat. prasowe

Peugeot 508 SW 2.0 HDI Allure - konsola

Plusem jest konsola środkowa – prosta w obsłudze, czytelna i naprawdę ergonomiczna.


Okiem przedsiębiorcy

508 SW nie został stworzony dla przedstawiciela handlowego … Sprawdzi się jednak w roli samochodu dla dyrektorów lub kadry menadżerskiej. Za wersję podstawową (1,6 THP 155 KM Active) trzeba zapłacić minimum 84 300 zł. Testowany egzemplarz z topowym wyposażeniem (Allure) i mocnym dieslem pod maską to wydatek 145 800 zł. To oczywiście nie jest mało, ale konkurencja kosztuje podobnie. Poza tym zawsze można zrezygnować z dodatków, co obniży cenę do nawet 102 400 zł.

Zainteresowani zakupem 508 SW mogą skorzystać z całkiem przyzwoitej oferty finansowej Peugeota. Obejmuje ona kredyt – od 6 do 84 miesięcy i od 0% wpłaty własnej. Dla firm przygotowano leasing z dużymi możliwościami indywidualizacji, dlatego o szczegóły należy pytać we własnym zakresie.

Podsumowanie

Peugeot 508 SW 2.0 HDI Allure to jeden z najlepszych samochodów klasy średniej. Świetnie wygląda, dobrze jeździ i wyróżnia się bardzo przestronnym wnętrzem. Swoim charakterem łamie stereotypy, dlatego ogrom jego zalet dostrzeże nawet największy sceptyk francuskiej motoryzacji.

poprzednia  

1 2

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: