eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi HIGH

Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi HIGH

2013-08-14 12:32

Przeczytaj także: Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDI 7DCT Premium


Technologia

Na początku tej części rozważań o Hyundaiu i40, jeszcze krótka wycieczka do przeszłości. Na początku XXI wieku zdarzyło mi się odbierać testowego Hyundaia z segmentu D, który nie miał klimatyzacji i ABS (tylko w słono płatnej opcji). Od tamtej pory zmieniło się omalże wszystko. i40 to dokładnie taka sama elektronika jak w każdym aucie z Europy, Japonii czy Ameryki. Nie ma więc mowy o tym, że czegoś brakuje lub coś źle działa. Na takie wpadki taki kolos, jak największy koreański „czebol” pozwolić sobie nie może.

Koreańczycy nie rozpieszczają klientów gamą silnikową. Jest ich dokładnie 4. Pod maską i40 może pracować jeden z dwóch diesli lub jeden z dwóch motorów benzynowych. My do testu otrzymaliśmy ten, naszym zdaniem, najlepszy. Konkretnie, 136-konny turbodiesel o pojemności 1,7 litra i momencie obrotowym 330 Nm. od niespełna 2000 obrotów. Auto, pomimo skrzyni automatycznej (6-biegowej) było w miarę dynamiczne (0-100 nieco poniżej 12 sek.) i oszczędne. Według danych fabrycznych, powinno spalać 7,2 w mieście, 4,8 na trasie i 5,6 średnio. W tzw. realnym świecie było nieco więcej. W mieście, testowy i40 konsumował około 8 litrów, na trasie 5,4 a średnio całym teście – 6 litrów. Nie ma więc powodu do wstydu. Auto jest ekonomiczne i w miarę dynamiczne. Choć oczywiście, z 6-stopniową skrzynią manualną Hyundai i40 jest szybszy i zrywniejszy. My jednak wolimy wolniej, ale bardziej komfortowo…

fot. mat. prasowe

Hyundai i40 Wagon 1.7 CRDi HIGH - silnik

Koreańczycy nie rozpieszczają klientów gamą silnikową. Jest ich dokładnie 4. Pod maską i40 może pracować jeden z dwóch diesli lub jeden z dwóch motorów benzynowych.


Wrażenia z jazdy

Hyundai i40 jest bardzo przyjemny w prowadzeniu. Niezły silnik, lepiej niż przyzwoite zawieszenie, wygodne i schludne stylistycznie miejsce pracy dla kierowcy. Cała zaawansowana elektronika pomaga, tak jak powinna w dobrym prowadzeniu auta. Zawieszenie nieźle tłumi nierówności. Układ kierowniczy jest precyzyjny, a auto dobrze wpisuje się w zakręty. Na „potirowskich” koleinach nie pływa niczym oszalały transatlantyk przy 12. w skali Beauforta. Innymi słowy, nie mamy Hyundaiowi i40 nic do zarzucenia. No, może jedno. Automat mógłby być nieco bardziej dynamiczny. Ale, tak naprawdę, to tylko szczegół.

Okiem przedsiębiorcy

Ceny modelu wahają się od 86 do 135 tys. I to jest dokładnie tyle, ile średnio kosztuje konkurencja. Nasz testowy Hyundai kosztował nieco ponad 100 tys. złotych. To cena adekwatna do dobrze wyposażonego, oszczędnego i pakownego auta. Klient otrzymuje od producenta 5-letnią gwarancję, Warunkiem sine qua non jej zachowania, jest przeprowadzanie przeglądów, co 20 tys. kilometrów. Częstotliwość nawiedzania serwisu jest więc nieco większa niż u konkurencji.

Auto ze stajni koreańskiego producenta możemy kupić w kredycie. W opcji są ich aż trzy: 3x33% przy umowie na 24 miesiące, 50/50 z umową na 12 miesięcy lub z ratą balonową od 6 do 48 miesięcy. Inną formą jest leasing realizowany za pośrednictwem banku Santander. Okres leasingowania wynosi od 24 do 60 miesięcy a opłata wstępna od 0%

Podsumowanie

Czy Hyundai i40 to najlepsza propozycja w swoje klasie? Nie wiem, wszystko zależy od punktu widzenia. Naszym zdaniem to bardzo dobre, wygodne i pakowne auto dość wstrzemięźliwie konsumujące paliwo. A to trudne do przecenienia atuty…

poprzednia  

1 2

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: