-
Kierowcy zawodowi w deficycie. Co dalej?
... niż 50 lat! The Sun w styczniu 2018 alarmował swoich czytelników, że deficyt kierowców zawodowych w Wielkiej Brytanii zwiększa się aż o 50 osób dziennie. ... – komentuje ekspert OCRK. Środki zaradcze Odpowiedzią na poszerzającą się liczbę wakatów w transporcie w Polsce i Europie jest napływ kierowców zza wschodniej granicy. Analizując dane Głównego ...
-
Pakiet mobilności: czego boją się przewoźnicy?
... – komentuje Kamil Wolański. Brak pracowników równoznaczny z brakiem nowych ciężarówek Bardzo dużym problemem, z którym borykają się przewoźnicy nie tylko w Polsce, ale w całej Europie, jest deficyt wykwalifikowanych pracowników. Rozwój sektora TSL z roku na rok wymusza na branży powstanie kolejnych stanowisk pracy dla kierowców zawodowych ...
-
Firmy transportowe z deficytem kierowców
... wobec prowadzącego pojazd ulegają zwiększeniu, lecz wprost przeciwnie. Deficyt profesjonalnych pracowników jest odczuwalny dla niemałej ilości przedsiębiorców. Zaostrzenie ... kadra zawodowych kierowców-mechaników powinna służyć za przykład. Tymczasem w Polsce brakuje systemu kształcenia kierowców zawodowych oraz szkół zawodowych kształcących ...
-
Kim jest polski kierowca ciężarówki?
... problemów, z którymi mierzy się branża transportowa. Wszystko wskazuje na to, że deficyt może sięgnąć poziomu nawet 40%. Rocznie z zawodu odchodzi 25 tys. pracowników ... i pracowitość. Ile zarabiają? Jak wynika z raportu „Zarobki zawodowych kierowców w Polsce”, 95% osób w zawodzie zatrudnionych jest w oparciu o umowę o pracę, a średnia wysokość pensji ...
-
Czego brakuje zawodowym kierowcom?
... brakuje nie tylko w Polsce. Ten sam problem dotyka również rynki europejskie. W styczniu tego roku The Sun podał, że deficyt kierowców zawodowych w Wielkiej Brytanii ... lat. Lojalność jest przereklamowana? Jak wynika z raportu „Zarobki kierowców zawodowych w Polsce” wśród kierowców występuje dość duża rotacja pracowników. Aż 76% kierowców nie pracuje ...
-
Automotive musi walczyć o pracowników z Ukrainy
... coraz więcej rąk do pracy, a tych brakuje. Niemal 2 na 3 zakłady produkcyjne w Polsce planują w najbliższych miesiącach zwiększyć zatrudnienie, co oznacza wzrost o 19 p.p. r/r. ... Sygnalizuje go aż 63% firm, a niemal co druga utyskuje na deficyt pracowników legitymujących się kierunkowych wykształceniem. Coraz bardziej kłopotliwa okazuje się również ...
-
Strefy czystego transportu. Pod lupą Berlin, Wiedeń, Budapeszt i Praga
... które są popularnymi destynacjami naszych bezemisyjnych globtroterów. W drogę! Praktycznie już każde miasto w Polsce posiada strefę płatnego parkowania niestrzeżonego (SPPN). Głównym powodem powstawania takich obszarów jest deficyt miejsc postojowych, a SPPN zwiększają rotację parkujących samochodów. Wprowadzanie stref ma także zachęcić właścicieli ...
-
Ceny benzyny w rękach Trumpa
... w ceny, to według danych Komisji Europejskiej litr diesla pod koniec kwietnia kosztował w Polsce 4,80 zł/litr i był najdroższy od listopada 2014 r. Benzyna bezołowiowa z kolei osiągnęła ... w USA nastąpi spowolnienie wzrostu produkcji, wtedy gwałtownie może się nasilić deficyt na rynku ropy. To może podtrzymywać ceny w kolejnych tygodniach. Irańskie ...
-
Co czeka polski transport drogowy w 2020 roku?
... Jednym z głównych wyzwań, któremu przewoźnicy stawiali czoła w 2019 roku, był deficyt wykwalifikowanych pracowników. Z badań przeprowadzonych przez OCRK wynika, że ponad 50 proc. firm transportowych boryka się z problemem kadrowym. „Rynek pracy kierowców w Polsce” szacuje, że rocznie z branży odchodzi ok. 25 tys. truckerów, a zapotrzebowanie ...
-
524 zł za ubezpieczenie OC: czy powinno być aż tak tanio?
... rosnąć. A nie da się ukryć, że koszty obsługi obowiązkowego ubezpieczenia OC ppm w Polsce w ciągu ostatnich kilku lat urosły w sposób znaczący. Wzrost cen aut. Według danych IBRM ... dzisiaj 1,6 mld zł pod kreską, a jeśli sytuacja się nie zmieni, już wkrótce deficyt w kasach zakładów ubezpieczeń może sięgnąć 3,4 mld zł. To groźna sytuacja dla całego ...
-
Strefy płatnego parkowania: Warszawa i Kraków tylko dla bogatych
... Warszawy? Kto nie zapłaci za postój w strefie płatnego parkowania? Praktycznie już każde miasto w Polsce posiada strefę płatnego parkowania niestrzeżonego (SPPN). Głównym powodem powstawania takich obszarów jest deficyt miejsc postojowych, a SPPN zwiększają rotację parkujących samochodów. Wprowadzanie stref ma także zachęcić właścicieli pojazdów ...