-
Mercedes C200 - kawał historii
... ekran dotykowy to można by pokusić się o taki, jak w samochodach Tesla Model S. Jak już wybrzydzam to warto jeszcze wspomnieć o uwielbianym ostatnio ... kierowniczego odpowiadać ma za zwinność pojazdu w zależności od tego, jak bardzo nam się spieszy. Dodać trzeba, że zarówno w trybie COMFORT, jak i SPORT kierowca nadal w pełni kontroluje samochód, ...
-
Świetnie skrojony Volkswagen Golf 2.0 TDI Highline
... zapewniały pewność podczas wyprzedzania, a dzięki trybom jazdy (do wyboru są cztery: Comfort, Normal, Individual, Sport) można było dopasować charakterystykę zestawu napędowego i zawieszenia do własnych potrzeb. No właśnie, zawieszenie. Jak w większości aut koncernu Volkswagena, jest trochę twarde. Dodatkowo „utwardziły” je 18-calowe felgi i niski ...
-
Hyundai Elantra
... Hyundaia Elantrę. Nie bez powodu wspomniałem o asymetrycznym Velosterze, ponieważ Elantra, jak na spokojnego kompaktowego sedana, jest dość ekstrawagancka. Dlaczego? O tym przeczytacie ... , Normal i Sport to opcje do wyboru, które wpływają na opór stawiany przez kierownicę. Dzięki temu z obracania wieńcem będzie zadowolona płeć piękna, jak i brzydka ...
-
Mercedes E63 AMG-S szybszy niż auta sportowe
... mocnym wdepnięciu gazu w podłogę. Choć pierwszą limuzyną ze stajni AMG był, jak na tamte czasy agresywnie stuningowany W109 300 SEL 6.3 przygotowany specjalnie ... . Jednak dopiero pięciolitrowe monstrum o mocy około 280 KM w Mercedesie W123, popularnej beczce udowodniło jak szybki może być „kanapowóz” do codziennej jazdy. Wraz z modelem W124 nastąpił ...
-
Volkswagen Golf VII 2.0 TDI 150 KM - piękny czterdziestoletni
... system multimedialny (USB, HDD, CD, BLUETOOTH), jak także obraz kamery cofania oraz tryby wyboru pracy auta (Normal, Comfort, Eko, Sport) i inne ustawienia samochodu – nawet wyłączanie ... zarazem. 150 KM generuje 320 NM maksymalnego momentu obrotowego oraz wspaniałe osiągi. Jak na stateczny kompakt 8,6 sekundy do setki lub 216 km/h to naprawdę ...
-
Mini Cooper S - moc na wyciągnięcie ręki
... do tej świecącej obwódki, która wizualnie reaguje na zmianę trybu pracy samochodu (sport, mid, green), zmianę temperatury lub głośności. Dzięki temu wnętrze rozświetla się na ... miejskim autem do lansu, tylko prawdziwym sportowcem, który wymaga wyrzeczeń. Jak dużo? Zależy od tego jak lubisz jeździć. Kręcą Cię obroty oraz wyprzedzanie spod świateł? – ...
-
Dacia Dokker 1.5 dCi Stepway z długą listą zalet i...wad
... Nie są modne jak SUV-y, szybkie jak auta sportowe i piękne jak coupe. Spore możliwości przewozowe sprawiają jednak, że tego typu konstrukcje sprawdzają się w pracy, a ... do całej konkurencji. Warto przypomnieć, że Dacia umożliwia klientom zawarcie umowy kredytowej, jak i leasingowej. Pierwsza opcja może trwać od 12 do nawet 96 miesięcy (wkład własny ...
-
MINI One D dla indywidualistów
... pierwsze, zostały odpowiednio wyprofilowane. Po drugie, zamontowano je nisko, czyli tak, jak montować się powinno. Po trzecie i ostatnie, mają duży zakres regulacji ( ... Mode wybierze kierowca szukający kompromisu pomiędzy jazdą „cywilizowaną” a nieco szaloną. Sport Mode, jak sama nazwa wskazuje, został zarezerwowany dla tych, którzy chcą czegoś więcej ...
-
Jedziemy na weekend majowy: jaki bagażnik rowerowy?
... . Z rowerami zamontowanymi na samochodzie – niezależnie od typu bagażnika, na jaki się zdecydujemy – powinniśmy poruszać się bardziej zachowawczo, zarówno w kwestii prędkości, jak i gwałtownych manewrów. Pamiętajmy, aby co pewien czas sprawdzić, czy rowery nie poluzowały się na zaczepach. To zdarza się często, szczególnie ...
-
Volkswagen Touareg 3.0 TDI R-Line ma jedną wadę. Jest drogi
... interesujący już w wersji standardowej, ma jeszcze bardziej ujmującą powierzchowność. Słów kilka o cyferkach. Otóż, jak wspomniałem wyżej, Touareg to auto bardziej niż spore. Mierzy 4801 mm długości ... regulację amortyzatorów. Kierowca ma do wyboru tryb Normal, Comfort lub Sport (który pozwala obniżyć zawieszenie o 25 mm). W dniu premiery w 2010 roku ...
-
Jeep Cherokee 2.0 Multijet 4WD Limited wygląda kontrowersyjnie
... dość „niejeepowego” wyglądu, auto będzie się sprzedawało równie dobrze jak wspominany SJ, a może nawet jak kultowy już XJ…? Z zewnątrz… SUV, jaki jest, każdy widzi. Prawda, ... 25 zejścia i 17,7 rampowego. Jedynie głębokością brodzenia Cherokee ustępuje nieco Discovery Sport. Muszę jednak wrócić do tego, do czego zasadniczo przeznaczone są SUV-y, czyli ...
-
Subaru Forester 2.0 XT. Crossover? Raczej sportowe kombi
... oddają tego co oferuje Forester XT dla kierowcy. Subaru jest jak potulny baranek wybierając wszelkie nierówności cicho i nie daje kierowcy sprzężenia zwrotnego krzycząc "więcej! ... po raz kolejny zaskakuje mnie swoją genialną pracą. W trybie Sport# wirtualne przełożenia przy mocnym wciśnięciu gazu sprawiają wrażenie jakby z silnikiem współpracował ...
-
Skoda Fabia Combi: jest lepiej niż było!
... atrakcyjny transport teczek przedstawicieli handlowych. Dziś po tygodniowym teście zmieniłem lekko zdanie. Jak? By zachować pełną obiektywność i dyplomację już na początku pragnę podkreślić ... TIRów polecam mocne dociśnięcie gazu, bo nie jest tak kolorowo jak w mieście. Mówię jedynie o pedale akceleratora ponieważ na pokładzie Fabii znalazł się również ...
-
Fiat 500X City Look 1.6 E-Torq Lounge w rozsądnej cenie
... wystarczająco precyzyjny, a zawieszenie – sprężyste. Dzięki temu dynamiczne pokonywanie zakrętów jest jak najbardziej możliwe. Komfort jazdy także stoi na dobrym poziomie, choć głębsze ... daje się we znaki podczas każdej próby wyprzedzania. Dodam, że wybranie trybu „Sport” niewiele daje. Sama przekładnia pracuje całkiem nieźle, ale brak szóstego biegu ...
-
Hyundai i30 Wagon 1.4 MPI Classic Plus dla wymagającego klienta
... . Wariant „Comfort” przydaje się natomiast podczas manewrowania w zatłoczonych miejscach. Z kolei tryb „Sport” aktywuje się podczas dynamicznego pokonywania zakrętów. Poza tym, koreańskie kombi ... że ceny aut „wypasionych” w przypadku Hyundaia są nieco wyższe niż „europejczyków”. Jak kupić Hyundaia? W polskiej ofercie, marka ma dość szeroki wachlarz ...
-
Ford Mustang - warto było czekać
... jazdy: komfortowy, na deszcz i śnieg, sportowy i z wyłączeniem wszystkich kagańców - torowy. O tym jak działają napiszę później. Dodam jeszcze, że obok tych ... której potrzebne są umiejętności. Przez większość czasu jeździłem w trybie „SPORT +”, czyli bardziej ugrzecznionych ustawieniach, które w ostatnim momencie uślizgu dorzucają szczyptę ESP ...
-
Isuzu D-MAX 2.5 TD AT Pearl White da się lubić
... Sport to znacznie wygodniejsze rozwiązanie, niż to, które stosowano dotychczas. Siłowniki, jak ...
-
Ford Focus ST diesel sprawia zabójcze wrażenie
... charakterystykę silnika pozostawia pewien niedosyt. Pierwsza setka pada łupem Focusa po 8 sekundach, a prędkościomierz kończy swoją pracę na 217 km/h. Nieźle jak na mocnego diesla, przeciętnie, jeżeli mówimy o sportowym aucie. Plusem jest oczywiście spalanie – średnio podczas 1000-kilometrowego testu wyszło 6,7, a w mieście rzadko przekraczało ...
-
Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI DSG 4Motion vs. Volkswagen Golf Sportsvan 1.4 TSI DSG Highline
... , dynamicznym silnikom poruszają się bardzo sprawnie. Oczywiście, inaczej świat wygląda zza szyby wysokiego Sportsvana, a inaczej - z wnętrza Alltracka. Ale zarówno jedno, jak i drugie jest przyjemne w prowadzeniu. Jadąc Sportsvanem zdecydowanie lepiej widzimy drogę. Wszystko to dzięki wyższej pozycji za kierownicą. Ale w Alltracku zdecydowanie ...
-
Skoda Yeti Monte Carlo 1.8 TSI - należą się brawa
... jest w tym przypadku. Yeti zapewnia ogrom miejsca zarówno w przednim rzędzie siedzeń, jak i na tylnej kanapie. Dotyczy to nawet trójki pasażerów z tyłu, ponieważ auto jest ... jest ospałe. Do prędkości miejskich samochód rozpędza się swobodnie i gwarantuje dość dobre osiągi jak na tak dużą bryłę nadwozia. Konkretnie to 200 km/h maksymalnej prędkości i ...
-
Hyundai i30 Turbo - za mało na rasowego hot-hatcha
... turbodoładowana jednostka właśnie z Velostera, a przed nim bardzo trudne zadanie; no bo jak inaczej nazwać wjazd na tak silnie obstawione rewiry? Do niedawna najatrakcyjniejszą ofertą ... . Kolejny, chyba najsłabszy punkt, to układ kierowniczy. Nawet jeśli ustawimy go w tryb sport, to nadal nie będzie "mówił" bezpośrednio o tym, co dzieje się pod ...
-
Lexus GS300h Prestige - solidny i elegancki
... może mieć takie problemy z tłumieniem drgań. Jeśli chodzi o osiągi to tak jak już wspomniałem we wstępie są na przyzwoitym poziomie pomimo zastosowania hybrydy zamiast diesela ... Na autostradach gdzie możemy pojechać 140km/h to zużycie będzie już w granicach 8,5 litra. Jak na 181-konny silnik wspomagany 143-konnym elektrykiem nie ma na co narzekać ...
-
Genialne Subaru Levorg GT-S
... tapicerką z niebieskimi przeszyciami oraz twardymi, ale dobrze spasowanymi plastikami nie brakuje. Jak to w kombi bywa, Levorg prezentuje sporo miejsca dla czwórki pasażerów (awaryjnie w ... chwilę poczekać. Chyba, że zmienimy tryb pracy Levorga z Intelligent na Sport. Dzięki takiemu zabiegowi maksymalny moment obrotowy jet dostępny dużo szybciej, a ...
-
Subaru Forester 2.5 XT. Po prostu cudowne
... z okularnikiem w czapce z daszkiem siedzącym na śnieżnobiałej tapicerce za jego kierownicą, to jak przejść nago z Rolexem na ręku zupełnie niezauważonym po Bronksie. ... tym jednym momencie niesamowicie skupiony na tym, żeby dostarczyć jak najwięcej przyjemności. Forester nie prowadzi się jak niższa Impreza, nie jest w 100 % przewidywalny w ...
-
Dla kogo BMW 430 Gran Coupe?
... wszystkich drzwi) i świetnie po zmroku wyglądające diody LED; zarówno przednich jak i tylnych świateł. Wewnątrz, jak przystało na wersję Individual, atmosfera luksusu doprowadza do szaleństwa. ... ale to jakoś bardzo nie przeszkadza. Po prostu wygląda jak limuzyna, jeździ jak limuzyna – jest limuzyną. I kropka. Coś na kształt podsumowania… Być może ...
-
Volkswagen Golf R - rajdówka na życzenie
... układ kierowniczy z wyczulonym wspomaganiem oraz dość twarde nastawy zawieszenia jak na sportowe auto przystało. Warto wspomnieć, że układ kierowniczy ... wersję z manualną skrzynią biegów). Nasz testowy egzemplarz z kilkoma opcjami dodatkowymi (zarówno technicznymi, jak i jedynie bajerami elektronicznymi) to wydatek już 200 tys. złotych. Dużo, ...
-
Nissan Pulsar 1.6 DIG-T Tekna - typ niepozorny
... jest zasługą dobrych proporcji, obłych zderzaków i ładnie narysowanego oświetlenia - zarówno przedniego, jak i tylnego. Atrakcyjnym dopełnieniem całości są 18-calowe felgi aluminiowe, ... a z tyłu - belkę skrętną. Wrażenia z jazdy Podczas normalnej jazdy Pulsar zachowuje się jak pełnoprawny samochód rodzinny. Oferuje spory komfort, co jest zasługą ...
-
Mini Cooper 5d - lekkie rozterki
... jak to jeździ albo inaczej – czy jeździ jak gokart? Tak, ale… Prowadzenie to nie wszystko. Owszem, mamy trzy tryby pracy zawieszenia i reakcji skrzyni na gaz (GREEN, MID i SPORT), ... do setki (nie czuć tego za cholerę) powinien być automat zmieniający biegi jak brzytwa, a nie jak kuzyn skrzyni zautomatyzowanej z Seata Mii (do dzisiaj to ustrojstwo ...
-
Samochód służbowy na wakacjach
... kwestie! Oprócz zagadnień ogólnych, dotyczących zakresu wykorzystania firmowego auta do celów prywatnych, w polityce flotowej powinny zostać ponadto uregulowane takie kwestie, jak koszty związane z jego eksploatacją czy odpowiedzialność w przypadku kolizji lub awarii. O tym, czy w trakcie urlopu pracownik we własnym zakresie tankuje paliwo ...
-
SEAT Leon Cupra 290 - wilk w owczej skórze
... , która bardzo dobrze leży w dłoniach. Fotele sportowe? Powiedzmy... Choć nie wyglądają jak prawdziwe kubełki, skutecznie podpierają ciało nawet podczas gwałtownych zmian toru jazdy. ... nie męczy na dłuższych dystansach. To sprawia, że jazda zarówno po mieście, jak i na autostradzie odbywa się w bardziej niż akceptowalnych warunkach, co wcale nie jest ...
-
Dacia Duster 1.5 dCi 110 KM – powrót do korzeni SUV-ów
... za rozłożenie napędu i tocząc się z niewielką prędkością przełączyłem go w tryb LOCK. Pamiętacie jak wspominałem o opadach? Tu właśnie zaczęły dawać się one we znaki. Droga zrobiła ... oraz dając przy tym masę frajdy. Czułem się w nim jak zdobywca, a jednocześnie jak małe dziecko skaczące w kałużach pomimo gromkich protestów mamy. Podsumowując ...
-
Subaru Outback 2.0 Exclusive - w mieście się dusi
... się przeliczyć. Z pod świateł pewnie i ruszy pierwszy (bo z dołu ciągnie jak niejeden sportowiec), ale dalej nie będzie żadnego wielkiego „wow”. ... centralnego wyświetlacza możemy sterować systemem audio, nawigacją czy innymi dostępnymi funkcjami. Fajnym i jak dotąd nie spotykanym prze ze mnie gadżetem jest możliwość podzielenia ekranu konsoli na ...
-
Volkswagen Touareg 3.0 TDI 4MOTION Perfectline R-Style
... opcją jest konstrukcja pneumatyczna (oczywiście za dopłatą). Z tym zawieszeniem mamy możliwość regulacji zarówno prześwitu (nawet do 300 mm), jak i sprężystości zawieszenia (Comfort, Normal i Sport). Wrażenia z jazdy Do testu otrzymaliśmy egzemplarz wyposażony w jednostkę 262-konną. Silnik V6 TDI BlueMotion jest bliski perfekcji. Kultura pracy ...
-
Renault Megane GrandCoupe dCi 110 EDC Intens
... drogowych czy informującego o przekroczeniu prędkości. Wartym uwagi jest także system Multi-Sense umożliwiający wybranie jednego z pięciu trybów jazdy (Sport, Comfort, Eco, Neutral, Perso). Wrażenia z jazdy Jak prowadzi się Megane GrandCoupe? Przewidywalnie. Mimo silnika z przodu i napędu FWD nie ma problemów z podsterownością. Auto rozsądnie ...
-
Volvo V40 T4 by - po liftingu młotem Thora
... na którym umieszczono sporo przycisków (choć to rozwiązanie akurat mi się podoba), jak i o wygląd wyświetlacza multimediów (zaktualizowanych podczas liftingu), który trąci już nieco myszką ... pokrętłem klimatyzację, fotel, pociągnąć za pas, ręcznie obniżyć kierownicę. Brzmi jak banał, prawda? Oczywiście nowoczesność jest tu wszechobecna, ale nie ...