-
Europejski transport drogowy a emisja spalin. Jak daleko jest do "eko"?
... i przewoźników? Starym kontynentem rządzą diesle Zgodnie z szacunkami UE zapotrzebowanie na transport towarowy do 2050 roku wzrośnie o 80 proc. w stosunku do roku 2013. ... nie życzy sobie, aby auta z silnikami diesla zarejestrowane pomiędzy 2001 a 2005 r. zanieczyszczały paryskie powietrze. Od 2022 r. podobny zakaz ma obejmować kolejne roczniki, ...
-
Strefa Czystego Transportu w Warszawie - co warto wiedzieć?
... kompromisów i w obecnym stanie boleśnie dotykają zwłaszcza przyjezdnych. Kierowcy samochodów benzynowych starszych niż te wyprodukowane w 1997 roku oraz diesli wyprodukowanych przed 2005 rokiem mają już teraz poważny problem. Kierowcy tych pojazdów nie będący mieszkańcami stolicy i nie płacący tu podatków już teraz są ...
-
Ceny paliw w Polsce wciąż powyżej 4 zł. Dlaczego?
... w marcu 2010 r. Obecne koszt oleju napędowego na rynku światowym, przeliczony na złotówki, jest jednak bliski temu, co obserwowaliśmy na początku 2005 i 2007 r. Wtedy koszt oleju napędowego kształtował się pomiędzy 3.3-3.5 zł. W przypadku ON, zaburzenie pomiędzy cenami hurtowymi a detalicznymi, można jednak częściowo ...
-
Warszawa vs Bruksela: jak dużo zmienia strefa czystego transportu?
... transport. Czy mamy na tym polu jakieś osiągnięcia? Niewątpliwie tak, czego wyrazem mogą ... do poszczególnych stref i dzielnic dla pojazdów z silnikiem benzynowym wyprodukowanych po 1997 r., oraz pojazdów z silnikiem Diesla z 2005 r. lub starszych. Wprowadzone zostały również ograniczenia wiekowe dla taksówek. Pomiary wykonane dla tlenków azotu (NOx) ...
-
Diesel kończy karierę?
... nową opłatę, tzw. T-charge. Za wjazd do miasta autem, wyprodukowanym przed rokiem 2005, nie spełniającym normy emisji spalin Euro 4 trzeba będzie płacić 10 funtów. ... , a ich emisje relatywnie niższe. Zdominowany przez silniki wysokoprężne, ciężki transport długo pozostanie nierozwiązanym problemem – mówi Prezes LeasePlan Fleet Management Polska ...