eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Volvo V60 D5 Summum

Volvo V60 D5 Summum

2013-10-10 13:44

Volvo V60 D5 Summum

Volvo V60 D5 Summum © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (18)

Pierwsze skojarzenie z Volvo…? Oczywiście bezpieczeństwo. Samochody tej marki od zawsze wyróżniały się pod tym względem. Dziś nie jest inaczej. Nowe modele zaskakują zaawansowaną technologią, która potrafi uchronić nie tylko pasażerów, ale także otoczenie. Nowością jest natomiast świetny design, przyciągający do salonów coraz większą liczbę klientów. Dowód? Volvo V60 D5 Summum.

Przeczytaj także: Suzuki Jimny 1.3 VVT Elegance

Karoseria

Czasy, w których szwedzkie kombi kojarzyły się z możliwością przewiezienia lodówki odeszły w niepamięć. I całe szczęście. V60, które niedawno przeszło face lifting wygląda wyjątkowo dobrze. Płynne linie, delikatne przetłoczenia i dbałość o detale sprawiają, że nie można przejść obok tego auta obojętnie. Jego przód emanuje dyskretną elegancją dzięki takim elementom jak: charakterystyczny grill, łagodnie narysowane reflektory i długa maska. Tylna część karoserii prezentuje się bardziej dynamicznie ze względu na mocno pochyloną szybę i pionowe lampy o typowym dla Volvo kształcie. Widać, że Szwedzi odnaleźli dobrą drogę, co bez wątpienia zmartwiło konkurencję z Niemiec.

fot. mat. prasowe

Volvo V60 D5 Summum - przód

Przód Volvo V60 D5 Summum emanuje dyskretną elegancją dzięki takim elementom jak: charakterystyczny grill, łagodnie narysowane reflektory i długa maska.


Wnętrze

Każdy, kto znajdzie się w kabinie V60 od razu poczuje skandynawską konserwatywność. Kokpit z charakterystyczną wiszącą konsolą centralną został wykonany z bardzo dobrych materiałów. Na pochwałę zasługuje również intuicyjne rozmieszczenie przycisków. Klasyczne zegary zostały zastąpione wyświetlaczem umożliwiającym wybór jednego z trzech motywów – każdy z nich jest czytelny, dlatego jest to tylko i wyłącznie kwestia gustu. Warto również wspomnieć o bogatym wyposażeniu testowanego egzemplarza. Na pokładzie znajdują się między innymi: dostęp do sieci, świetny zestaw audio, skórzana tapicerka, nawigacja satelitarna i system BLIS (monitorujący martwe pole w lusterku).

fot. mat. prasowe

Volvo V60 D5 Summum - wnętrze

Klasyczne zegary zostały zastąpione wyświetlaczem umożliwiającym wybór jednego z trzech motywów - każdy z nich jest czytelny.


O fotelach można napisać osobny rozdział. Wielkość, wyprofilowanie, twardość – wszystko na piątkę z plusem. Docenia się to przede wszystkim podczas długich podróży. Nie bez znaczenia jest też duży zakres regulacji. Dziwi jedynie, że producent zdecydował się na zamontowanie „elektryki” tylko w fotelu kierowcy. Z tyłu miejsca jest całkiem sporo. Mimo opadającej linii dachu, nawet osoby o wzroście 185 cm będą miały miejsce na głowę. Pamiętajmy jednak, że jest to przedstawiciel segmentu D, dlatego na tylnej kanapie najwygodniej będzie dwójce. Miłym dodatkiem jest system zmieniający siedzisko w fotelik dla dziecka – proste i bardzo wygodne rozwiązanie.

fot. mat. prasowe

Volvo V60 D5 Summum - przednie i tylne fotele

Wielkość, wyprofilowanie, twardość – wszystko na piątkę z plusem. Docenia się to przede wszystkim podczas długich podróży.


W V60 styl jest ważniejszy od praktyczności, dlatego bagażnik o pojemności 430 nie powinien nikogo dziwić. Po rozłożeniu siedzeń przestrzeń załadunkowa wzrasta do 1240 litrów. Zaletą są natomiast regularne kształty i nisko umieszczony próg załadunku ułatwiający wkładanie cięższych przedmiotów.

fot. mat. prasowe

Volvo V60 D5 Summum - bagażnik

W V60 posiada bagażnik o pojemności 430 litrów po rozłożeniu siedzeń przestrzeń załadunkowa wzrasta do 1240 litrów.


Technologia

Najwięcej dzieje się jednak pod maską. Mieszka tam 5-cylindrowy diesel generujący 215 KM i 440 Nm. Współpracuje on z 6-biegową przekładnią automatyczną. Podczas jazdy w normalnych warunkach moc przekazywana jest na koła przednie. Jeśli jednak systemy odczują utratę przyczepności, automatycznie dołącza się oś tylna. Przez ogrom rozwiązań technologicznych, V60 dosyć dużo waży – 1813 kg. Nie odbija się to jednak na zużyciu paliwa. Średnie spalanie z całego testu wyniosło 7 litrów. To naprawdę świetny wynik po uwzględnieniu nie tylko wagi, ale i osiągów. Pierwszą setkę możemy zobaczyć na liczniku już po 7,7 sekundy, a wskazówka prędkościomierza przestanie wędrować dopiero przy 230 km/h.

fot. mat. prasowe

Volvo V60 D5 Summum - silnik

Pod maską 5-cylindrowy diesel generujący 215 KM i 440 Nm. Współpracuje on z 6-biegową przekładnią automatyczną.


 

1 2

następna

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Isuzu D-Max 2,5 TD 4WD LS

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: