eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Zadziorny Fiat 500 0.9 TwinAir Sport

Zadziorny Fiat 500 0.9 TwinAir Sport

2014-07-10 12:35

Zadziorny Fiat 500 0.9 TwinAir Sport

Fiat 500 0.9 TwinAir Sport © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (14)

Jest mały, lekki, czerwony i nazywa się Fiat. Ma dwa cylindry i swój niepowtarzalny charakter. Wspomnień czar? Nie do końca, bo jego silnik mieszka z przodu i napędza przednią oś. Mimo to prezentowana „pięćsetka” ma w sobie coś, co jest namiastką przeszłości. Tyle że z turbo…

Przeczytaj także: Fiat 500 1.3 MultiJet Lounge to prawdziwie włoska robota

Karoseria

Jak śpiewał polski zespół rockowy: „Mały Fiat przetrwa jeszcze tysiąc lat”. I rzeczywiście, coś jest na rzeczy. Sylwetka w stylu retro ma bardzo wiele uroku. Z jednej strony silnie nawiązuje do protoplasty, z drugiej emanuje nowoczesnością. No cóż, Włosi zawsze mieli jakieś lepsze ołówki… Wszechobecne krągłości przyciągają do salonów przede wszystkim panie, jednakże są wersje tego miejskiego autka, które spodobają się również panom. Przykład? 500S. Wyróżnia się przeprojektowanymi zderzakami, spojlerem dachowym, nakładkami na progi, czarnym dachem i 16-calowymi felgami ze stopów lekkich. Trzeba przyznać, że w tym zestawie „pięćsetka” wygląda zadziornie!

fot. mat. prasowe

Fiat 500 0.9 TwinAir Sport - przód

Wyróżnia się przeprojektowanymi zderzakami, spojlerem dachowym, nakładkami na progi, czarnym dachem i 16-calowymi felgami ze stopów lekkich.


Wnętrze

Zapach sportu czuć również we wnętrzu. Trójramienna kierownica Abarth Design, choć duża, bardzo dobrze leży w dłoniach. Podobnie jak dźwignia zmiany biegów, umieszczona na wzorowej wysokości. Żeby było ciekawiej, oba elementy obszyto czerwoną nicią. Jedyne co ożywia ciemne wnętrze to srebrna listwa, nawiązująca do pierwszej „pięćsetki”. I dobrze, w takim aucie powinno być bardziej mrocznie! Oczywiście wyposażenie obejmuje wszystko czego dusza zapragnie: pełną „elektrykę”, radio CD/MP3/USB, klimatyzację automatyczną, system Blue&Me i siedem poduszek powietrznych.

fot. mat. prasowe

Fiat 500 0.9 TwinAir Sport - wnętrze

Trójramienna kierownica Abarth Design, choć duża, bardzo dobrze leży w dłoniach. Podobnie jak dźwignia zmiany biegów, umieszczona na wzorowej wysokości.


Kolejnym sportowym akcentem są fotele. Ich wielkość nie imponuje, ale osoby o średnim wzroście nie będą narzekać. Na pochwałę zasługuje przede wszystkim świetne wyprofilowanie – bardzo dobrze podtrzymują ciało. Brakuje tylko przyjemniejszego zagłówka, bo ten „fiatowski” jest po prostu za twardy. Na tylnej kanapie, o ile można tak napisać, mogą podróżować dwie osoby. Jeśli jednak mają więcej niż 165 cm wzrostu, to nie polecam. Chyba że w ramach przygody…

fot. mat. prasowe

Fiat 500 0.9 TwinAir Sport - przednie i tylne fotele

Kolejnym sportowym akcentem są fotele. Ich wielkość nie imponuje, ale osoby o średnim wzroście nie będą narzekać.


Choćby się waliło i paliło, to z Fiata 500 i tak nikt nigdy nie zrobi auta dostawczego. Bagażnik, a raczej bagażniczek ma jedynie 185 litrów. Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń wzrasta do 520 litrów. W samochodzie miejskim kwestie załadunkowe nie są jednak priorytetami, dlatego trudno uznać to za wadę.

fot. mat. prasowe

Fiat 500 0.9 TwinAir Sport - bagażnik

Bagażnik ma jedynie 185 litrów. Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń wzrasta do 520 litrów.


 

1 2

następna

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: