eGospodarka.pl

eGospodarka.plMotoPorady motoryzacyjne › Assistance - idealne ubezpieczenie komunikacyjne na zimę?

Assistance - idealne ubezpieczenie komunikacyjne na zimę?

2017-01-09 13:01

Assistance - idealne ubezpieczenie komunikacyjne na zimę?

Holowanie auta zimą © markobe - Fotolia.com

Pierwsze duże mrozy już za nami i niewykluczone, że czekają nas kolejne niskie temperatury. To niełatwy czas dla kierowców, którzy powinni być przygotowani na odmawiające posłuszeństwa akumulatory, zamarzające zamki i stłuczki. W trudnych warunkach atmosferycznych szczególnie pomocny okazuje się assistance komunikacyjny.
Zima to okres, w którym zgłoszenia assistance bywają nawet dwukrotnie częstsze niż w innych porach roku. Ubezpieczeni muszą zmagać się z najróżniejszymi, mniej lub bardziej poważnymi zdarzeniami. I tak np. w ostatnim czasie Europ Assistance interweniował w okolicach Zakopanego, gdzie na skutek poślizgu bus zawisł na skarpie stromego rowu. Do wyciągnięcia samochodu konieczne było użycie dwóch lawet i dźwigu, ponieważ istniało poważne zagrożenie, że auto stoczy się w dół. Pojazd został odholowany do mechanika, a klient otrzymał samochód zastępczy.

Takie zdarzenia nie są niestety osamotnione, dlatego też zwłaszcza zimą warto zastanowić się nad wykupieniem assistance komunikacyjnego, które zminimalizuje uciążliwości związane z następstwami zdarzeń drogowych i awarii samochodu.

Ze zrealizowanego przez Europ Assistance Polska VII Ogólnopolskiego Badania Assistance wynika, że to właśnie assistance samochodowy jest najbardziej popularnym rodzajem assistance. Posiadanie jakichkolwiek usług assistance zadeklarowało 9 na 10 badanych (91%). Najliczniejsza grupa z nich otrzymała assistance samochodowe w ramach ubezpieczenia AC (60%) i OC (57%), czasami również w ramach konta bankowego (3%) lub gwarancji producenta samochodu (3%). Car assistance cieszy się szczególnym poważaniem Polaków. Ogólnopolskie Badanie Assistance, przeprowadzane z 2015 r. dowiodło, że wśród usług assistance za najbardziej przydatne Polacy uważają holowanie pojazdu (87% wskazań), a w następnej kolejności możliwość otrzymania auta zastępczego (62%) oraz usprawnienie pojazdu na miejscu zdarzenia (53%).

Korzyści dla posiadaczy assistance samochodowego


Niejednokrotnie wykupienie pakietu świadczeń assistance kosztuje znacznie mniej, niż jednorazowa naprawa uszkodzonego samochodu. Ponadto, w pakiecie przysługuje klientowi znacznie więcej świadczeń. Oprócz naprawy na miejscu zdarzenia, w ramach assistance samochodowego klienci mogą liczyć na holowanie pojazdu, wynajem samochodu zastępczego, przechowanie pojazdu, jego odbiór po naprawie, dostawę oryginalnych części zamiennych, czy złomowanie samochodu. – mówi Marcin Zieliński, Dyrektor Departamentu Sprzedaży w Europ Assistance Polska.

fot. markobe - Fotolia.com

Holowanie auta zimą

Liczba zgłoszeń assistance podczas ataku zimy wzrasta dwukrotnie.


Co więcej, assistance samochodowy zapewnia pomoc również w bardziej prozaicznych sytuacjach, takich jak zagubienie, bądź zatrzaśnięcie kluczyków, czy brak paliwa. Mówiąc o realnych oszczędnościach, nie można pominąć tak ważnej kwestii jak ochrona towarzyszy podróży. W sytuacji awarii, wypadku, bądź kradzieży pojazdu assistance samochodowy zapewni kontynuację podróży lub zakwaterowanie nie tylko dla kierowcy, ale również dla podróżujących z nim osób. W szerszych wariantach, poszkodowanym przysługuje również pomoc medyczna w razie wypadku i uszczerbku na zdrowiu.

Kolejną wartością assistance samochodowego jest jego szczególna przydatność za granicą. Klienci w sytuacji wypadku, kradzieży czy awarii nie muszą obawiać się trudności w porozumiewaniu się w obcym języku, problemów prawnych, czy braku gotówki. W ramach assistance samochodowego, kierowcy otrzymują bowiem telefoniczne wsparcie wielojęzycznego koordynatora pomocy, który udzieli szczegółowej informacji o procedurze postępowania zgodnie z prawem miejscowym. Informacja bywa bardzo pomocna, a czasem rozwiązuje problem na drodze. Dlatego też, assistance samochodowy zawiera szereg infolinii przydatnych kierowcom i często przez nich wykorzystywanych. W ramach infolinii klienci mogą liczyć na pomoc w otrzymaniu dokumentów zastępczych, informacje o objazdach i możliwych połączeniach, o usługodawcach, o procesie likwidacji szkód i procedurze powypadkowej, o kosztach paliwach i opłatach drogowych, o warunkach drogowych oraz rozrywkach i atrakcjach turystycznych w wielu miejscach w Polsce i Europie.

oprac. : eGospodarka.pl

Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

REKLAMA

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo:

Ok, rozumiem Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych, marketingowych i społecznościowych. Szczegóły znajdują się w Polityce Prywatności. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane w pamięci Twojego urządzenia, możesz to zmienić za pomocą ustawień przeglądarki.