eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Honda CR-V 2.0 i-VTEC 2WD Elegance

Honda CR-V 2.0 i-VTEC 2WD Elegance

2013-08-08 13:04

Przeczytaj także: Honda CR-V Comfort 2,2 i-DTEC


Technologia

Pod maską testowanej Hondy znalazł się 2-litrowy i-VTEC generujący 155 KM i 192 Nm (przy 4300 obr./min.). Współpracuje on z 6-biegową skrzynią manualną przekazującą moc tylko i wyłącznie na koła przednie. Hondowska kompilacja technologiczna pozwala na rozpędzenie ważącego 1456 kg SUV-a w 10 sekund do 100 km/h. Prędkość maksymalna wynosi natomiast 190 km/h. Te wartości może i nie powalają na kolana, ale na pewno wystarczą nawet do dynamicznej jazdy. W tym zestawie CR-V nie należy do wyjątkowo oszczędnych. Mimo tego, wynik na poziomie 8,5 litra, który udało się osiągnąć należy uznać za zadowalający.

fot. mat. prasowe

Honda CR-V 2.0 i-VTEC 2WD Elegance - silnik

Pod maską testowanej Hondy znalazł się 2-litrowy i-VTEC generujący 155 KM i 192 Nm (przy 4300 obr./min.). Współpracuje on z 6-biegową skrzynią manualną przekazującą moc tylko i wyłącznie na koła przednie.


Wrażenia z jazdy

Trudno wskazać środowisko, w którym CR-V spisuje się najlepiej. W mieście auto zachowuje się jednak bardzo poprawnie, skutecznie tłumiąc nierówności (z przodu znajdują się kolumny MacPhersona, a z tyłu układ wielowahaczowy). Nie bez znaczenia jest także wysoka pozycja za kierownicą i całkiem sporo przeszkleń, które ułatwiają manewrowanie.
W trasie można docenić jednostkę napędową, której nie brakuje wigoru nawet przy wyższych prędkościach. Trzeba jednak pamiętać, że to Honda – lubi wysokie obroty. Podczas gwałtownych manewrów karoseria lubi przechylić się na bok, jednakże podwozie nie traci stabilności nawet w skrajnych sytuacjach.

fot. mat. prasowe

Honda CR-V 2.0 i-VTEC 2WD Elegance - widok z boku

Zgarbiony tył współgrający z pionowymi lampami przypomina Volvo XC60.


Jak już wspomniałem, testowany egzemplarz został wyposażony w napęd na przednią oś. Czy to negatywnie wpływa na jego zachowanie na drodze? W normalnych warunkach kierowca nie jest w stanie odczuć różnicy. Pamiętać należy również o tym, że nie jest to auto stworzone do prawdziwej jazdy terenowej, nawet jeśli moc przekazywana jest na wszystkie cztery koła. Tak naprawdę w SUV-ie wystarczy spory prześwit ułatwiający jazdę po nieutwardzonych drogach. 4x4 przyda się jedynie na śliskich i ośnieżonych nawierzchniach, kiedy koła szukają przyczepności. W innych sytuacjach to rozwiązanie zwiększy tylko spalanie i ewentualne koszty eksploatacji.

fot. mat. prasowe

Honda CR-V 2.0 i-VTEC 2WD Elegance - tył

„Terenowymi” dodatkami są czarne nakładki biegnące wokół karoserii.


Okiem przedsiębiorcy

Honda cieszy się sporym zaufaniem na rynku, dlatego jej ceny nie są najniższe. Prezentowany CR-V w bogatej wersji Elegance to wydatek 111 800 zł. Ceny podstawowego wariantu z napędem na przednią oś i silnikiem 2.0 i-VTEC zaczynają się natomiast od 96 200 zł. Mimo tego, japoński SUV sprzedaje się bardzo dobrze. Ma na to duży wpływ renoma, jaką zdobyły wszystkie generacje tego modelu, które zawsze wyróżniały się wysoką niezawodnością.

fot. mat. prasowe

Honda CR-V 2.0 i-VTEC 2WD Elegance - przód

Z przodu rzuca się w oczy potężny grill, który wręcz „wpada” w reflektory.


W ofercie producenta jest oczywiście kredyt – nawet do 84 miesięcy, przy czym raty mogą być równe lub malejące. Pozostałe kwestie dostosowywane są indywidualnie. Jeśli chodzi o leasing, mamy do dyspozycji dwa warianty: operacyjny i finansowy. Okres umowy trwa od 24 do 60 miesięcy i od 6 miesięcy w przypadku leasingu finansowego. Istnieje możliwość wybrania jednej z trzech walut – PLN, EUR lub USD. Oferta dotyczy samochodów nowych jak i używanych.

fot. mat. prasowe

Honda CR-V 2.0 i-VTEC 2WD Elegance - kokpit

Każdy przycisk ma odpowiednią wielkość i znajduje się tam, gdzie być powinien.


Podsumowanie

Honda CR-V 2.0 i-VTEC 2WD Elegance to jeden z najsolidniejszych kompaktowych SUV-ów na rynku. Udowadnia, że napęd 4x4 wcale nie jest konieczny. Ponadto wyróżnia się dobrymi właściwościami jezdnymi, bogatym wyposażeniem i przestronną kabiną. Czy warto zdecydować się na zakup tego modelu? Jeśli jesteś osobą ceniącą jakość – bez wątpienia tak.

poprzednia  

1 2

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Więcej na ten temat: Honda CR-V, Honda, testy aut, testy samochodów, SUV

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: