eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Honda CR-V 1.6 i-DTEC vs 2.2 i-DTEC

Honda CR-V 1.6 i-DTEC vs 2.2 i-DTEC

2014-10-15 11:17

Honda CR-V 1.6 i-DTEC vs 2.2 i-DTEC

Honda CR-V 1.6 i-DTEC vs 2.2 i-DTEC © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (20)

Rzadko kiedy możemy przeczytać porównanie dwóch, tych samych modeli. Auto-strefa jest jednak od tego, żeby takie stereotypy łamać. Dlatego też macie przed sobą do przeczytania porównanie dwóch Hond CR-V z silnikami diesla.

Przeczytaj także: Honda CR-V 1.6 i-DTEC Lifestyle to rozsądny wybór

Do pojedynku stanęła jednostka o pojemności 1,6 i 2,2. Oprócz pojemności oba modele różnią się jeszcze kilkoma szczegółami, ale najpierw skupię się jednak na aspektach wspólnych. A tych jak się domyślacie jest jednak sporo więcej - przecież to ten sam model.

Pierwszą z nich jest wygląd samochodu. Honda CR-V to według mnie typowy SUV, lecz wielu powie, że to crossover. Wybierzcie co wolicie, ale 4570 mm długości i prawie 1,7 metra wysokości świadczą same za siebie. Jak te wymiary pokryto blachą? No cóż - Honda CR-V wygląda trochę napompowanie, a bagażnik kojarzy się z odwłokiem owadów. Chyba nie tak miało to wyglądać, aczkolwiek gust, gustem. Najciekawiej wyglądają spore reflektory, które mają niezbyt standardowe kształty, co podkreśla azjatyckie korzenie. Nawet dodając do tego trochę chromowanych elementów, ten miejski SUV wtapia się w tłum ulic i niestety niczym się nie wyróżnia.

fot. mat. prasowe

Honda CR-V 1.6 i-DTEC vs 2.2 i-DTEC - przód

Najciekawiej wyglądają spore reflektory, które mają niezbyt standardowe kształty, co podkreśla azjatyckie korzenie.


Kolejną kwestią wspólną jest wnętrze auta. Tutaj mamy niecodzienne połączenie nowoczesnej technologii i archeologii z Azji z lat 80 lub 90 XX wieku. Jak 20 lat później użyć tych samych przycisków? Zaglądnijcie do Hondy! Mimo, że całość nie wygląda źle i również razi obojętnością to jednak znajdzie się tam kilka detali, które oprócz bezbłędnej ergonomii zaskoczą designem i pomysłowością. Mam na myśli przycisk eko lub poduszkę chroniocą kolano przed zderzeniem z konsolą centralną.

fot. mat. prasowe

Honda CR-V 1.6 i-DTEC vs 2.2 i-DTEC - przestrzeń

Pozytywnym aspektem Hondy CR-V jest przestrzeń.


Pozytywnym aspektem Hondy CR-V jest przestrzeń. Mimo, że wnętrze jest nudne to zmieścimy w nim pięciu pasażerów, nawet rosłych, a także ich bagaże. 589 litrów to spora przestrzeń, którą można wykorzystać na różny sposób. Nie polecamy przewozić SUVem węgla, ale worki z ziemniakami układać można śmiało.

fot. mat. prasowe

Honda CR-V 1.6 i-DTEC vs 2.2 i-DTEC - przednie fotele

Mimo, że wnętrze jest nudne to zmieścimy w nim pięciu pasażerów, nawet rosłych.

>
Przejdźmy jednak do różnić. Oczywiście koloru nie liczymy... Jednostka 1,6 to nowy turbodiesel o mocy 120 KM i maksymalnym momencie obrotowym na poziomie 300 NM. Gwarantuje to sprint do setki w 11,2 sekundy oraz prędkość maksymalną równą 182 km/h. Ponadto mniejszy silnik pobiera mniej paliwa - średnio jest to 6,5 litra ropy na 100 kilometrów, aczkolwiek w trasie ilość ta może zmiejszyć się aż do 5 litrów.

fot. mat. prasowe

Honda CR-V 1.6 i-DTEC vs 2.2 i-DTEC - bagażnik

Bagażnik posiada 589 litrów pojemności


Niestety producent zastosował inne ograniczenia mniejszego diesla. Do tego silnika nie możemy dokupić napędu 4x4 ani automatycznej skrzyni biegów. Dla mnie to nie problem, ale znajdą się fani takich rozwiązań i co wtedy? Drugą negatywną opcją, której nie rozumiem jest najwyższa wersja wyposażenia Executive (automatycznie otwierany bagażnik, system bezkluczykowy oraz panoramiczny dach), która dostępna jesty tylko z mocniejszym dieslem. Dla 1,6 najbardziej ekskluzywna jest wersja Lifestyle, którą producent umieścił poziom niżej.

fot. mat. prasowe

Honda CR-V 1.6 i-DTEC vs 2.2 i-DTEC - silnik

Mniejszy silnik pobiera mniej paliwa - średnio jest to 6,5 litra ropy na 100 kilometrów, aczkolwiek w trasie ilość ta może zmniejszyć się aż do 5 litrów.


Czas na drugiego diesla. Silnik o pojemności 2,2 litra ma o 30 KM więcej mocy (150 KM) oraz 50 NM więcej momentu obrotowego (w sumie 350 NM). Różnica odczuwalna jest jedynie w cięższym terenie lub podczas wypraw górskimi drogami. Auto równie dobrze przyspiesza już od niskich obrotów jak mniejszy motor. Mocniejszy silnik to również lepsze osiągi: 0-100 km/h = 9,7 s ; v-max = 190 km/h. Odbija się to jednak na spalaniu, które wynosi średnio około 7,5 litra na 100 km.

 

1 2

następna

oprac. : Konrad Stopa / Auto-strefa.pl Auto-strefa.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: