eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

Nowe MINI

2013-11-25 12:14

Nowe MINI

MINI Cooper © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (6)

MINI prezentuje nowe wcielenie auta, które stworzyło segment małych samochodów premium. Nowe MINI z wyraźnie szerszą paletą innowacyjnych systemów wsparcia kierowcy: MINI Head-Up-Display, wsparcie jazdy obejmujące oparty na kamerze aktywny regulator prędkości, system ostrzegania o kolizji i o pieszych z inicjalną funkcją hamowania, asystent świateł drogowych i wykrywanie znaków drogowych, asystent parkowania, kamera cofania.

Przeczytaj także: MINI Cooper SD Paceman ALL4

Nowe Mini z typowym dla siebie, emocjonalnym designem, jeszcze lepszą równowagą między radością z jazdy a ekonomiką zużycia paliwa, innowacyjne techniki komunikacyjne i inteligentne formy funkcjonalności, wyraźna poprawa komfortu przestrzennego, bezpieczeństwa, wyposażenia, jakości materiałów i wykończenia, a także sportowy charakter połączony z komfortem jazdy – to efekty intensywnej pracy nad zestrojeniem samochodu; nowa generacja modelu jest bardziej niż kiedykolwiek wzorcem radości z jazdy, jakości premium i indywidualności w swej klasie.

Stylistyka nadwozia oparta na ewolucji dotychczasowego designu, jego proporcji i struktury z charakterystycznymi cechami: sześciokątnym wlotem powietrza, lampami przednimi i tylnymi w grubych chromowych ramkach, kierunkowskazy i elementy wykończenia dolnych krawędzi karoserii w czerni, którą zinterpretowano ponownie dla każdego elementu, z uwzględnieniem rodzaju powierzchni w każdym rejonie nadwozia; wyrafinowane detale podkreślają niezwykły charakter nowego modelu; 5 lakierów do karoserii, dach w kolorze kontrastowym jako opcja bez dopłaty.

Nowo opracowany design reflektorów: światła dzienne LED, opcjonalne: światła główne LED obejmujące pierścieniowe światło dzienne ze zintegrowanym kierunkowskazem, adaptacyjny rozkład strumienia światła i lampy przeciwmgłowe LED; tylne lampy zespolone róĻwnież dostępne w technologii LED, opcjonalny pakiet oświetleniowy z lampkami LED w kabinie i pomarańczowe światło ambientowe.

fot. mat. prasowe

MINI Cooper

Różne tryby pracy samochodu wybierane za pomocą pokrętła Driving Modes u nasady dźwigni zmiany biegów, poza standardowym trybem MID możliwy wybór trybów SPORT i GREEN


W porównaniu z poprzednikiem długość auta zwiększona o 98 mm, szerokość o 44 mm, wysokość o 7 mm, rozstaw osi większy o 28 mm, rozstaw kół zwiększony z przodu o 42 mm, z tyłu o 34 mm (dane porównawcze w zestawieniu z wersją MINI Cooper); optymalizacja komfortu przestrzennego na wszystkich czterech miejscach; nowy design foteli z większym zakresem regulacji z przodu i dłuższym siedziskiem z tyłu (+23 mm); więcej przestrzeni na ramiona i stopy, wyższy komfort dla pasażerów z tyłu; bagażnik większy o 51 l (teraz 211 l): tylne oparcie składane w proporcji 60:40; opcjonalny pakiet transportowy obejmujący regulowaną na wysokość podłogę bagażnika.

fot. mat. prasowe

Nowy MINI Cooper - widok z boku

Standardowe wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa obejmuje przednie czołowe i boczne airbagi, airbagi kurtynowe, 3-punktowe automatyczne pasy na wszystkich miejscach z napinaczami i ogranicznikami pasów na miejscach przednich, mocowania dla fotelików dziecięcych ISOFIX na tylnych miejscach.


Nowa generacja silników z technologią MINI TwinPower Turbo; trzy warianty modelowe dostępne w chwili wejścia na rynek: MINI Cooper z 3-cylindrowym silnikiem 100 kW/136 KM, MINI Cooper S z 4-cylindrowym silnikiem o mocy 141 kW/192 KM oraz MINI Cooper D z 3-cylindrową jednostką wysokoprężną (85 kW/116 KM); 6-stopniowa skrzynia biegów w standardzie, opcjonalnie 6-stopniowa skrzynia automatyczna lub sportowa skrzynia automatyczna, również nowo opracowana; intensywny program – technologia MINIMALISM obejmujący automatyczny system start-stop także w połączeniu z automatycznymi skrzyniami biegów i opcjonalnym trybem GREEN; poprawione parametry dynamiczne i obniżone zużycie paliwa; największa poprawa ekonomiki w modelu MINI Cooper z automatyczną skrzynią biegów; przyspieszenie 0-100 km/h lepsze o 2,6 s, średnie spalanie niższe o 27%; najniższe zużycie paliwa i emisja CO2 w MINI Cooper D: 3,5-3,6 l/100 km, 92-95 g/km (testowy cykl EU, w zalexnośco od rodzaju i rozmiaru ogumienia zamontowanego na kołach auta).

fot. mat. prasowe

Najnowszy MINI Cooper - wnętrze

Nowy design foteli z większym zakresem regulacji z przodu i dłuższym siedziskiem z tyłu (+23 mm).


Jeszcze intensywniejsze doznania w czasie prowadzenia, intensyfikacja poczucia jazdy go-kartem, głębokie zmiany w technice zawieszenia, obniżenie masy i poprawa sztywności, nowa oś oparta na jednowahaczowych kolumnach z aluminiowymi łożyskami kolumn, wsporniki osi i wahacze wykonane z wysokowytrzymałej stali; nowa oś wielowahaczowa tylna w technologii lekkiej konstrukcji, o geometrii oszczędzającej przestrzeń; zoptymalizowane elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego – Servotronic jako wyposażenie seryjne; Dynamiczna Kontrola Stabilności (DSC) w standardzie wraz z Dynamiczną Kontrolą Trakcji (DTC) i Elektroniczną Kontrolą Uślizgu Dyferencjału (EDLC) – w modelu MINI Cooper S także z seryjną. Kontrolą Osiągów (PC); nowe zestrojenie sprężyn i amortyzatorów z łożyskami typu „uniball”; Dynamiczna Kontrola Amortyzatorów dostępna po raz pierwszy w MINI jako opcja; usprawniony układ hamulcowy, dostosowany do poprawionych osiągów; koła z lekkich stopów standardowo w rozmiarze 15 lub 16 (MINI Cooper S) cali; opcjonalnie dostępne koła z lekkich stopów w rozmiarach do 18 cali.
Przeczytaj także: Rasowy MINI Cooper S Rasowy MINI Cooper S

 

1 2

następna

oprac. : Moto Target

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: