eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Fiat 500L Trekking 1.6 Multijet ciekawie wygląda i dobrze jeździ

Fiat 500L Trekking 1.6 Multijet ciekawie wygląda i dobrze jeździ

2014-02-21 10:46

Przeczytaj także: Fiat 500L Trekking dla hipsterów z gór?


Technologia

Trekking należy do aut z gatunku ”wszystko mających”. Bogate wyposażenie standardowe oraz wspomagająca trakcję elektronika są jednak dość drogie. Dlatego cena auta (o czym niżej) nie jest raczej okazyjna. Co więc znajdziemy w Trekkingu? Poza Traction+, auto dostało sześć poduszek powietrznych (czołowe, boczne kurtynowe i boczne fotelowe), system ABS ze wspomaganiem hamowania awaryjnego EBD, reflektory ze światłami do jazdy dziennej (DRL), systemy elektronicznej stabilizacji jazdy ESC wraz z podsystemami kontroli trakcji w momencie ruszania (ASR), wspomagania ruszania na wzniesieniu (Hill Holder), przeciwdziałania poślizgowi kół podczas hamowania silnikiem (MSR), dynamicznej kontroli skrętu (DST) oraz zapobiegania wywróceniu się samochodu (ERM). Standardowe wyposażenie obejmuje także klimatyzację manualną, elektrycznie sterowane okna drzwi przednich i tylnych, elektryczne wspomaganie przekładni kierowniczej „Dualdrive" z funkcją City, fotel kierowcy z regulacją wysokości oraz zdalnie sterowany zamek centralny.

Poza tym auto ma dzieloną 40/60 i przesuwaną (składana w systemie „Fold&Tumble") kanapę tylną, poręczne schowki na desce rozdzielczej oraz podłogę ładunkową o zmiennej wysokości. W opcji są także kamera cofania „Parkview", radio CD/MP3 Uconnect z 5-calowym ekranem dotykowym i nawigacją GPS oraz system „HiFi Audio Beats" o mocy 520 W.

fot. mat. prasowe

Fiat 500L Trekking 1.6 Multijet - tył

Z tyłu zaś, osłona przypominająca nieco dyfuzor. No i 15 mm więcej w prześwicie.


Wrażenia z jazdy

Trekking to auto dość sprytnie zbudowane. Owszem, duże jak na segment B, ale tak naprawdę, to… nadal segment B. Tylko, że siedząc za kierownicą w ogóle tego nie odczuwamy. Ba, w Trekkingu siedzi się jak w „dorosłym” SUV-ie. Odczucia te pogłębiają wrażenie sporej przestrzeni we wnętrzu i wysoka pozycja za kierowcą.

Auto prowadzi się lekko i precyzyjnie. A system Traction+ naprawdę ułatwia jazdę na „szuterkach” czy w zimowym błotku. Jazdę uprzyjemnia całkiem żwawy 1,6-litrowy turbodiesel z wtryskiem Common Rail o mocy 105 KM osiąganych przy 3750 obrotach oraz naprawdę imponującym, momencie obrotowym dostępnym wynoszącym 320 Nm (od 1750 obrotów). Trekking przyspiesza od 0-100 km/h w akceptowalne 12 sekund. O pełne wykorzystanie sporej mocy dba 6-biegowa skrzynia manualna.

Testowe auto okazało się bardzo oszczędne. Wprawdzie przekroczyłem deklarowane przez producenta spalanie (5,6 w mieście, 4,1 na trasie i 4,7 litra średnio), ale ponieważ było to niespełna litr więcej, uważam że wynik i tak jest doskonały.

fot. mat. prasowe

Fiat 500L Trekking 1.6 Multijet - widok z boku

500L Trekking, podobnie jak jego mniej „offroadowy” kuzyn to spore auto segmentu B. Jest większy i cięższy od całej konkurencji. Masa własna auta to 1365 kg.


Okiem przedsiębiorcy

500L Trekking może świetnie służyć jako auto dla rodziny, ale i małej lub średniej firmy. Jest obszerny i pakowny. Na pewno też ekonomiczny, a dzięki napędowi Traction+ pozwala na jazdę w nieco trudniejszym terenie. Jak sfinansować zakup? Poza gotówką, poprzez usługi finansowe Fiat Bak i Fiat Leasing.

W ofercie Fiat Banku minimalna wpłata własna może wynieść 0% wartości kredytowanego samochodu. Dodatkowo Klient ma możliwość finansowania: ubezpieczenia spłaty kredytu, ubezpieczenia GAP, ubezpieczeń komunikacyjnych, wyposażenia dodatkowego samochodu, opłaty przygotowawczej i pakietu przeglądów okresowych.

FGA oferuje też leasing operacyjny na okres od 23 do 59 miesięcy z minimalnym czynszem inicjalnym już od 0%. W FGA Leasing istnieje możliwość wliczenia ubezpieczenia samochodu AC/OC/NW, ubezpieczeń spłaty leasingu Bezpieczny Kredyt oraz Ubezpieczenia GAP w miesięczne raty leasingowe. W każdym momencie trwania umowy Klient może przełożyć miesięczną spłatę raty leasingowej bez ponoszenia żadnych dodatkowych kosztów. Rata zostaje przesunięta na koniec okresu leasingowania.

Podsumowanie
Fiat 500L Trekking jest zdecydowanie droższy od „zwykłego” 500L. W zależności od wersji silnikowej kosztuje od 69,9 do 85,9 tys. złotych. Czy wyposażenie i bardziej skomplikowany napęd usprawiedliwiają tak wysoka cenę? Cóż, to już kwestia do dyskusji. Ja, tak do końca pewny nie jestem. Co nie znaczy, że auto mi się nie podoba. Wprost przeciwnie. Miałem możliwość sprawdzenia Trekkinga i na autostradzie, i na kiepskich drogach Polski powiatowej. I jeżeli już mnie czymś zaskoczył, to tylko pozytywnie. Sprawdza się jako samochód miejski i średniej wielkości pojazd rodzinny. Wygląda ciekawie i dobrze jeździ. A że cena? No cóż…

poprzednia  

1 2

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: