eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjneNissan Qashqai e-POWER 2025: odświeżona hybryda z większą wydajnością

Nissan Qashqai e-POWER 2025: odświeżona hybryda z większą wydajnością

2025-07-16 13:51

Nissan Qashqai e-POWER 2025: odświeżona hybryda z większą wydajnością

Nissan Qashqai e-POWER 2025: odświeżona hybryda z większą wydajnością © Wojciech Krzemiński

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (6)

Japoński producent zdecydował się na aktualizację dobrze znanej koncepcji napędowej. Efektem jest większa wydajność. Nissan Qashaqi e-POWER 2025 stanowi tego potwierdzenie. Nowy układ może mu pomóc w utrzymaniu wysokiej pozycji rynkowej. Niewykluczone, że w przyszłości wpłynie także na sprzedaż innych modeli.

Przeczytaj także: Nissan Qashqai e-POWER

Większa wydajność


Udoskonalenie znanych i lubianych konstrukcji to dziś najlepsza strategia. Hybryda tego producenta od lat zbiera pozytywne opinie, dlatego jej aktualizacja może tylko pomóc. Zacznijmy od tego, że napęd e-POWER 2025 jest to wariant HEV, czyli samoładujący.

Biorąc pod uwagę normy emisji spalin, to właściwa droga. Odmiana mHEV (miękki) nie obniżyłaby znacząco średniej CO2. Z kolei plug-in wywindowałby cenę ze względu na konieczność zastosowania dużej baterii. Prezentowana hybryda stanowi zatem dobry kompromis.

fot. Wojciech Krzemiński

Nissan Qashqai e-POWER 2025 - front

Odważny, nowocześnie zaprojektowany front Qashqaia e-POWER 2025 od razu przyciąga wzrok nowym kształtem świateł i dużym grillem. Te zmiany podkreślają innowacyjny charakter hybrydy, która oferuje płynniejszą jazdę i większą wydajność przy zachowaniu niskiego zużycia paliwa.


Bazą jest nowy silnik spalinowy o pojemności 1,5 litra. Dysponuje większą turbosprężarką, co przekłada się na moc - o której za chwilę. Benzyniak ma tę samą rolę, co dotychczas. Służy jako agregat zasilający baterię o pojemności 2,1 kWh. Zgromadzona energia jest przekazywana jednostce elektrycznej, która samodzielnie napędza koła.

Brzmi to nietypowo, ale w rezultacie jest prostsze, niż klasyczne hybrydy HEV. Przykładem może być skrzynia, a raczej jej brak. Hybryda o takiej charakterystyce nie wymaga używania przekładni, ponieważ silnik konwencjonalny ma inną rolę, niż zazwyczaj.

fot. Wojciech Krzemiński

Nissan Qashqai e-POWER 2025 - nowy układ hybrydowy

Pod maską modelu Qashqai e-POWER 2025 pracuje hybrydowy układ samoładujący z nowym silnikiem 1.5 o zwiększonej wydajności. Silnik spalinowy działa głównie jako generator prądu, co redukuje spalanie oraz zapewnia cichszą, płynniejszą jazdę, zbliżając komfort do samochodów elektrycznych.


Napęd e-POWER 2025 w praktyce


Napęd e-POWER 2025 został "odchudzony", co jest zasługą lekkiej obudowy obejmującej silnik, generator, falownik i reduktor. Masa własna całego zestawu jest więc znacznie bardziej akceptowalna, niż w przypadku PHEV-ów, które są mniej użyteczne na dłuższych dystansach.

Mieliśmy okazję sprawdzić, jak to wygląda w praktyce. Pomógł w tym Nissan Qashqai e-POWER 2025, którego mogliśmy porównać ze starszym wydaniem. Efekty? Wbrew pozorom, są odczuwalne i, co ważne pozytywne - zarówno dla komfortu, jak i portfela.

fot. Wojciech Krzemiński

Nissan Qashqai e-POWER 2025 - profil

Różnorodność wariantów kolorystycznych nadwozia w Qashqaiu e-POWER 2025 zwiększa atrakcyjność modelu. Hybrydowy napęd samoładujący pozwala pokonywać nawet 1000 km na baku, oferując kompromis między ekonomiką a komfortem jazdy bez konieczności szukania ładowarki.


Zaktualizowana konstrukcja ma znacznie wyższy poziom wydajności, co da się odczuć podczas normalnej jazdy - szczególnie przy niskich prędkościach. Mówiąc wprost, silnik spalinowy aktywuje się rzadziej, a co za tym idzie - pobiera mniej paliwa.

To też przekłada się na mniejsze wibracje i przyjemniejszą jazdę. Użytkownik może odnieść wrażenie, że jedzie samochodem elektrycznym, ale takim, który nie wymaga szukania ładowarek i stresowania się zasięgiem.

Zgodnie z normami WLTP, zasięg w cyklu mieszanym wynosi 4,5 litra. W warunkach rzeczywistych należy spodziewać się wyniku z piątką z przodu, co jest wciąż godne pochwały. Kierowca o normalnym stylu jazdy pokona blisko 1000 kilometrów na jednym baku.

fot. Wojciech Krzemiński

Nissan Qashqai e-POWER 2025: odświeżona hybryda z większą wydajnością

Nowy Qashqai e-POWER 2025 pokazuje stylistyczną świeżość, zachowując sportowe proporcje i wyraziste linie nadwozia. Zaawansowany napęd hybrydowy z lekką konstrukcją zużywa mniej paliwa, skutecznie łącząc niską emisję z bardzo dobrymi osiągami na co dzień.


Udoskonalenie znanej koncepcji


Klienci są sceptyczni w przypadku jakichkolwiek rewolucji, tym bardziej że czasy są niepewne. Przemysł motoryzacyjny jest w trudnej sytuacji, dlatego lepiej utrzymywać stabilność tam, gdzie się da. Dobrze więc, że Nissan nie podjął przesadnego ryzyka i zastosował to, co jest znane i lubiane.

Napęd e-POWER 2025 działa jeszcze lepiej. Z perspektywy użytkownika nie zmieniło się nic na niekorzyść. Układ jest wydajny, oferuje wyższą kulturę pracy i zapewnia wyraźnie oszczędniejszą jazdę w cyklu mieszanym.

fot. Wojciech Krzemiński

Nissan Qashqai e-POWER 2025 - przód

Śmiała stylistyka przodu z wyrazistą linią świateł i dużym grillem podkreśla odświeżenie wersji e-POWER 2025. Nowy napęd to połączenie efektywności z atrakcyjnym wyglądem, a kluczowe zmiany wpływają na komfort, oszczędność i wysoką kulturę pracy w codziennym użytkowaniu.


Niewykluczone, że udoskonalona hybryda trafi też X-Traila. Jeśli tak się stanie, to może będzie dostępna z układem AWD. Jest na tyle dobra, że chętnie zobaczyłbym ją również w innych modelach aliansu Nissan-Renault-Mitsubishi.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: