eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne › Nowy Ford S-MAX gotowy do debiutu

Nowy Ford S-MAX gotowy do debiutu

2014-09-23 13:13

Przeczytaj także: Nowe stylowe Fordy C-MAX i Grand C-MAX


Wygodne fotele


Dostępny w wersji pięcio- i siedmioosobowej, nowy Ford S-MAX jest niezwykle komfortowy i funkcjonalny. System Easy-Fold umożliwia składanie każdego z foteli indywidualnie przy pomocy dedykowanych przycisków w panelu obsługi. Dzięki zastosowaniu systemu Easy-Entry w drugim rzędzie foteli, dostęp do ostatniego rzędu jest dziecinnie łatwy.

Także ustawienie idealnej temperatury wnętrza jest teraz prostsze niż kiedykolwiek wcześniej, bowiem nowoczesny system ogrzewania i klimatyzacji, który w Europie zadebiutuje w nowym Fordzie Mondeo, zapewnia lepszą cyrkulację powietrza, pracuje ciszej i potrafi bardziej efektywnie chłodzić wnętrze. Mając świadomość, iż pasażerowie podróżujący na tylnych fotelach Forda S-MAX również mają wysokie wymagania co do komfortu jazdy, inżynierowie firmy opracowali system, który umożliwia indywidualne nastawy układu klimatyzacji również dla tej części kabiny.

We wnętrzu Forda S-MAX zrobiło się także ciszej. A to za sprawą wygłuszających materiałów, udoskonalonego systemu uszczelek drzwiowych oraz dachowego systemu redukcji drgań. Ponadto, jako pierwszy w segmencie, Ford S-MAX może być wyposażony w system ogrzewanych i wentylowanych foteli Multi-Contour Seats z funkcją masażu.

fot. mat. prasowe

Ford S-MAX - widok z boku

Ford S-MAX może być wyposażony w system ogrzewanych i wentylowanych foteli Multi-Contour Seats z funkcją masażu.


Fotele Forda S-MAX pomagają zwalczyć zmęczenie oraz dolegliwości bólowe u kierowcy i przedniego pasażera, stymulując mięśnie i układ krwionośny przy pomocy fal generowanych przez wbudowany system napełnianych powietrzem poduszek, - wyjaśnia Jeroen Lem, inżynier ds. technologii wnętrza, Ford of Europe. - Ten zaawansowany system dostosowuje ciśnienie w każdej z poduszek tak, aby użytkownik miał wrażenie, iż po plecach przesuwa mu się delikatnie wałek do masażu. System posiada dwustopniową regulację intensywności masażu, a ustawienia można zmieniać przy pomocy centralnego ekranu dotykowego.

Przednie zagłówki posiadają czterokierunkowy zakres regulacji (góra-dół, przód-tył), a kierowca ustawienia swojego zagłówka może idealnie dopasować do położenia kolumny kierowniczej, która teraz regulowana jest elektrycznie. Wszystkie nastawy można również zapisać w pamięci fotela. Kolejnym nowym rozwiązaniem w Fordzie S-MAX będzie system ogrzewania koła kierownicy.

Ponadto zmodyfikowano kształt i sprężystość tylnych foteli, aby zapewniały jeszcze większą wygodę, a kabina Forda S-MAX oferuje teraz najlepsze w swojej klasie rozwiązania ładunkowe, takie jak nowy zamykany schowek w górnej części panelu instrumentów, schowek na multimedia wkomponowany w konsolę środkową oraz podpodłogowy schowek ukryty za trzecim rzędem foteli.

Szósty zmysł


Nowy Ford S-MAX wykorzystuje kamery, radar oraz ultradźwiękowe czujniki, które są podstawą ponad 16 wyjątkowych technologii wspomagających kierowcę podczas jazdy. Wśród nich znalazły się:
  • System Pre-Collision Assist, który uruchamia układ hamulcowy w obliczu nieuniknionej kolizji z pojazdem jadącym z przodu – układ początkowo wyemituje ostrzeżenie dźwiękowe, a następnie wyświetli na przedniej szybie ostrzeżenie wizualne. System działa w zakresie od 8 km/h do prędkości maksymalnej.
  • Adaptacyjne reflektory LED – wykorzystują one system reflektorów adaptacyjnych Adaptive Front Lighting System, który dostosowuje strumień światła do warunków panujących na drodze.
  • Światła drogowe z technologią zapobiegającą oślepianiu innych kierowców Glare-Free Highbeam – system wykrywa pojazdy jadące z przeciwka oraz poruszające się tym samym pasem, a następnie przyciemnia obszar adaptacyjnych reflektorów LED, który może oślepić kierowcę innego pojazdu, zapewniając jednocześnie maksymalne oświetlenie pozostałego obszaru drogi

Technologie zastosowane w Fordzie S-MAX ułatwiają również wykonywanie manewrów parkowania:
  • System Perpendicular Parking pozwala zaparkować pojazd prostopadle pomiędzy innymi pojazdami bez konieczności dotykania kierownicy. Podobnie działa system Active Park Assist, który wspomaga parkowanie równoległe.
  • System Park-Out Assist pomaga kierowcom podczas wyjazdu z równoległego miejsca parkingowego. System odpowiednio obraca kołem kierownicy, natomiast kierowca kontroluje pedałuj gazu i hamulca.
  • System Side Parking Aid emituje dźwiękowe ostrzeżenia oraz wyświetla na monitorze odległość do przeszkód znajdujących się wokół pojazdu.
  • System Cross Traffic Alert ostrzega kierowcę podczas wyjazdu tyłem z parkingu przed innymi pojazdami, które mogą nadjechać z poprzecznego kierunku.

Inne technologie wspomagające kierowcę oferowane w nowym Fordzie S-MAX to: sygnalizacja pojawienia się innego pojazdu w martwym polu widzenia kierowcy, system rozpoznawania znaków drogowych, system kontroli pasa ruchu, system utrzymywania pojazdu na pasie ruchu, funkcja monitorowania koncentracji kierowcy.

W Fordzie S-MAX debiutuje również technologia Front Split View Camera, która ułatwia manewrowanie na skrzyżowaniach lub parkingach o ograniczonej widoczności, wykorzystując w tym celu kamerę z kątem widzenia wynoszącym 180 stopni zainstalowaną w przedniej części auta. Z kolei inteligentny tempomat pozwala utrzymać ustaloną odległość od pojazdu jadącego z przodu, w czym pomaga specjalny radar.

Nowa technologia Intelligent Speed Assist, stanowiąca uzupełnienie oferowanego obecnie adaptacyjnego ogranicznika prędkości Adaptive Speed Limiter, pozwala kierowcy zaprogramować maksymalną prędkość jazdy, a następnie na bieżąco ją dostosowuje do sytuacji drogowej, korzystając z danych systemu rozpoznawania znaków drogowych oraz systemu nawigacji.

Technologia ograniczająca prędkość jazdy jest bardzo popularna wśród kierowców, którzy chcą uniknąć płacenia mandatów za nieumyślne przekroczenie dozwolonej prędkości. System Intelligent Speed Assist w znaczącym stopniu ułatwia to zadanie. – powiedział Stefan Kappes, kierownik ds. bezpieczeństwa aktywnego, Ford of Europe.

fot. mat. prasowe

Nowy Ford S-MAX

Samochód oferuje 16 technologii wspomagających kierowcę podczas jazdy


Zaawansowane technologie zastosowane w podwoziu


Ford S-MAX debiutuje w Europie z nowym, adaptacyjnym układem kierowniczym Adaptive Front Steering, który czyni jazdę po krętych drogach prawdziwą przyjemnością. System optymalizuje reakcje układu kierowniczego, nieustannie zmieniając jego przełożenie w zależności od prędkości jazdy. Przy niskich prędkościach, na przykład podczas parkowania, nowy system zwiększa zwinność pojazdu, ułatwiając wykonywanie skrętów kół, natomiast podczas jazdy z wysoką prędkością Ford S-MAX reaguje na ruchy kołem kierownicy w bardziej płynny i precyzyjny sposób.

W uzyskaniu wiodących w klasie właściwości jezdnych, z których słyną modele Forda, pomaga wielowahaczowe zawieszenie tylne, w którym zastosowano aluminiowe komponenty o obniżonej masie własnej. Układ zapewnia dynamiczne osiągi, a jednocześnie zwiększa komfort podróżowania, co w szczególności odczują pasażerowie siedzący z tyłu.
Przeczytaj także: Nowy Ford Edge Nowy Ford Edge

oprac. : Moto Target

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: