eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Peugeot 2008 1.6 VTi Allure - uterenowione lwiątko

Peugeot 2008 1.6 VTi Allure - uterenowione lwiątko

2014-04-28 13:53

Peugeot 2008 1.6 VTi Allure - uterenowione lwiątko

Peugeot 2008 1.6 VTi Allure © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (12)

Peugeot 2008 skończy wkrótce rok. Powstał, przynajmniej teoretycznie, na bazie 208. I ruszył do walki o nasze serca (czyt. kieszenie) w mocno obsadzonej klasie miejskich crossoverów. Jego główni konkurenci to między innymi Opel Mokka, Renault Captur i Nissan Juke. Jak radzi sobie w rynkowych bojach? Całkiem nieźle.

Przeczytaj także: Peugeot 2008 1.2 VTi Allure bardzo "trendy"

Z zewnątrz…

Nie da się ukryć, że „u zarania” 2008 leży pozycjonowany w segmencie B model 208. Pewnie sporym uproszczeniem byłoby nazwać to auto podwyższonym 208 kombi, ale coś w takim uproszczeniu jest. Peugeot 2008 ma wszystkie zalety 208, a więc urodę i francuską finezję, ale nie ma jej zasadniczej wady – umiarkowanej pojemności. Tak, 2008 to całkiem spory crossover o ujmującej stylistyce. Mierzy 4159 mm długości, 1739 mm szerokości 1556 wysokości. Widać więc, że do mniejszej „dwieścieÓsemki” dodano parę centymetrów z każdej strony. Przestylizowano też to, co za słupkiem B, wyprostowano linię dachu i... dzięki temu do auta da się zapakować 350 litrów w standardzie i prawie 1200 litrów po złożeniu tylnych siedzeń. Sporo. Nie na rekord, ale i tak lepiej niż dobrze. W oczy rzucają się też chromowane detale stylistyczne: relingi, próg, owiewki lusterek i osłona podwozia wyglądająca nieco jak dyfuzor – mała rzecz, a cieszy.

fot. mat. prasowe

Peugeot 2008 1.6 VTi Allure - wnętrze

Sam wygląd kokpitu robi wrażenie. Naprawdę pięknie skrojone zegary o sportowych kształtach są ciekawie podświetlane. Na ich obwodzie umieszczono błękitne diody.


... i w środku

W środku też po nowemu. Po pierwsze, więcej miejsca. A wszystko to za sprawa mierzącego 2538 mm rozstawu osi. Pewnie dzięki temu do auta da się spokojnie zapakować 4 dorosłe osoby. Ba, w sytuacji awaryjnej da się, w miarę wygodnie, jechać nawet w 5 osób. Środkowe miejsce na tylnej kanapie jest nadspodziewanie wygodne, a podłokietnik nie zabiera zbyt dużo miejsca na nogi. Tak, w tej klasie aut tyle miejsca to wprost ewenement. Dlatego duży plus dla 2008 za idealne wykorzystanie każdego centymetra.
Sam wygląd kokpitu robi wrażenie. Naprawdę pięknie skrojone zegary o sportowych kształtach są ciekawie podświetlane. Na ich obwodzie umieszczono błękitne diody. Panel sterowania to spory, bo 7-calowy ekran dotykowy. Do tego konwencjonalne przyciski od obsługi klimatyzacji. Naprawdę uroczo wygląda podświetlanie sufitu. W długich szynach o kilkumilimetrowej szerokości umieszczono diody w takim samym kolorze jak te wokół zegarów. Wrażenie? Piorunujące!

fot. mat. prasowe

Peugeot 2008 1.6 VTi Allure - przednie i tylne fotele

Środkowe miejsce na tylnej kanapie jest nadspodziewanie wygodne,a podłokietnik nie zabiera zbyt dużo miejsca na nogi. Tak, w tej klasie aut tyle miejsca to wprost ewenement.


Technologia

Peugeot 2008 występuje na polskim rynku z zarówno z silnikami Diesla jak i jednostkami benzynowymi. My do testu otrzymaliśmy „benzynę” o pojemności 1,6 litra i mocy 120 KM. Serce może i nie jest imponujące, ale 160 Nm od 4250 obrotów i 120 KM przy 6000 obrotach wystarczy do całkiem dynamicznej jazdy i bezstresowego wyprzedzania. Moc, na przednią oś przekazuje (i tu spora niespodzianka „in minus”) zaledwie 5-stopniowa skrzynia manualna. Oj, brakuje tej „szóstki” na trasie...

fot. mat. prasowe

Peugeot 2008 1.6 VTi Allure - bagażnik

Do auta da się zapakować 350 litrów w standardzie i prawie 1200 litrów po złożeniu tylnych siedzeń.


Choć 2008 z założenia jest mieszczuchem, ma też kilka systemów które pomogą wygrzebać się z niezbyt głębokiego błotka. W aucie zastosowano system Grip Control, którego zadaniem jest poprawa trakcji. Niezależnie od nawierzchni i warunków pogodowych system zapewnia kierowcy kontrolę nad pojazdem. Prowadzący ma do wyboru pięć trybów jazdy. Tryb standardowy przeznaczony do jazdy w normalnych warunkach drogowych. Tryb Śnieg dostosowuje indywidualną charakterystykę pracy kół do śliskiej nawierzchni. Tryb Off-Road pozwala na pewną jazdę po śliskiej nawierzchni (błoto, trawa). System ułatwia ruszanie, przekazując maksimum momentu obrotowego do tego z kół napędowych, które aktualnie wykazuje lepszą przyczepność. W trybie tym system działa jak samoblokujący się mechanizm różnicowy. W trybie Piasek system utrzymuje jednoczesny poślizg obu kół napędowych, aby ułatwić ruszanie na grząskiej nawierzchni i zapobiegać zakopaniu się w miękkim podłożu. W trybie ESP Off kierowca ma możliwość całkowitej dezaktywacji układu kontroli trakcji oraz Grip Control, dzięki czemu może samodzielnie panować nad właściwościami trakcyjnymi pojazdu. Każdy z tych wariantów można wyłączyć ręcznie.

fot. mat. prasowe

Peugeot 2008 1.6 VTi Allure - widok z boku

2008 to całkiem spory crossover o ujmującej stylistyce. Mierzy 4159 mm długości, 1739 mm szerokości 1556 wysokości.


 

1 2

następna

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: