eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Volkswagen CC 2.0 TSI DSG R-Line porywa designem

Volkswagen CC 2.0 TSI DSG R-Line porywa designem

2014-10-27 15:05

Przeczytaj także: Volkswagen Golf R - sprinter w garniturze


Technologia


To, co naprawdę ułatwia jazdę to system DCC, czyli adaptacyjna regulacja zawieszenia. Jednym przyciskiem ustawiamy jeden z trzech trybów pracy zawieszenia. "Comfort" jest optymalny dla codziennego użytkowania auta na polskich drogach. "Normal" stanowi próbę kompromisu między wybieraniem nierówności a pewnym prowadzeniem. "Sport" pozwala nieco poszaleć. W tym ostatnim trybie nie tylko utwardzają się amortyzatory, ale również zmniejsza się siła wspomagania układu kierowniczego.

Testowany egzemplarz miał na pokładzie jeszcze kilka ciekawych gadżetów, takich jak choćby system oświetlenia "Dynamic Light Assist" (idealnie doświetlający zakręty), doskonały system audio "Dynaudio Sound", a także asystenta pasa ruchu połączonego z asystentem toru jazdy. Lista wyposażenia standardowego, ale także płatnych opcji, jak to w koncernie z Wolfsburga, jest bardzo długa.

Wrażenia z jazdy



Sporym zaskoczeniem jest fakt, że auto nie jeździ aż tak sportowo, jak wygląda. Kiedy ustawimy zawieszenie w pozycję Comfort auto zachowuje się jak typowy Passat. Nawet wersja Sport jest trochę za miękka. Czy to wada? Pewnie dla tych, którzy po 210-konnym aucie spodziewali się twardego jak deska sportowego zawieszenia – tak. W mojej opinii, to zaleta. Szczególnie na wyboistych drogach Rzeczpospolitej powiatowej.

fot. mat. prasowe

Volkswagen CC 2.0 TSI DSG R-Line - widok z boku

A VW chciał nieco zmienić swój wizerunek. I jednym z elementów „odświeżania” jest właśnie CC.


Za to nikt nie powinien mieć zastrzeżeń do dwulitrowego motoru TSi o mocy 210 KM. Jednostka jest cudownie elastyczna. 280 Nm momentu uzyskuje w zakresie 1700 do 5200 obrotów. Sprint do pierwszej setki zajmuje 7,6 sekundy. Do drugiej, trochę ponad 26 sekund. Producent w ramach zaklinania rzeczywistości podaje, że auto w mieście konsumuje 10,8 litra, w trasie 5,9 litra, a średnio – 7,7 litra. No cóż, nam nie udało się zbliżyć do tych wyników (poza spalaniem w trasie). W czasie testu auto konsumowało średnio 8,6 litra, w mieście prawie 12 litrów, a na trasie – 6,2 litra. Czy to dużo? A to zależy od oczekiwań. Przyznam szczerze, nie wierzyłem że auto z 210-konnym motorem spali w mieście niewiele ponad 10 litrów. Klimatyzacja, korki, czasem zbyt ciężka noga. Za to apetyt auta na etylinę w tzw. trasie, pozytywnie nas zaskoczył. Spodziewaliśmy przynajmniej litra więcej.

Okiem przedsiębiorcy


CC jest droższe od konwencjonalnego Passata. Najtańszy model kosztuje około 111 tysięcy złotych. Najdroższy, 201 tysięcy. W sumie jednak, cenę skalkulowano adekwatnie do wyposażenia. Auto ma bowiem w standardzie kilka gadżetów, które konkurencja proponuje w płatnych opcjach.

Samochód można sfinansować w ramach Kredytu Niska Rata oraz Kredytu Wygodna Spłata. Co ważne, można je nabyć bez angażowania jakiegokolwiek własnego kapitału. Dla przedsiębiorców dostępny jest oczywiście leasing. Całkowita suma opłat 107% obowiązuje dla okresu finansowania wynoszącego 36 miesięcy, przy opłacie wstępnej 20% i wartości wykupu równej 1%. Oferta leasingowa obejmuje również inne parametry: okres finansowania od 24 do 60 miesięcy, opłatę wstępną od 10 do 45% oraz wartość końcową 1 lub 19%. W ramach oferty finansowej Volkswagen Bank Polska klienci otrzymują pakiet Volkswagen Safe+ gratis. Pakiet gwarantuje ochronę przed nieoczekiwanymi kosztami napraw po upływie fabrycznej gwarancji (na okres 1 roku i do 60 tys. km przebiegu).

Podsumowanie


Prezentowany Volkswagen dobrze radzi sobie w segmencie D. Jest solidny, ładny i ma bardzo dobry stosunek jakości do ceny. Do tego, wysoką wartość rezydualną. Co równie istotne, wzorowo się prowadzi, dobrze wygląda i… nie jest Passatem!

poprzednia  

1 2

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: