eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › MINI Cooper S Paceman ALL4 - auto z charakterem

MINI Cooper S Paceman ALL4 - auto z charakterem

2014-12-22 13:25

Przeczytaj także: Mini Cooper S - moc na wyciągnięcie ręki


Technologia


Trudno spodziewać się, że w aucie za ponad 180 tys. czegokolwiek zabraknie. I… nie zabrakło. Ale specjalne miejsce należy się napędowi ALL4. Nie, to nie jest permanentny napęd 4x4, lecz automatycznie dołączany. Tyle tylko, że owego dołączania w ogóle nie czuć. Na drodze czy szutrach Paceman jedzie tak, jakby napęd 4x4 był na stałe. W normalnych warunkach auto jest oczywiście przednionapędowe, ale gdy koła stracą przyczepność, to tył dołącza się tak szybko, że podsterowność w jest w zasadzie nieodczuwalna.

Doceniłem, jako meloman, także nagłośnienie Pacemana. Harman/Kardon, który odpowiada za dźwięki w MINI, spisał się na medal. Auto jest niczym kameralna salka koncertowa. Co dobrze świadczy też o konstruktorach, bo jakże często odgłosy pracy zawieszenia czy zbyt głośny silnik niweczą starania akustyków.

Wrażenia z jazdy


Jak jeździ auto będące trochę crossoverem, a trochę coupe? Otóż, jeździ… szybko. Za przyjemne doznania z jazdy odpowiada 184-konny silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra. Generowane od 1600 do 5000 obrotów 240 Nm. pozwala Pacemanowi przyśpieszać od 0 do 100 km/h w 7,8 sekundy i rozpędzać się do 215 km/h.

Za przenoszenie napędu na przód albo obie osie odpowiada 7-biegowy automat. Skrzynia jest dokonała. Działa szybko i precyzyjnie. Zmiany biegów są omalże nieodczuwalne. Dynamiczne dociśnięcie pedału gazu powoduje błyskawiczną reakcję – auto strzela z miejsca i tak aż do odcięcia paliwa.

fot. mat. prasowe

MINI Cooper S Paceman ALL4 - tył

Linia dachu schodzi dość zdecydowanie ku dołowi, a linia szyb równie zdecydowanie pnie się do góry.


Paceman bez pudła spisuje się nie tylko na twardym, ale i na szutrach. Dołączany napęd i nieco wyższy (jak w Countrymanie) prześwit pozwala na całkiem ostrą jazdę tam, gdzie nieznane są jeszcze dobrodziejstwa asfaltu.

Okiem przedsiębiorcy


O MINI można powiedzieć wiele, ale na pewno nie to, że jest tanie. Wersja podstawowa Pacemana, kosztuje około 95 100 zł. Cooper S Paceman ALL4 w specyfikacji standardowej to wydatek 118 500 zł. Z kolei testowany egzemplarz wyceniono na… 188 tys. zł. Znając życie i polskie realia, to takie auta są najchętniej wybierane przez klientów. Dlaczego? Hmmm, no właśnie, dlaczego…

fot. mat. prasowe

MINI Cooper S Paceman ALL4 - przód

Paceman bez pudła spisuje się nie tylko na twardym, ale i na szutrach.


Zakup Pacemana można sfinalizować za pomocą kredytu – istnieje możliwość spłaty całej wartości auta. Okres spłaty może trwać nawet do 96 miesięcy. Warto również zaznaczyć, że każdy przypadek rozpatrywany jest indywidualnie, dlatego o szczegóły należy pytać we własnym zakresie. W ofercie marki są również leasingi operacyjny lub finansowy od 24 do 60 miesięcy. Istnieje możliwość wyboru waluty: PLN, EUR. Wszystko realizowane jest oczywiście za pośrednictwem BMW Financial Services Polska.

Podsumowanie


Auto ma wygląd i charakter. Warto docenić wyposażenie, miejsce pracy kierowcy czy, niejako wbrew pozorom, praktyczność. Poza tym doskonałe prowadzenie i osiągi, także dzięki zwiększonemu prześwitowi i napędowi ALL4. A minusy? No cóż, tylko jeden – koszmarnie wysoka cena.
Przeczytaj także: MINI Cooper SD Paceman ALL4 MINI Cooper SD Paceman ALL4

poprzednia  

1 2

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: