Hyundai i20 - niezła rewolucja
2015-03-23 11:34
Przeczytaj także: Samochód dostawczy Hyundai H350
Co jednak gdy skupiamy się bardziej na technice niż designie? Hyundai przemodelował i20 również pod blachą. Twarde zawieszenie posiada nowe, tylne amortyzatory, a bardziej precyzyjny układ kierowniczy potrzebuje jedynie 2,7 obrotu kierownicy między skrajnymi przełożeniami. O ile druga rzecz w aucie miejskim jest oczekiwana to takim samochodem chce się podróżować komfortowo, a zwłaszcza na tylnej kanapie może być trudne.
fot. mat. prasowe
Hyundai i20 - fotele
Pod maską również znajdziemy zmiany. Jeździłem 84-konną „benzyną” o pojemności 1,25 litra. Razem z 5-biegową manualną skrzynią był bardzo cichy. Niestety brakowało mu elastyczności powyżej 90 km/h, aczkolwiek na miasto w zupełności wystarczy. Oczywiście do wyboru mamy również inne silniki benzynowe lub dieslowe, a w odmianie motoru 1,4 litra znajdziemy nawet skrzynię z 6 przełożeniami. Szkoda, że tylko tam, bo spisałaby się również w innych odmianach.
Na szczęście Hyundai już w kolejnym modelu pokazuje ekonomiczność swoich jednostek. I20 na 100-kilometrowej trasie spaliło średnio 6,4 litra „95”. Jak na już nie tak mały samochód i warunki testowe jest to świetny wynik.
fot. mat. prasowe
Hyundai i20 - wnętrze
Jeśli to jednak dla Was za mało to Hyundai już za kilka tygodni przedstawi i20 Coupe (podobno dla młodych), a jeszcze później w tym roku całkiem nowy i rewolucyjny 1-litrowy silnik GDI, który uzupełni gamę motorów koreańskiego producenta.
Podsumowując i20 wyszedł Hyunadiowi bardzo pozytywnie i gruntownie wydoroślał od poprzedniej generacji. Przestał być nijaki, a to nieoczywiste w segmencie B. Z bazową ceną w okolicach 44 tysięcy złotych jest w stanie zainteresować zarówno floty, jak i klientów indywidualnych, których życzymy producentowi jak najwięcej.
1 2
oprac. : Konrad Stopa / Auto-strefa.pl
Przeczytaj także
-
Hyundai IONIQ 6 w Polsce
-
Nowy Hyundai Elantra
-
Hyundai i20 Coupe 1.2 MPI Comfort sportowy tylko z wyglądu
-
Hyundai i20 1.4 CRDi Comfort dla europejskiego odbiorcy?
-
Hyundai Genesis - sedan nowej generacji
-
MINI Cooper SD Paceman ALL4
-
Hyundai i20 5d 1.2 Comfort vs Peugeot 208 1.2 VTi Allure
-
Alfa Romeo Tributo Italiano debiutuje w Polsce
-
Hyundai Santa Fe i IONIQ 5 N
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)