eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Skoda Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG Style Plus zdecydowanie za droga

Skoda Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG Style Plus zdecydowanie za droga

2015-05-06 14:27

Przeczytaj także: Skoda Rapid Spaceback 1.2 TSI Ambition dla młodych?


Technologia


Pod maską znajdziemy natomiast benzynową jednostkę TSI o pojemności 1,4 litra. Dzięki turbinie generuje 122 KM (przy 5500 obr./min.) i 200 Nm (1500 – 4000 obr./min.). Tworzy ona duet z 7-biegową przekładnią DSG, czyli jedną z najlepszych „dwusprzęgłówek”, jakie dotąd trafiły do samochodów seryjnych. Cała moc trafia oczywiście na oś przednią. Tak skonfigurowany Rapid ma naprawdę fajne osiągi. Pierwszą setkę rozmienia w 9,4 sekundy i potrafi rozpędzić się do 203 km/h. Czy te wartości idą w parze z umiarkowanym zużyciem paliwa? Niestety, odpowiedź nie jest jednoznaczna. Jeśli kierowca oszczędza pedał gazu i nie przekracza 100 km/h, to jest w stanie zejść do 6 litrów na 100 km. Na autostradzie apetyt Skody wzrasta. I to znacznie. Przy wyższych prędkościach, około 130-140 km/h, czeski samochód potrafi połykać nawet 10 litrów na setkę. To zdecydowanie za dużo, jak na jednostkę małolitrażową.

fot. mat. prasowe

Skoda Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG Style Plus - bagażnik

Bagażnik posiada 415 litrów, po rozłożeniu tylnej kanapy przestrzeń załadunkowa wzrasta do 1380 litrów.


Wrażenia z jazdy


Prędkości autostradowe, o których mowa wyżej, oznaczają nie tylko wysokie spalanie, ale także przesadny hałas w kabinie. To już cecha charakterystyczna dla aut czeskiej marki, jednakże mam nadzieję, że debiutujący właśnie Superb rozpocznie nową erę w tej dziedzinie… Jeśli chodzi o zestaw napędowy, to trudno mieć zastrzeżenia. Testowana Skoda sprawnie przyspiesza przy niemal każdej prędkości, co jest zasługą nie tylko przyzwoitej mocy, ale również niewielkiej masy (1225 kg). O skrzyni DSG rozpisywać się nie trzeba – działa szybko i inteligentnie, czyli tak, jak powinien działać każdy automat.

fot. mat. prasowe

Skoda Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG Style Plus - widok z przodu i boku, zdjęcie nr 3

Prezentowany model można mieć już za 49 200 zł.


Rapid prowadzi się jak każda Skoda, czyli pewnie i przewidywalnie. Nie zachęca do szybkiej jazdy, ale potrafi sprawnie i szybko pokonywać zakręty. Układ kierowniczy i zawieszenie pracują bardzo dobrze, dzięki czemu łatwo przewidzieć zachowanie auta. Co równie istotne, tłumienie nierówności nie budzi większych zastrzeżeń. Podsumowując, mocna czwórka.

fot. mat. prasowe

Skoda Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG Style Plus - przód

Skoda Rapid Spaceback to ciekawa propozycja dla aktywnych rodzin, szukających kompromisu między Fabią a Octavią.


Okiem przedsiębiorcy


Prezentowany model można mieć już za 49 200 zł. Podstawowy Rapid nie będzie jednak robił żadnego wrażenia – ani wyglądem, ani wyposażeniem. Limitowana wersja Style Plus z mocnym, 122-konnym benzyniakiem i skrzynią DSG to wydatek co najmniej 79 010 zł. Testowany egzemplarz, który został dodatkowo doposażony w szereg dodatków, kosztuje około 90 tysięcy. To zdecydowanie za dużo…

fot. mat. prasowe

Skoda Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG Style Plus - silnik

Pierwszą setkę rozmienia w 9,4 sekundy i potrafi rozpędzić się do 203 km/h.


Dla osób zainteresowanych kredytem, Skoda oferuje trzy warianty: Kredyt Niskich Rat (okres 36 lub 48 miesięcy, wkład własny od 0%, oprocentowanie nominalne 3,99%, prowizja bankowa 5%), Kredyt 3,99% (okres od 12 do 84 miesięcy, wkład własny od 0%, oprocentowanie nominalne 3,99%, prowizja bankowa 5%) i Kredyt 0% (okres 36 miesięcy, wkład własny 50%, oprocentowanie nominalne 0%, prowizja bankowa 5%, raty stałe). Dla przedsiębiorców czeska marka przygotowała dwie opcje: Leasing Niskich Rat (wkład własny od 10 do 45%, okres 24, 36, 48 lub 60 miesięcy, na koniec wykup lub zwrot auta) oraz Leasing 101%/105% (wkład własny od 10%, okres 24, 36, 48 lub 60 miesięcy, wartość wykupu od 1 do 25%).

fot. mat. prasowe

Skoda Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG Style Plus - tył

Limitowana wersja Style Plus z mocnym, 122-konnym benzyniakiem i skrzynią DSG to wydatek co najmniej 79 010 zł.


Podsumowanie


Skoda Rapid Spaceback to ciekawa propozycja dla aktywnych rodzin, szukających kompromisu między Fabią a Octavią. Niestety w prezentowanej wersji kosztuje zdecydowanie za dużo (za tę kwotę można mieć nowego Superba…), dlatego zainteresowanym polecam nieco gorzej wyposażone, ale przystępniej wycenione odmiany.
Przeczytaj także: Skoda Rapid 1.6 TDI Elegance Skoda Rapid 1.6 TDI Elegance

poprzednia  

1 2

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Więcej na ten temat: Skoda Rapid, Skoda, testy samochodów, samochody, auta

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: