eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Volkswagen Touareg 3.0 TDI R-Line ma jedną wadę. Jest drogi

Volkswagen Touareg 3.0 TDI R-Line ma jedną wadę. Jest drogi

2015-05-13 15:02

Przeczytaj także: Volkswagen Polo 1.2 TSI wysoko wśród klasowych konkurentów


Technologia


Kurację odmładzającą przeszły też wszystkie motory trafiające pod maskę Touarega. My do testów otrzymaliśmy diesla V6 o mocy 262 KM, który zastąpił jednostkę 248-konną. Nowy silnik pełnię mocy uzyskuje od 3800 do 4400 obrotów, a imponujący moment obrotowy - 580 Nm - w zakresie od 1750 do 2500 obrotów. Auto, pomimo wagi przekraczającej dwie tony, jest bardzo dynamiczne. Sześciocylindrowy diesel rozpędza go do 225 km/h, a pierwsza setkę Touareg osiąga w 7,3 sekundy.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Touareg 3.0 TDI R-Line - widok z boku

Mierzy 4801 mm długości, 1940 mm szerokości i 1709 mm wysokości (z relingami). Rozstaw osi wynosi to bez mała 2900 mm.


Jak już wspomniałem, niemiecki SUV ma napęd na 4 koła. System 4Motion to mechanizm Torsen typu C rozdzielający moment obrotowy na poszczególnie koła. Do tego (opcjonalnie) zawieszenie pneumatyczne, które obejmuje funkcję automatycznej regulacji poziomu i wysokości oraz elektroniczną regulację amortyzatorów. Kierowca ma do wyboru tryb Normal, Comfort lub Sport (który pozwala obniżyć zawieszenie o 25 mm).

fot. mat. prasowe

Volkswagen Touareg 3.0 TDI R-Line - tył

Touareg w wersji standardowej kosztuje 228 tysięcy złotych.


W dniu premiery w 2010 roku Touareg drugiej generacji był najbardziej naszpikowanym elektroniką Volkswagenem w historii! Rozwój systemów bezpieczeństwa zmusił jednak producenta aby wprowadził kolejną ich generację. Wśród nowości znajdziemy więc system Post-Collision Braking uruchamiający hamulce po kolizji, by ograniczyć ryzyko kolejnego uderzenia, czy Front Assist. Na pokładzie są też m.in.: Adaptive Cruise Control, czyli tempomat dostosowujący prędkość do warunków ruchu z funkcją stop/start, system Area View z czterema kamerami dającymi widok wokół auta z lotu ptaka, adaptacyjne przednie reflektory, Lane Assist, Side Assist, czy system Pre-Crash. Znaczy, najsłabszym ogniwem w tym nowoczesnym i innowacyjnym aucie jest człowiek. Dobrze, że ta cała elektronika chce jeszcze z nim współpracować…

fot. mat. prasowe

Volkswagen Touareg 3.0 TDI R-Line - silnik

Na szczególne wyróżnienie zasługuje silnik, a w zasadzie jego ekonomika pracy. Producent podaje, że auto powinno się zadowolić średnio 6,6 litra ON, w trasie konsumować około 6 litrów, a w miesicie - 7,7 litra.


Wrażenia z jazdy


Wrażenia z jazdy są wręcz epickie. Auto, napędzane permanentnie na wszystkie koła systemem 4Motion prowadzi się rewelacyjnie. Nawet ostre zakręty nie są dla tego wysokiego na ponad 170 cm mastodonta specjalnym problemem. Ostrzejsze łuki pokonuje dostojnie i z gracją. Tak, jakby nic nie było w wstanie wyrwać go z obranego toru jazdy. Czy jest przy tym komfortowy? Tak, choć I generacja była, w moje opinii, bardziej komfortowa przy maksymalnie podniesionym zawieszeniu. Ale to w sumie szczegół.

Na szczególne wyróżnienie zasługuje silnik, a w zasadzie jego ekonomika pracy. Producent podaje, że auto powinno się zadowolić średnio 6,6 litra ON, w trasie konsumować około 6 litrów, a w miesicie - 7,7 litra. I w zasadzie, tyle jest. Nasz średnia z testu to 7 litrów. W mieście około 8, a na trasie 6,5 litra. Wynika z tego, że Touareg jest idealnym autem na dalekie, rodzinne wyprawy. Aż 100-litrowy zbiornik wystarczy bowiem na około 1200-1300 kilometrów

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: