Volkswagen Golf Variant w trzech wersjach: Alltrack, Bluemotion i R
2015-07-27 09:42
Przeczytaj także: Volkswagen Golf Variant
Gdzie diabeł nie może…
…Tam Golfa Varianta Alltracka pośle. Tak, to już II generacja auta o znacznie podwyższonych właściwościach trakcyjnych. Alltrack został zaprojektowany w taki sposób, by doskonale sprawdzał się zarówno na utwardzonych drogach, jak i w lekkim terenie. Podstawę stanowi napęd na wszystkie koła (4MOTION), który został także wyposażony w sprzęgło Haldex V generacji. Inne cechy charakterystyczne Golfa Alltracka to większy o 20 mm prześwit, nadwozie chronione nakładkami poszerzającymi błotniki i progi, nowe zderzaki i wiele innych, specjalnych elementów na zewnątrz i wewnątrz.
fot. mat. prasowe
Volkswagen Golf Variant Bluemotion - z boku
Golfa Alltracka napędza jeden silnik benzynowy (TSI) i trzy wysokoprężne (TDI) – wszystkie z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem. Nowością w ofercie tego modelu jest jednostka 1.8 TSI o mocy 180 KM. Jako TDI, Golf Alltrack oferowany jest z silnikami o mocach 110 KM (1.6 TDI) oraz 150 KM i 184 KM (2.0 TDI). Wersje 180 KM TSI i 184 KM TDI seryjnie przenoszą moc na wszystkie koła za pośrednictwem 6-biegowej przekładni dwusprzęgłowej (DSG). Jest też coś jeszcze, co wyróżnia Alltracka – profil Offroad. Elektronika aktywuje funkcję asystenta zjazdu ze wzniesień (utrzymuje stałą prędkość przy zjazdach), zmienia charakterystykę pedału przyspieszenia oraz konfigurację systemu ABS. Poza tym, Alltrack idealnie nadaje się do holowania przyczepy o masie do 2000 kg (z hamulcem najazdowym).
fot. mat. prasowe
Volkswagen Golf Variant R
A jak jeździ? Na drodze asfaltowej jest zaskakująco komfortowy. W terenie, też „nie kuca”. Warto jednak pamiętać, że nie jest to auto sensu stricte terenowe, tylko bardziej wszechstronne, rodzinne kombi. Jeżeli o tym nie zapomnimy, traktor nie będzie musiał jechać w pole kilka kilometrów… Ale, i to już z „potestowego doświadczenia”, kopny piach, szutry, wysokie koleiny i wiejskie bezdroża Alltrackowi nie są straszne. Jechał, i wspomniany traktor potrzebny nie był…
fot. mat. prasowe
Volkswagen Golf Variant R - przód
1 2
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
-
Volkswagen Golf GTI Performance - kontynuuje legendę
-
Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI 4MOTION Highline dla ceniących bezpieczeństwo
-
Volkswagen Golf Alltrack debiutuje w Paryżu
-
Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI dla rodziny
-
Nowy Golf Sportsvan
-
Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI Highline
-
Volkswagen Golf Sportsvan
-
Volkswagen e-Golf i e-up
-
Nowy Volkswagen Golf 7
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)