eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Renault Kadjar Energy dCi 130 4x4 Bose

Renault Kadjar Energy dCi 130 4x4 Bose

2016-01-11 00:50

Przeczytaj także: Renault Captur 1.2 TCe 120 Intens stworzony z myślą o kobietach


Wrażenia z jazdy


Pod względem właściwości jezdnych widać, że to dopracowana konstrukcja. Auto ma precyzyjny układ kierowniczy, dzięki któremu łatwo wyczuć zachowanie podwozia. Owszem, podczas gwałtownego manewrowania karoseria przechyla się na boki, ale wszystko dzieje się w granicach pełnego bezpieczeństwa, dlatego przyczepiać się nie sposób, tym bardziej że prześwit nie należy do "miejskich".

fot. mat. prasowe

Renault Kadjar Energy dCi 130 4x4 Bose - z boku

Kadjar prezentuje się znacznie lepiej od Qashqaia. Dodam, że z każdej strony z osobna i jako całość. Co więcej, jest od niego o 72 mm dłuższy (mierzy 4449 mm).


W mieście można natomiast docenić dobre wyciszenie, które potrafi odseparować podróżnych od otoczenia. Świetna widoczność na wszystkie strony też ma znaczenie, szczególnie podczas manewrowania na zatłoczonych parkingach. A co z zawieszeniem? Dobre, choć nie bez wad. Nieźle pokonuje nierówności, ale na większych dziurach potrafi dość głośno poinformować o swojej pracy.

fot. mat. prasowe

Renault Kadjar Energy dCi 130 4x4 Bose - przód

Za podstawowy egzemplarz trzeba zapłacić 75 500 zł.


Jeśli chodzi o zespół napędowy to w praktyce trudno mu cokolwiek zarzucić. Silnik szybko "wspina" się na odpowiednie obroty, ma dobry moment i wyprzedzanie nie stanowi najmniejszego kłopotu. Na pochwałę zasługuje także precyzyjna przekładnia, która wraz z jednostką tworzy dobry duet. Do kompletu dochodzi napęd 4WD. Nie jest to samochód do off-roadu, ale zjazd z asfaltu jest jak najbardziej możliwy. Warto jednak zaznaczyć, że napędzanie obu osi przyda się przede wszystkim na śliskich nawierzchniach, by zwiększyć bezpieczeństwo jazdy.

fot. mat. prasowe

Renault Kadjar Energy dCi 130 4x4 Bose - tył

Bagażnik to ukłon w stronę praktyczności i pomysłowości. Ma podwójną podłogę, co pozwala na "ukrycie" delikatnych przedmiotów.


Okiem przedsiębiorcy


Aby Kadjar nie podbierał klientów Qashqaiowi, ma nieco większe gabaryty, przez co plasuje się go trochę wyżej niż japońskiego bliźniaka. Na szczęście nie widać tego po cenniku. Za podstawowy egzemplarz trzeba zapłacić 75 500 zł. Sztuka ze 130-konnym dieslem i napędem na obie osie to wydatek co najmniej 102 900 zł. Na szczycie cennika jest... egzemplarz testowy w wersji Bose. Cena? 119 900 zł.

Usługi finansowe francuskiej marki obejmują oczywiście kredyt. Większość warunków ustala się indywidualnie z klientem w konkretnej sytuacji, jednakże warto zaznaczyć, że umowa może trwać nawet do 96 miesięcy. Leasing to natomiast wpłata wstępna od 0%, okres umowy od 24 do 60 miesięcy i równe, miesięczne raty. Oferta Renault obejmuje także najem długo terminowy, który jest nieco droższym, ale wygodniejszym dla klientów rozwiązaniem.

Podsumowanie


Kadjar to udana wariacja na temat Qashqaia. Dobrze wygląda, dobrze jeździ i jego ceny nie przyprawiają o zawrót głowy. Mam nadzieję, że wyraźne problemy ze spasowaniem dotyczą tylko egzemplarzy przedprodukcyjnych. Jeśli jednak nie to przydałby się szybki lifting, który uwolniłby to fajne auto od drobnej, ale jednak drażniącej wady.

poprzednia  

1 2

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: