eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Fiat 500 X lepszy niż Jeep Renegade?

Fiat 500 X lepszy niż Jeep Renegade?

2016-01-26 00:50

Przeczytaj także: Fiat 500X 1.6 e-Torq Lounge vs. Jeep Renegade 2.0 Multijet 4x4 Limited


W Fiacie 500 X podróżować komfortowo będzie 4 pasażerów, nawet na długich trasach. Za ich plecami znalazło się miejsce na 350-litrowy bagażnik, który po rozłożeniu tylnych siedzeń zwiększa się do 1000 litrów. Trzeba przyznać, że nie jest to rekordowa wielkość, ale wystarczająca. Rozstaw osi samochodu wynosi 2570 mm, co pozwala na optymalną ilość miejsca dla każdego z podróżujących.

fot. mat. prasowe

Fiat 500 X - fotele

Najciekawszym elementem wnętrza jest czarna, skórzana tapicerka foteli, która przynosi na myśl najlepsze lata włoskiej motoryzacji.


Ten 1,5-tonowy samochód rozpędza 2-litrowy diesel o mocy 140 KM i maksymalnym momencie obrotowym równym 350 NM. Trzeba przyznać, że ten motor Multijet radzi sobie z samochodem nieźle. MMO jest dostępny już od 1750 NM, co pozwala na szybką jazdę również w mieście. Co ciekawe jednostkę zesprzęglono z 9-biegowym automatem ZF. Ta konstrukcja to dość nowoczesny projekt, który jest szybki i działa bardzo cicho. Jedynym jego mankamentem jest trochę opóźniony kickdown, aczkolwiek Fiat 500 X to przeciż nie dragster spod świateł.

fot. mat. prasowe

Fiat 500 X - wnętrze

Wnętrze Fiata 500 X zaskakuje nowatorskim projektem deski rozdzielczej.


Wspomniany motor pozwala rozpędzić się Fiatem 500 X do 190 km/h, a pierwszą setkę osiągnąć w czasie 9,8 sekundy. Jako, że auto jest lekko terenowe zastosowano tutaj automatyczny system rozdzielenia AWD o nazwie Mood Selector. Pozwala to wybrać odpowiedni tryb pracy auta ze względu na rodzaj podłoża: błoto, piasek itp. Dzięki temu autem faktycznie da się zjechać z asfaltu, aczkolwiek nie nazwałbym takiej zabawy czystym off-roadem.

fot. mat. prasowe

Fiat 500 X - deska rozdzielcza

W środku auta znajdziemy dwustrefową automatyczną klimatyzację, tempomat, niezły system multimedialny z nawigacją, a także opcjonalny system audio od BEATS AUDIO, który ma moc 506 W.


Mimo sporych obręczy samochodem jeździ się bardzo pewnie. Dzięki precyzyjnemu układowi kierowniczemu, który fakt działa lekko, ale w miarę dobrze przekazuje informacje o tym co dzieje się pod kołami, samochód w ogóle nie przechyla się podczas pokonywania zakrętów. Co do zawieszenia i komfortu podróżowania, Fiat 500 X również nie zawodzi.

Okiem przedsiębiorcy


Średnio samochód spala około 7 litrów na 100 kilometrów, co jest akceptowalnym wynikiem. W mieście trzeba do tego wyniku dodać litr, a w trasie go odjąć. Jeśli chodzi o zakup, to Fiata 500 X możemy mieć już za 60 tys. złotych - jest to oczywiście bazowa wersja z najniższym wyposażeniem. Nasz egzemplarz z takim silnikiem bez dodatkowych wodotrysków to 107 tys. złotych, po kilku dodatkach cena to 1/8 miliona złotych. Czy dużo? W tej najwyższej kwocie na pewno. Na szczęście Fiat daje nam spore pole do manewru z konfiguracją auta, więc każdy znajdzie coś dla siebie.

Podsumowując Fiat 500 X to ciekawa altenatywa dla męskiego Jeepa Renegade. Jest on bardziej miejski i lifestylowy. Pomijając jednak modę, auto broni się też swoją technologią oraz jakością wykonania. Szkoda tylko, że skalkulowanie rozsądnej oferty wymaga sporego uszczerbku naszego budżetu, aczkolwiek to już powoli niestety oczywistość w przypadku zakupu nowego samochodu nieważne jakiej marki.

poprzednia  

1 2

oprac. : Auto-strefa.pl Auto-strefa.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: