PZWLP: CFM w 2015 r.
2016-02-01 13:31
Przeczytaj także: PZWLP: CFM w II kw. 2015
Jak dowodzą dane opublikowane przez Polskie Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów (PZWLP), czyli organizacji reprezentującej branże CFM i Rent a Car, na przestrzeni minionych 12 miesięcy rynek wynajmu długoterminowego zdołał się powiększyć o niemal 21 tys. samochodów, co jest najlepszym wynikiem od 7 lat i świadectwem rocznej dynamiki na poziomie 16,6%. Pod koniec 2015 roku firmy należące do PZWLP dysponowały niemal 147 tys. (146.703) samochodów w 3 usługach: Full Serwis Leasing, Leasing z Serwisem i Wyłączne Zarządzanie.W kluczowej z tych usług, czyli w Full Serwis Leasingu, polegającym na zewnętrznym finansowaniu samochodów firmowych oraz ich pełnej obsłudze administracyjnej i serwisowej przez firmę CFM, odnotowany w minionym roju wzrost przewyższył 10%.
Dynamika, z jaką rosła branża w minionym roku okazała się ponad 1,5-krotnie wyższa, niż rok wcześniej (10,3%) i konsekwentne zwiększała się w każdym kolejnym kwartale – od 11,1% r/r w pierwszym, 12,4% r/r w drugim, 14% r/r w kwartale trzecim, osiągając poziom 16,6% r/r w ostatnich trzech miesiącach 2015 roku.
Bardzo wysokie tempo rozwoju wynajmu długoterminowego w Polsce w 2015r., co więcej zwiększające się w każdym kolejnym kwartale, świadczy o wciąż rosnącej popularności tego rodzaju usług w naszym kraju – mówi Daniel Trzaskowski, Członek Zarządu PZWLP, Dyrektor Sprzedaży Flotowej Volkswagen Leasing.– Warto przy tym zwrócić uwagę na fakt, że tak wysoka dynamika przyrostu liczby samochodów w usługach wynajmu długoterminowego jest osiągana na rynku, który nie znajduje się już przecież w fazie wczesnego rozwoju i nie jest również mały. Biorąc pod uwagę firmy skupione w PZWLP, rynek CFM w Polsce liczy już prawie 150 tys. pojazdów. Zwiększenie tempa rozwoju rynku w zeszłym roku do rekordowego poziomu odnotowanego przez PZWLP, jest w dużym stopniu efektem coraz większej popularności usług wynajmu długoterminowego wśród przedsiębiorców z sektora MSP. W 2015 roku, z jednej strony dynamicznie rosło bowiem zainteresowanie mikro, małych i średnich przedsiębiorstw taką formą użytkowania floty aut służbowych, a z drugiej zdecydowana większości firm wynajmu długoterminowego rozwijała swoje usługi pod kątem klientów z sektora MSP, tworząc oferty dostosowane do potrzeb mniejszych przedsiębiorców. Można z całą pewnością stwierdzić, że ilość mikro, małych i średnich firm, decydujących się w Polsce na wynajem długoterminowy samochodów, będzie w bieżącym roku wciąż się zwiększała, wpływając na dalszy duży wzrost całej branży.fot. mat. prasowe
Dynamika rozwoju wynajmu długoterminowego w 2015 r.
Popularność wynajmu długoterminowego wzrasta z każdym kwartałem.
fot. mat. prasowe
Udział branży wynajmu długoterminowego w sprzedaży nowych aut do firm
Co piąty nowy samochód osobowy był objęty usługami wynajmu długoterminowego.
Wynajem długoterminowy i Rent a Car w I kw. 2025 roku
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)
Najnowsze w dziale Moto
-
Mercedes-Benz E 300 de 4MATIC Kombi: Hybryda plug-in, 313 KM i 90 km na prądzie. Czy to kombi bez wad?
-
Kupno samochodu używanego: jak negocjować, by zyskać więcej niż obniżkę ceny
-
Alpine A110 R: ekstremalnie lekkie, piekielnie szybkie. Dlaczego ten francuski sportowiec zachwyca purystów?
-
Test Mercedes-AMG SL 55 4MATIC+ Luksusowy kabriolet z napędem na cztery koła i potężnym V8







5 Najlepszych Programów do Księgowości w Chmurze - Ranking i Porównanie [2025]
